עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמוד

עליה בתאונות קטלניות ב- 2017

7/08/2017
הגדל

על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בחציון הראשון של שנת 2017 (ינואר-יוני), נהרגו בתאונות דרכים 198 בני אדם  יותר מהרוג אחד ביום.

מדובר בעלייה של 9% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2016, במהלכה נהרגו 181 בני אדם. עוד עולה מהנתונים, כי מחציון הראשון של השנה נפגעו בתאונות דרכים 11,784 בני אדם,  כ- 65 בני אדם ביום, מתוכם 983 באורח קשה.

מגזר ערבי- נתון מדאיג, כי מתוך כלל ההרוגים בתאונות דרכים בחציון הראשון של השנה, 67 משתייכים לחברה הערבית, כלומר למעלה משליש. מדובר בעלייה של 56% במספר ההרוגים בחברה הערבית לעומת התקופה המקבילה בשנת 2016, במהלכה נהרגו 43 בני אדם מהחברה הערבית בתאונות דרכים.

בתל-אביב נפגעים הכי הרבה בתאונות דרכים, בחיפה נהרגים.

בתל אביב נפגעו 873 בני אדם בתאונות דרכים בין החודשים ינואר-יוני בשנת 2017, חמישה נהרגו.

בירושלים נפגעו 715 בני אדם בתאונות דרכים בין החודשים ינואר-יוני בשנת 2017, חמישה נהרגו.

בחיפה נפגעו 378 בני אדם בתאונות דרכים בין החודשים ינואר-יוני בשנת 2017, תשעה נהרגו.

בבאר שבע נפגעו 257 בני אדם בתאונות דרכים בין החודשים ינואר-יוני בשנת 2017, שלושה נהרגו.

בפתח תקוה נפגעו 251 בני אדם בתאונות דרכים בין החודשים ינואר-יוני בשנת 2017, שלושה נהרגו.

בחולון נפגעו 230 בני אדם בתאונות דרכים בין החודשים ינואר-יוני בשנת 2017, אדם אחד נהרג.

באשדוד נפגעו 204 בני אדם בתאונות דרכים בין החודשים ינואר-יוני בשנת 2017, חמישה נהרגו.

בראשון לציון נפגעו 186 בני אדם בתאונות דרכים בין החודשים ינואר-יוני בשנת 2017, אדם אחד נהרג.

עובדתית, מצבה של ישראל קשה בתחום הבטיחות בדרכים גם  לפי דוח שפורסם על ידי המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) לסיכום תאונות דרכים בשנת 2016. הדוח בוחן את שינוי מספר ההרוגים של כל מדינה בשנת 2016 לעומת שנת 2015. מהדוח עולה, כי מדינת ישראל התדרדרה למקום ה-23 מתוך 32 מדינות אירופה בשינוי מספר ההרוגים מתאונות דרכים. הנתונים קשים אף יותר במבט על פני שנים, כאשר במועצה האירופית לבטיחות בדרכים בדקו את השינוי במספר ההרוגים בין השנים 2010 -2016, מהם עולה כי ישראל נמצאת במקום ה-27 מתוך 32 מדינות האיחוד, רק חמש מדינות מציגות תוצאות גרועות יותר מישראל. מדינות אירופה, שמצליחות שנה אחר שנה, לצמצם את מספר ההרוגים מתאונות דרכים באופן הדרגתי לא מסתפקות בהצלחות ולכן הציבו יעד של ירידה של 50% במספר ההרוגים עד שנת 2020. בישראל מנגד, יעד ההרוגים הולך וגדל, מירידה מתחת ל-300 הרוגים (290), בשנת  2012 ל-350 הרוגים בשנת 2016.

 

עבור לתוכן העמוד