עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמוד

סובארו אימפרזה חוזרת לכביש

2/07/2013
הגדל

יפנאוטו, יבואנית רכבי סובארו השיקה את המשפחתית הוותיקה שלה האימפרזה. בדגש על איכות הסביבה וחיסכון בדלק.

האמפרזה החדשה, כבר דור רביעי לדגם שמיוצר עוד משנת 1993, בין היתרונות המוצהרים שבה, חסכון בדלק , דרגת זיהום אויר 3 ,טכנולוגיה מתקדמת ואחריות מקיפה ללא פחות מ- 5 שנים . את ההשקה בחרו בסובארו לכיוון דרום. במסלול נסיעה מת"א עד אילת במסלול אתגרי באורך של כ-400 ק"מ. נהגנו והתרשמנו.

מנוע- דור מנוע הבנזין BOXER FB הירוק אשר משלב זמינות כוח ועוצמה לצד נתוני תצרוכת דלק חסכוניים לטענת היצרן. הוא בנפח 1.6 מספק 114 כ"ס , ומומנט של 15.3 קג"מ., תאוצה 0-100 קמ"ש תתקבל בתוך 12.6 שניות שהוא זמן איטי. תאוצת עקיפה מ- 80-120 קמ"ש, תתקבל בכ- 10.5 שניות. המנוע שקט בעיקרו למעט בזמני תאוצה בהם ניכר רעש מכיוון תא המנוע ותיבת ההילוכים, גם מחוסר בידוד.

תיבת הילוכים - Lineartronic CVT אוטומטית רציפה וחדישה בסובארו. היא קומפקטית ומשפרת את תצרוכת הדלק, בעלת יחסי העברה רבים התורמים להפחתת פליטת המזהמים. מערכת : stop & start בעת עצירה, מלאה, המערכת מדוממת את המנוע . המנוע מתחיל לפעול בעת הורדת הרגל מדוושת הברקס. הפעולה תתבצע בעיקר בתחום עירוני או כאשר המזגן אינו בתפוקה מלאה. במהלך הנסיעה ובעצירות לא זכינו להתנסות בה בטמפרטורה חיצונית בקרבת 40 מעלות. חסר לנו מאוד מנגנון הטפטרוניק במאפשר העברת הילוכים ידנית. האפשרות היחידה היא בהסטת הידית להורדת הילוך, שיעילה להאטה בלבד. החלפות ההילוכים הרציפות לא תמיד ברורות, אולם התיבה כרציפה בהחלט יעילה ונוחה.

בטיחות- התחום כולל: 6 כריות אוויר אולם אין מנגנון המאפשר את ביטול כרית הנוסע ואין לכך אופציה. לנו נאמר שזה מתוך מדיניות היצרן. התראה קולית לאי חגירה קיימת רק לנהג וחבל. בכל מכונית מודרנית חושבים על התראה ליתר הנוסעים. בתחום האקטיבי, קיימות מערכות בלימה מתקדמות , לרבות מערכות בקרת יציבות ואחיזה. המתלים אקטיביים בכיול נוטה לרך ולנוחות הנוסעים. היא בהחלט משכחת מהמורות, אך ניכרים רעשי גלגול הצמיגים (פירלי p7) ספורטיביים ואיכותיים. ההיגוי מדויק עם תגבור חשמלי בכיול נוקשה מהעבר, וטוב שכך. אם נסכם היציבות בהחלט ניכרת בה.

עיצוב- האימפרזה מתחדשת בעיצובה החיצוני והפנימי, שהוא דינאמי ומודרני יותר. מאין מיני B4. עם קווי זרימה מלפנים ובצדדים. מאחור קמורים אלגנטיים , ספוילר בתא מטען קווים שלא הורגלנו בעבר במשפחתית של סובארו. פנים הרכב שודרג במיוחד עם שימוש בחומרים איכותיים מבעבר למעט פנל פיקוד החלונות, העשוי פלסטיק דל ושחור. שינוי נוסף בפנל הקדמי שהוא במפלס נמוך יותר ומשתפל בזוית לכיוון תא הנוסעים. גורם שמעניק מרחב ומגדיל משמעותית את שדה הראייה. החלונות רחבים, התווספו להם משולשים רחבים אחרי מראות הצד התורמים אף הם לשדה הראייה. מפתח הדלת האחורית רחב יותר ונוח לכניסת היושבים מאחור.

מידות- האימפרזה החדשה , תוכננה תוך מתן דגש למרחב פנים. מושבים נוחים רכים ומרווחים. רוחב המושב האחורי כ- 1.31 ס"מ שהוא יעיל לשלושה נוסעים ולמושבי בטיחות, נציין כי המושב המרכזי צר. בסיס הגלגלים הוגדל ל- 2,64 מ' והתוצאה מרווח רגלים מצטבר לכ- 80 ס"מ שהוא מרבי בקטגוריית המשפחתיות. תא המטען, הוגדל והוא בנפח 460 ליטר, וכולל גם גלגל חלופי בגודל מלא.

אבזור- רמת האבזור די סטנדרטית בדגם המפואר הקרוי "סטייל פלוס" בו נסענו. הוא כולל את מערכת בקרת אקלים עם מצב אוטומטי לשימור טמפרטורה, הכיוון בה אינו מפוצל ושימושי לנהג ולנוסע לצדו כאחד. מערכת השמע כוללת צג מולטימדיה בהתקנה מקומית עם דיבורית וניווט, בנוסף 4 רמקולים. השליטה מגלגל ההגה על מערכת השמע (בדגם Style Plus בלבד). אין באימפרזה מערכת בקרת שיוט בכל רמות הגימור וחבל.

סוף מסלול- יש באימפרזה מאז מתמיד את הייחודיות היפנית שבה עם המנוע הבוקסר הסימטרי, מרכז כובד נמוך. והפעם הבשורה, מנוע חדש שניתן בו דגש לחיסכון בדלק ובפליטת מזהמים על חשבון הביצועים. ההספק סביר אך לחובבי ביצועים לא מספק. תיבת ההילוכים הרציפה יעילה באופן כללי אך לא תמיד ברורה, אין את האפשרות להעברה ידנית. שילוב בין המכללים מביא לחיסכון אומנם לא כמן המובטח. במבחן שלנו קבלנו נתון של 13 ק"מ לליטר. הנתון, בהחלט משביע רצון בהתחשב בנתונים הטכניים. התנהגות בכביש, טובה באופן כללי והיציבות ניכרת, זה מה שבאמת חשוב. רמת האבזור אינה מספקת, ללא בקרת שיוט, ביטול כרית אוויר ושליטה של הרדיו בהגה בדגם הסטייל. המכונית תתאים לצרכנים שחושבים ירוק ומתייחסים לתקציב הדלק וחשובה להם האמינות. באשר לציי הרכב היא תיכנס לקטגוריית המשפחתיות החסכוניות, לאחר עידן הדיזל. נותר לקוות שמחירה בשוק הליסינג יהיה אטרקטיבי. בתקווה שרצון היבואן וחמש שנות האחריות יעשו זאת.

רמות גימור ומחירים

במחיר 128,900 ₪ נקבל את דגם הסטייל + ,שכולל: חישוקי סגסוגת קלה 16", תאורת יום, בקרת אקלים, בקרת רדיו בשליטה מגלגל ההגה, כוונון זווית משענות ראש קדמיות, מחשב דרך, 6 כריות אוויר, התראת אי חגירה לנהג, 2 שקעי כוח V12, משענת יד קדמית, מערכת עצור וסע, מראות צד בצבע הרכב.

במחיר 126,900 ₪, נקבל את דגם הסטייל שכולל: חישוקי פלדה עם חיפויים 15", תאורת יום, בקרת אקלים, כוונון זווית משענות ראש קדמיות, מחשב דרך, 6 כריות אוויר, התראת אי חגירה לנהג, 2 שקעי כוח V12, משענת יד קדמית, מערכת עצור וסע, מראות צד בצבע הרכב.

עבור לתוכן העמוד