תקן אירופאי חדש לכסאות בטיחות לילדים

10/05/2014
הגדל

הצורך בהתקני בטיחות לתינוקות מתקדמים הביא לתקן אירופאי חדש המחייב התקנת התקני איזופיקס לשם בחינת הרכב במבחן ה-NCAP.

 

מחקר צרפתי מצא כי תאונות התהפכות תורמות 18 אחוזים ממקרי המוות של תינוקות בכלי רכב, מה שמייצר השראה למהנדסי רכב  הפועלים להתקן טוב יותר, יציב יותר שיביא להפחת מספר מקרי המוות של תינוקות בעת תאונות דרכים. חשוב לציין כי כיום, 96 אחוזים מכלל מושבי הילדים באירופה מחוברים בהתקן איזו פיקס והשאר באמצעות החגורות הרגילות.

התקן האירופאי הנוכחי ECE R44 נכנס לתוקף ביוני 2005 והוא מוחלף בהדרגה על ידי תקן  חדש  i-SIZE (ECRS 129) שהופעל החל מחודש ספטמבר  2013  אבל איננו מחליף במלואו את התקן הקודם.

השיפורים בתקן החדש הם תוצאה של הלקחים שנלמדו ממבחני בטיחות שבדקו את מצב התינוק בעת התהפכות מכונית. חשוב להזכיר כי מושב בטיחות בתקן I-SIZE תואם למושב בעל התקן איזופיקס. ברוב המקרים, התקן החדש מיועד לפשט את התקנת המושב ולמנוע התקנה לא נכונה. הוא לוקח בחשבון תאונות צד ותכנונו מנוטר באמצעות הכלים החדשים ביותר העומדים לרשות מהנדסי הרכב. התוצאה היא  התאמה טובה יותר בין מושב התינוק וכסא הרכב.  המושב החדש מבוסס על משקל התינוק ולא על גילו ואיכות המידע המועבר בשילוט בתוך הרכב טובה בהרבה.

השינויים העיקריים בתקן החדש הם, סימון בולט יותר לגבי האפשרות לניתוק כרית האוויר וכן סימון משופר של המצבים לחיבור מושב התינוק. הבדלים נוספים, באפשרויות הניתוק של המושב מכסא המכונית. מעבר לכך התקן החדש דורש שהעומס על החיבור לא יוחלש בעקבות תאונה ולא ייצור נקודות "מתות" בהגנה על התינוק בעת תאונה, כמו למשל נקודת תורפה ידועה בהגנה על תינוק בעת תאונה שהיא איזור הבטן.

עבור לתוכן העמוד