רוכבי אופניים יחויבו ברכב מלווה בכבישים בינעירוניים

3/10/2014
הגדל

מגבירים את בטיחותם של רוכבי האופניים. ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה סופית שורה של תקנות חדשות, להגברת בטיחותם של רוכבי האופניים בדרכים, בכבישים העירוניים והבינעירוניים.

התקנות החדשות מתבססות על המלצות במטרה לצמצם את מעורבותם של רוכבי האופניים בתאונות הדרכים, זאת  בעקבות הגידול המשמעותי בשימוש באופניים לצרכים ספורטיביים ויומיומיים.

עיקרי התקנות החדשות שאושרו :

אסור לאדם שגילו פחות מ- 12 לרכוב על אופניים, בדרך שאינה עירונית וכן לחצות כביש ברכיבה  אלא במעבר חצייה לרוכבי אופניים בלבד.

מותר להולך רגל, להסיע אופניים במעבר חצייה לצורך חציית כביש. 

אסור לרכוב על אופניים בקבוצה המונה עשרה רוכבים לפחות, בדרך שאינה עירונית, ללא רכב ליווי המפעיל אורות מהבהבים.

מותר לרכוב על  אופניים בשול הדרך, בדרך שאינה עירונית שבה שול הדרך פנוי וסלול באספלט, קרוב ככל שניתן לשפת הכביש הימנית.

התקנות החדשות, הן חלק משורה ארוכה של המלצות שאושרו ונועדו לעודד את השימוש באופניים גם בכבישים הבינעירוניים. התכנית כוללת בין השאר הכשרת מאות קילומטרים של מסלולים לרוכבי אופניים בשולי כבישים בינעירוניים, בכל רחבי הארץ. התכנית כוללת גם התקנת פס הרעדה מקורצף או משונן בין הכביש לשוליים, בקטעי כביש רבים בארץ וניקוי יסודי ואינטנסיבי של שולי הכביש וכן הצבת תמרורים ושלטים לאורך המסלולים, המתריעים בפני הנהגים לשמור על בטיחותם של רוכבי האופניים.

השימוש באופניים גדל בשנים האחרונות  במאות אחוזים  והפך לכלי חשוב במערך התחבורה בישראל ולכן הנחה את אנשי  משרדו להגדיל את השקעות משרד התחבורה במסלולים מיוחדים לרוכבי אופניים.

 

 

עבור לתוכן העמוד