נהגים לא שומרים מרחק

31/10/2014
הגדל

על פי נתונים המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2013 נהרגו 40 בני אדם בתאונות דרכים המוגדרות תאונות "חזית אחור", ואילו בשנת 2012 נהרגו 23 בני אדם בתאונות אלו.

למעשה, 2013 היא שנת שיא במספר ההרוגים בתאונות בגין אי שמירת מרחק ונהרגו במהלכה יותר בני אדם בתאונות חזית אחור לעומת כל אחת מחמש השנים האחרונות. גם מספר הנפגעים בתאונות כאלו עלה באופן משמעותי: בשנת 2013 נפגעו בתאונות חזית אחור 4,077 בני אדם ואילו בשנת 2012 נפגעו 3,603 בני אדם, עלייה של כ- 13%. תאונת חזית אחור היא סוג נפוץ של תאונה, הנגרמת כאשר רכב מתנגש בחלק האחורי של רכב אחר, כששני כלי הרכב נמצאים באותו נתיב ונוסעים לאותו כיוון. רוב תאונות אלו מתרחשות כיוון שהנהגים נוסעים קרוב מדי לרכב שלפניהם ומתקיים שילוב של האטת הרכב הראשון או חוסר קשב של הרכב העוקב.

על פי נתוני משרד התחבורה, עלות תאונות חזית-אחור למשק הישראלי היא 2.32 מיליארד ₪ לשנה. על פי הנתונים, עלותה של תאונה אחת כזו בתחום העירוני מוערכת בכ- 74 אלף ₪ בממוצע ואילו תאונה מסוג זה בתחום הבינעירוני עולה כ- 104 אלף ₪ למדינה.

בירושלים ובתל אביב נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות חזית-אחור בשנת 2013

בירושלים נפגעו 173 בני אדם בתאונות חזית-אחור בשנת 2013, מתוכם אדם אחד נהרג.

בתל אביב נפגעו 173 בני אדם בתאונות חזית-אחור בשנת 2013, מתוכם שני בני אדם נהרגו.

בחיפה נפגעו 118 בני אדם בתאונות חזית-אחור בשנת 2013.

בחדרה נפגעו 84 בני אדם בתאונות חזית-אחור בשנת 2013.

באשקלון נפגעו 63 בני אדם בתאונות חזית-אחור בשנת 2013.

בבאר שבע נפגעו 58 בני אדם בתאונות חזית-אחור בשנת 2013.

תאונת חזית-אחור, נגרמת בשל אי שמירת מרחק מכלי הרכב שנוסע מלפנים בעיקר עקב היסח שעת של הנהג/ת. שמירת מרחק מכלי הרכב שלפניך, היא אחת הפעולות הפשוטות, אשר יכולות למנוע תאונות דרכים. זוהי חובה בטיחותית ממדרגה ראשונה, המשמשת לנו בסיס נכון לקבלת החלטות בזמן ונותנת לנו מרחב תמרון ושליטה אם ישנו צורך בבלימת חירום פתאומית. בתקופת החורף, כשהכביש רטוב והראות לקויה, לשמירת המרחק ישנה חשיבות גבוהה ליכולת העצירה.
אחת הדרכים שבאמצעותן ניתן להקטין ולצמצם תאונות חזית-אחור, היא על ידי אמצעים טכנולוגים מתקדמים הכוללים חיישנים מיוחדים בקדמת הרכב, ומזהירים את הנהג כאשר הוא נוסע קרוב מדי לרכב שלפניו. אמצעים אלו קיימים בשוק אך נהגים רבים אינם מודעים להם. אילו המדינה הייתה מקנה הנחה משמעותית ומסבסדת אמצעים טכנולוגיים אלו, ייתכן כי נהגים רבים היו נחשפים להם, רוכשים אותם ותאונות חזית אחור רבות היו נמנעות.

אמצעים טכנולוגיים למניעת תאונות של אי שמירת מרחק

עבור לתוכן העמוד