עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמוד

יגואר XE החדשה

18/08/2015
הגדל

מאיר חברה למכוניות שמחה להודיע על תחילת שיווקה של יגואר XE החדשה בישראל. ה- XE מחזירה את יגואר לקטגורית משפחתיות היוקרה, מגדירה מחדש את תפיסת מכונית הסדאן הספורטיבית, והיא מכונית הנהיגה הטובה ביותר בקבוצתה.

המבנה הקל שלה, העיצוב הזורם, תא הנוסעים המפואר, הנוחות והתנהגות הכביש היוצאים מן הכלל הם עדות לחזון של מייסד החברה, סיר וויליאם ליונס שאמר: "ה-XE היא הדבר הקרוב ביותר ליצור חי שנייצר אי פעם".

מבנה המרכב- ליגואר יש ניסיון עשיר ביותר במרכבי אלומיניום מאשר לכל יצרנית רכב אחרת, דבר שאפשר לה לפתח את מבנה המרכב המהפכני של ה-XE החדשה. זו המכונית היחידה בקבוצתה שמיוצרת סביב שלדה אחודה עתירת אלומיניום (75%) וחלוקת משקל אידאלית של 50:50.

קלה וקשיחה, עוד מאז פיתוח ה-XJ העשויה מאלומיניום בשנת 2003, ובהמשך ה-XK, ה-XJ הנוכחית וה-F-Type, הניסיון העשיר של יגואר מגולם גם בשלדה האחודה עתירת האלומיניום של ה-XE. למעשה, ה-XE היא מכונית הסדאן הקשיחה ביותר שיגואר ייצרה אי פעם ((22kNm/Deg, ואף מכונית בקבוצת הביניים אינה מכילה יותר אלומיניום.

חווית נהיגה- נהיגה, דגמי הסדאן של יגואר מוכרים מאז ומתמיד בשל השילוב חסר המתחרים של נוחות נסיעה עילאית ודינמיקת נהיגה נפלאה. ה-XE החדשה מביאה את השילוב הזה לרמה גבוהה יותר הודות למתלה קדמי בעל עצמות עצה כפולות, מתלה אחורי מסוג Integral Link, והשימוש, לראשונה ביגואר, בהגה כוח חשמלי. מטרת הפיתוח: להיות מכונית הנהיגה הטובה ביותר בפלח השוק שלה.

מומנט בבלימה- אחד התפקודים המרשימים ביותר של היגואר XE החדשה הוא הכוונת מומנט (Torque Vectoring) באמצעות בלימה, מדובר בטכנולוגיה מתקדמת שהוכחה כבר ב-F-Type Coupe וכלולה כציוד סטנדרטי ב-XE החדשה. חידוש טכנולוגי זה מונע מראש תת היגוי באמצעות בלימה נפרדת של הגלגלים הפנימיים בהתאם לצורך, כדי לשמור את המכונית בקו ההתקדמות האידיאלי בתוך פנייה. ההתערבות היא עדינה והנהג כמעט ואינו חש בה, אך נהנה מהיגוי ניטראלי יותר, מאמץ היגוי מופחת, ובסופו של דבר מחוויית נהיגה מהנה ומתגמלת יותר. 

מערכות הינע- ה-XE מונעת על ידי מגוון מנועי ארבעה ושישה צילינדרים דיזל ובנזין, המציעים שילוב של ביצועים, עידון וחיסכון בדלק, מ-99 גרם/ק"מ ועד ל-250 קמ"ש. כל המנועים נהנים מהזרקה ישירה, תזמון שסתומים משתנה (והגדשת טורבו)כדי להעניק בעירה נקייה ושקטה ותגובת דוושה יוצאת מן הכלל. מערכות stop-start חכמות וטעינה רגנרטיבית חכמה מגדילות עוד יותר את החיסכון בדלק. הכוח מועבר לגלגלים באמצעות תיבת הילוכים ידנית בעלת 6 הילוכים ותיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים, ששתיהן מצטיינות בהעברת הילוכים חלקה. בארץ תשווק המכונית בשלב זה עם מנועי בנזין בלבד ותיבה אוטומטית.

מנועי בנזין 4 צילינדרים משלבים ביצועים וחיסכון- יחידת ההנעה ב-XE מציע היא מנוע 4 צילינדרים טורבו 2.0 ליטר עם הזרקת דלק ישירה, שהופיע לראשונה בדגמי יגואר XF ו-XJ. מנוע מעודן וקל משקל זה, שעבר שיפור נוסף עבור ה-XE החדשה, זמין בשתי רמות הספק: 200 כ"ס/280 נ"מ ו-240 כ"ס/340 נ"מ. מנוע זה, המיוצר כולו מאלומיניום, שוקל רק 138 ק"ג, וכולל צמד גלי איזון המסתובבים בכיוון מנוגד כדי לבטל את הכוחות המשניים, וכך מציע את הפעולה החלקה והעצמה של מנוע 6 צילינדרים אטמוספרי בחבילה קטנה וחסכונית יותר.

תיבת הילוכים- אוטומטית 8 הילוכים. המבנה עתיר האלומיניום מאפשר להציע את תיבת 8 ההילוכים של ZF בעלת המשקל האופטימלי, המופיעה גם בדגמי XJ ו- XFולחסוך כ-10 ק"ג. תצוגה מיידע בתצוגה עילית- תצוגת הלייזר העילית (HUD), המופיעה לראשונה ביגואר ובתעשיית הרכב, מקרינה תמונות צבעוניות בעלות ניגודיות גבוהה ישירות בקו הראייה של הנהג, והיא קטנה יותר וקלה יותר בכמעט שליש מאשר מערכות TFT קיימות. התמונה נראית כאילו היא "צפה" במרחק של כשני מטרים לפני הנהג. היא מציגה נתונים כגון מהירות הנסיעה, הוראות ניווט מפורטות, תמרורים והגדרות מערכת בקרת השיוט, כך שעיני הנהג יכולות להמשיך להתמקד במקום החיוני ביותר: הכביש שלפניו.

טכנולוגיית מצלמה סטריאו- ה-XE החדשה היא אחת המכוניות הראשונה בקבוצה שמצוידות במצלמת סטריאו. חיישן מתקדם זה מעניק מראה תלת מימדי של הכביש מלפנים ונמצא בליבה של מערכת בלימת החירום האוטונומית (AEB) ומערכת זיהוי תמרורים. בקרת שיוט מסתגלת הכוללת Queue assist -  בקרת השיוט המסתגלת (ACC) של ה-XE החדשה מקלה עוד יותר על הנסיעה בכביש המהיר. רדאר לטווח ארוך בתדר 77GHz סורק את הכביש שמלפנים, ומאפשר למכונית לשמור על מרחק שנקבע מראש מהרכב שמלפנים עד למצב זחילה בפקקים. מערכת ACC יכולה גם ליזום בלימת חירום אם היא מזהה שצפויה התנגשות.

מערכת שמע ודיבורית- מאפליקציות של סמארטפון ו-Wi-Fi ועד מערכות שמע איכותיות שפותחו יחד עם חברת Meridian בעלת המוניטין העולמי &ndash ה-XE החדשה מציעה מגוון טכנולוגיות המתוכננות להעניק לך מידע ובידור, ולהפוך כל נסיעה לחוויה מהנה. לאלו שרוצים רק להתרווח וליהנות ממוזיקה, ה-XE מביאה לראשונה את הטכנולוגיה של מערכת שמע יוקרתית באמת לפלח שוק זה. המערכת בעלת 11 הרמקולים, שהיא המוצר האחרון של השותפות ארוכת השנים בין יגואר לחברת Meridian הבריטית, כוללת סאב-וופר רב עצמה ופותחה במיוחד עבור ה-XE. אלגוריתמים מיוחדים מבטיחים את הצליל הטוב ביותר ומתאימים אותו לאקוסטיקה של תא הנוסעים. עם מערכת מידע ובידור מתקדמת כל כך, מציבה ה-XE אמת מידה חדשה בקבוצה מבחינת הבידור לנהג ולנוסעים, שיהיה קשה מאוד להתעלות עליה.

שרון גלזר- מנהל חטיבת הרכב הפרטי ב'מאיר' חברה למכוניות מדגיש: "הדגם החדש הוא "כרטיס הכניסה" ללקוחות רבים אשר רוצים להתקדם ליגואר. הXE- הוא בהחלט דגם מיוחד וייחודי בנוף סגמנט המשפחתיות יוקרה אשר מביא איתו ביצועים ויוקרה המאפיינים את אחד ממותגי היוקרה הנחשקים בעולם".

דגמים ומחירים

Jaguar XE

מחיר

XE Prestige 20T

289,900 ₪

XE Prestige Plus 20T

319,900

XE Prestige 25T

319,900

XE Prestige Plus 25T

349,900

XE 2.0 R-Sport 25T

359,900

 

 

עבור לתוכן העמוד