אופל חושפת אסטרה האצ'בק חדשה

21/09/2015
הגדל

האסטרה החדשה תושק בתערוכת המכוניות של פרנקפורט שנפתחת ב- 15 לספטמבר. אופל מביאה איתה סגנון עיצוב דינאמי יחד עם נגיעות ייחודיות מקוריות. חרטום האסטרה החדשה מציג את החזית העדכנית של המותג שלא ניתן לטעות בה, עם שבכה רוחבית חדשה ויחידות תאורה גדולות ובולטות, המתעקלות אל תוך הכנפיים הקדמיות.

תכנון חכם- יעילות, ביצועים וחיסכון מושפעים ישירות ממשקל ואווירודינמיות, שני תחומים בהם האסטרה החדשה ביצעה זינוק. לאופל אסטרה החדשה מרכב אחוד חדש לחלוטין, המשלב בתוכו תרכובות פלדה מתקדמות בחוזק מתיחה גבוה, המעניקים למרכב קשיחות מוגברת לצד חיסכון במשקל. התכנון החכם בשילוב המתכות המתקדמות, אפשרו למהנדסי אופל להגיע לחיסכון של בין 120 ל-200 ק"ג במשקלה הכולל של המכונית, כאשר משקל מעטפת השלדה ירד מ-357 ל-280 ק"ג בלבד תוך השגת קשיחות מבנית גבוהה מבעבר.

תכנון אווירודינמי- מעצבי האסטרה החדשה השקיעו שעות רבות במנהרת רוח, כדי להפוך את מרכב האסטרה לבעל התנגדות נמוכה לאוויר. התוצאה היא מקדם גרר נמוך במיוחד. הצללית הנמוכה והזורמת הושגה באמצעות הקטנת המידות החיצוניות, כשהאסטרה החדשה נמוכה ב-2.5 ס"מ מקודמתה, קצרה ב-5 ס"מ ובעלת בסיס גלגלים שהתקצר ב-2 ס"מ ל-266.5 ס"מ.

תא נוסעים מרווח- למרות המידות הקטנות יותר, האסטרה החדשה מציעה מרווח פנים משופר לנוסעים מלפנים ומאחור, הודות לתכנון חכם ויעיל של תא הנוסעים וניצול מרחב מקסימלי. תא המטען הוא מהגדולים בקבוצתו והוא בנפח של 370 ליטר, כשעם קיפול המושבים מתקבל חלל עצום בנפח של 1,210 ליטר. לאסטרה החדשה לוח מכשירים חדש המשלב חומרים איכותיים, רכים ועמידים שנראו עד כה רק במכוניות גדולות ויקרות. זאת לצד הקפדה על איכות ההרכבה ואבזור שופע הופכים את תא הנוסעים של האסטרה החדשה לחוויה של איכות ונוחות לכל המשפחה.

דור חדש של מנועי טורבו- האסטרה תמיד הציעה חווית נהיגה מרגשת הודות למנועים עוצמתיים, וכך גם בדור החדש של האסטרה העושה שימוש בסדרת מנועי ה-Ecotec החדשה, עם שלושה או ארבעה צילינדרים, המשלבת טכנולוגיית הזרקת דלק ישירה בלחץ גבוה, לצד מגדש טורבו מתקדם. המנועים החדשים מאפשרים נצילות אנרגטית גבוהה וגמישות מרבית, תוך הפקת מומנט מרבי גבוה במיוחד הזמין כבר בסל"ד נמוך. סדרת המנועים החדשה עומדת בתקן היורו 6 המחמיר לפליטת מזהמים נמוכה, ומסתייעת במערכת Start/Stop כדי להשיג תצרוכת דלק נמוכה במיוחד של 23.8 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת (במנוע ה-1.0 ליטר).

גרסאות המנועים שיגיעו לישראל:

1,399 סמ"ק, 4 צילינדרים - 150 כ"ס 23.4/25* קג"מ בין 2,000 ל-4,000 סל"ד (יגיע לישראל)
1,598 סמ"ק, 4 צילינדרים &
ndash 200 כ"ס, 30.6 קג"מ בין 1,700 ל-4,700 סל"ד (יגיע לישראל)
לצד מנועי הבנזין תציע אופל אסטרה החדשה מנוע טורבו דיזל עם הזרקה ישירה בלחץ גבוה בשיטת המסילה המשותפת. המנוע בנפח 1.6 ליטר יוצע בגרסאות הספק של 95, 110 ו-136 כ"ס עם מגדש טורבו יחיד ובגרסה עוצמתית במיוחד, בעלת שני מגדשי טורבו, בהספק של 160 כ"ס. גרסאות הדיזל יגיעו גם כן לישראל.

תיבת הילוכים אוטומטית- לצד מנועי הטורבו המתקדמים תציע אופל תיבת הילוכים אוטומטית פלנטארית חדשה מבית חברת ZF, בעלת שישה יחסי העברה בחלוקה מושלמת השומרת את המנוע בטווח הסל"ד היעיל שלו, למינימום מאמץ, ביצועים מרביים וצריכת דלק מינימלית. תיבת ההילוכים האוטומטית מאפשרת גם תפעול ידני לחוויית נהיגה ספורטיבית ומרגשת.

אבזור- אופל גאה להציג באסטרה החדשה, את הדור הרביעי של מערכת ה-
Intellink שהיא יותר מסתם מערכת מולטימדיה, היא מערכת תקשורת ובידור שלמה. Intellink 4.0 כוללת תאימות מלאה לממשקי iOS ואנדרואיד ומבוססת על מסך מגע צבעוני, חד ורגיש בגודל "7. קישורית BT מאפשרת חיבור לטלפון הנייד לדיבורית המבנית במערכת, כמו גם להזרמת מדיה (מוזיקה ותמונות). חיבור הטלפון הנייד אל המערכת באמצעות כבר מאפשר שיקוף אפליקציות מלא מ Apple Car Play וגוגל אנדרואיד Auto, שימוש בתצוגת מפות וניווט.

בטיחות- אופל אסטרה החדשה היא המכונית הבטוחה ביותר שייצרה אופל מעולם. נוסף לשלדה הקשיחה המשלבת אזורי קריסה חכמים לספיגת ותיעול אנרגיית ההתנגשות, מצוידת האסטרה החדשה במגוון מערכות בטיחות מתקדמות, שחלקן היו מקובלות עד כה רק במכוניות יוקרה גדולות.6 כריות אווירהינן ציוד סטנדרטי באסטרה החדשה. מערכות בקרת יציבות (ESP), מערכת בקרת משיכה (TC), מערכות חלוקת בלימה בפניה (CBC) וחלוקת מומנט בפניה (CTC) מבטיחות אחיזת כביש מרבית בכל תנאי הדרך, גם בכבישים חלקים מיוחד ותחת עומס גבוה. סייען בלימה (BAS) מבטיח עוצמת בלימה מרבית בבלימת חירום ממערכת סיוע בזינוק בעליה (HAS) עוזרת לזינוק חלק והחלטי גם במעלות תלולים במיוחד. לראשונה בקטגוריה מציעה אופל באסטרה החדשה תאורת LED Matrix החזקה ויעילה יותר מכל תאורת קסנון או LED סטנדרטית המוצעת בשוק. תאורת ה-LED Matrix מבוססת על 8 נורות LED עוצמתיות ובהירות במיוחד בכל יחידת תאורה, הנשלטות באמצעות מחשב תאורה מתקדם הניזון ממצלמה קדמית הקוראת את תנאי הדרך. מחשב התאורה המפעיל את עוצמת הפנסים בהתאם למהירות הנסיעה, לתנועה המגיעה ממול למניעת סינוור ומאפשר תאורה עוקבת פניה לפי מצב ההגה לבטיחות מרבית גם בתנאי חשיכה מוחלטת.

אופל Eye מערכת הבטיחות המתקדם של אופל הנסמך על ראדר חכם ומערך מצלמות מאפשר ניטור של סביבת הרכב ויצירת מערכת התראות מקיף לנהג על סכנות בדרך. המערכת מאפשרת ניטור מרחק בחזית תוך התרעת התנגשות (FCA), כאשר במהירויות עירוניות בין 8 ל-60 קמ"ש מסוגלת המערכת להאט את הרכב, לבלום בצורה עצמאית ומלאה (עד מהירות של 40 קמ"ש). המצלמה הקדמית עוקבת אחר סימני הדרך ובין מהירויות של 60 ל-180 מסוגלת לזהות ולהתריע על סטיה מנתיב הנסיעה LDW)) ויזואלית וקולית. במידה והנהג לא מגיב להתרעות נכנסת לפעולה מערכת השמירה על הנתיב (LKA) המבצעת תיקוני היגוי קלים כדי לשנור על הנתיב הנכון והבטוח. המצלמה הקדמית מסוגלת לזהות תמרורים וסימני דרך (TSA), כולל שלטי דרך דיגיטליים, ולהציג אותם על צג המידע הראשי בלוח המחוונים. את החבילה המתקדמת משלימה מערכת זיהוי עצמים בשטחים מתים (SBSA) העוזרת לבצע שינויי נתיב וכיוון בביטחון מלא. מערכות מתקדמות אלו יוצעו גם כאן בישראל באופן בלעדי בקטגוריה.

בקרת שיוט אדפטיבית (ACC) - אופציה
הראדר המשוכלל שבאופל אסטרה מאפשר להציע גם מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, שבה שומרת המערכת על מרחק קבוע מהרכב שמלפנים בטווח המהירויות שבין 30 ל-180 קמ"ש. המערכת תבלום ותאיץ את הרכב באופן אוטומטי בהתאם למרווח הנקבע מהרכב שמלפנים.

מערכת חניה אוטומטית (APA2) - אופציה

דור חדש למערכות החניה האוטומטית של אופל נעזרת במצלמה וברדאר מלפנים ומאחור כדי לזהות מקום חניה פנוי. כאשר מזהה המערכת מקום חניה פנוי במקביל למדרכה, מתריעה על כך המערכת לנהג שצריך רק לתזמן את התאוצה של הרכב בזמן שהמערכת מבצעת את פעולות ותמרוני ההיגוי.

 

עבור לתוכן העמוד