עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמוד

מכוניות אוטונומיות גם לתנאי מזג אוויר קשים ושלג

24/01/2016
הגדל

לראשונה בתעשייה, פורד עורכת למכוניות אוטונומיות מבחני נסיעה בסביבה מושלגת, צעד משמעותי בתכניתה של החברה לספק מכוניות אוטונומיות לחלוטין למיליוני לקוחות ברחבי העולם.

 

שלא כמו יצרניות רכב וחברות טכנולוגיה מרכזיות אחרות, אשר בחנו את טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית רק באקלים יבש ולרוב שמשי, פורד מודעת לכך שעתידה של הנהיגה האוטונומית אינו יכול להתבסס על תנאי מזג אוויר אידאליים בלבד.בפורד בוחנים מכוניות אוטונומיות בתנאי מזג אוויר חורפי  למען כמעט 70% מתושבי ארה״ב אשר מתגוררים באזורים מושלגים.נהיגה אוטונומית מלאה אינה יכולה להתבסס על GPS, שמדייק רק במרחק של מטרים ספורים. לא מספיק כדי למקם או לזהות את מיקומו של כלי הרכב. מכונית אוטונומית חייבת לדעת לאתר את מיקומה המדויק, לא רק בתוך עיר או על הכביש, אלא בנתיב שבו היא נוסעת בפועל, כך שסטייה של כמה סנטימטרים עושה את כל ההבדל.

 

טכנולוגיית LiDAR מאידך, מדויקת הרבה יותר מאשר GPS, ומסוגלת לזהות את מיקום הנתיב עד לרמת הסנטימטר. LiDAR משדרת אותות קצרים של תאורת לייזר על מנת לאפשר למכונית ליצור תמונה תלת מימדית מדויקת של סביבתה בזמן אמיתי וברזולוציה גבוהה.

 

במזג אוויר אידאלי, LiDAR היא האמצעי היעיל ביותר לאיסוף מידע חשוב ומידע בסיסי על הנתונים עצמם מהסביבה, הטכנולוגיה החדשה, מסוגלת לזהות אובייקטים הנמצאים בסמוך למכונית ונעזרת באותות על מנת לקבוע את מסלול הנהיגה הטוב ביותר. אבל בכבישים מכוסי שלג או כאשר התנועה צפופה במיוחד, LiDAR וחיישנים אחרים, כמו מצלמות, לא מסוגלים לראות את הכביש. זה מה שקורה גם כאשר עדשת החיישן מכוסה בשלג או לכלוך כלשהו.אנשי הטכנולוגיה של פורד ואוניברסיטת מישיגן, אשר לא נרתעו מהאתגר הזה, החלו לשתף פעולה במציאת פתרון אשר יאפשר למכוניות אוטונומיות לראות את הכביש המושלג.

 

כיצד המכונית האוטונומית של פורד נוסעת בשלג- כדי לנווט בכבישים מושלגים, המכוניות האוטונומיות של פורד מצוידות במפות תלת מימד ברזולוציה גבוהה, הכוללות מידע מלא על אודות הכביש ומה שנמצא עליו וסביבו, לרבות סימוני כביש, תמרורים, משתנים גיאוגרפיים, ציוני דרך וטופוגרפיה.מכונית אוטונומית יוצרת את המפה בעודה נוהגת בסביבת המבחן בתנאי מזג אוויר נוחים, ומתבססת על טכנולוגיות אשר מציינות באופן אוטומטי את הימצאותם של משתנים כמו תמרורים, עצים ובניינים. כאשר המכונית אינה מסוגלת לראות את הקרקע, היא מזהה את ציוני הדרך שמעל הקרקע על מנת למקם עצמה על גבי המפה, ואז מסוגלת להשתמש במפה כדי לנהוג בהצלחה גם בתנאי מזג אוויר סגרירי. נהיגת חורף, מציבה שורה של אתגרים, אבל המבחנים שעורכת פורד מהווים הישג משמעותי בדרך אל נהיגה אוטונומית. פורד החלה לצעוד בדרך הזו כבר לפני כעשור, עם הדור הראשון של מכוניות אוטונומיות שהציגה - דגם F-250 Super Duty מצויד בטכנולוגיית LiDAR.

 

בתחילת החודש הודיעה פורד כי היא עושה עוד צעד קדימה ומגדילה את צי המכוניות האוטונומיות לחלוטין שהיא מפתחת ל-30 כלי רכב, אשר עוברים מבדקים בכבישים ומסלולי מבחן בקליפורניה, אריזונה ומישיגן. זה הופך את צי המכוניות האוטונומיות לחלוטין של החברה לגדול ביותר בקרב כל יצרני הרכב. הדור השלישי של המכוניות האוטונומיות הללו ימשיך להתבסס על פלטפורמת Fusion Hybrid, אשר כוללת כעת את חיישני ה- LiDAR הראשונים אשר פותחו במיוחד לכלי רכב, שמסוגלים להתמודד עם תרחישי נהיגה שונים - בין השאר הודות לטווח זיהוי רחוק יותר, של כ-200 מטרים. ההתקדמות הזו - המבוססת על למעלה מעשור של מחקר במכוניות אוטונומיות שעורכת פורד - מהווה אלמנט מרכזי ב-SmartMobility של פורד: התוכנית לקחת את פורד אל הרמה הבאה של קישוריות, ניידות, מכוניות אוטונומיות, חווית הלקוח והנתונים וכלי הניתוח.

 

עבור לתוכן העמוד