תקנות חדשות לאופניים חשמליים וקורקינט

12/03/2016
הגדל

צעד משמעותי וחשוב לעידוד התחבורה הירוקה בישראל. ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה (9/3/16), תקנות חדשות המסדירות לראשונה את השימוש בגלגינוע (קורקינט חשמלי). התקנות אושרו לאחר שנקבע להן תקן ישראלי.

בנוסף לכך, נקבע כי גיל המינימום לרכיבה על אופניים חשמליים עולה ל-16 שנים. על פי התקנות כיום, ניתן לרכב על אופניים חשמליים בשבילי אופניים מגיל 14, ומגיל 16 גם בכבישים.

התקנות החדשות המסדירות את השימוש בגלגינוע (קורקינט), יכנסו לתוקף בעוד כארבעה חודשים, עם פרסומן ברשומות, ואילו התקנה המעלה את גיל המינימום לרכיבה על אופניים חשמליים ל-16 שנים, תיכנס לתוקף בעוד כחודש, לאחר פרסומה ברשומות.

התקנות החדשות של הגלגינוע, הן חלק ממהלך כולל להסדרת הרכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים. במסגרת זאת, יורחבו  סמכויות האכיפה על רוכבי אופניים חשמליים, גם לפקחי הרשויות המקומיות.

תקנות חדשות- על פי התקנות החדשות, ניתן יהיה לרכב על גלגינוע (קורקינט), בעל הספק מירבי של 250 וואט, אשר מהירות נסיעתו אינה עולה על 25 קמ"ש.  המשקל העצמי של הגלגינוע, יהיה עד 30 קילוגרם.

התקנות קובעות כי הגיל המינימלי של רוכב הקורקינט החשמלי יהיה 16 שנים. על הרוכבים בו, חלה חובת חבישת קסדה. בלילה או בזמן שהראות לקויה, מחמת תנאי מזג אוויר או כל סיבה אחרת, תחול חובה על רוכב הקורקינט ללבוש אפוד זוהר. הרכיבה על הגלגינוע, תותר על שבילי אופניים או בכביש בלבד, ויחולו עליה האיסורים הקיימים היום על אופניים חשמליים בכל הנוגע לאופן הרכיבה בכביש, הובלת מטען, היצמדות לרכב וכדומה. הגלגינוע, יחויב לשאת מדבקה שתציין בין השאר את הגבלת גיל הרכיבה לגיל 16, מספר סידורי של הגלגינוע, משקל הכלי ומהירותו המירבית.

במשרד התחבורה, רואים בשימוש באופניים וקורקינטים חשמליים, יתרונות תנועתיים וסביבתיים רבים וחשיבות גדולה כאמצעי תחבורה חלופיים לרכב פרטי. כלי רכב מסוג זה, תורמים להפחתת הגודש בדרכים ולהקטנת זיהום האוויר. בנוסף, הם מאפשרים גמישות רבה בתכנון הנסיעה ומהווים פתרון יעיל וזול לבעיות החניה במרכזי הערים.

 

עבור לתוכן העמוד