עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמודמעורבות קשישים בתאונות דרכים
אחד מכל ארבעה הרוגים הם קשישים (65+) - כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.
הקשישים מהווים 11% מסך האוכלוסייה אבל נהרגים בשיעור של 25% פי שניים וחצי יותר. מהנתונים עולה כי כמעט בכל שבוע בשנת 2017 נהרגו שני קשישים בתאונות דרכים בממוצע. עוד עולה מהנתונים, כי 38 קשישים נהרגו השנה כהולכי רגל לעומת 34 קשישים שנהרגו כהולכי רגל בתקופה המקבילה בשנה שעברה עליה של 12%.
שנת 2016 הסתיימה עם 86 אזרחים ותיקים שנהרגו בתאונות דרכים. מדובר בירידה של 15% בהשוואה לשנת 2015. במבט לאורך העשור החולף ניתן לראות שלמרות הירידה בהשוואה לשנה הקודמת, עדיין מספר האזרחים הוותיקים ההרוגים בשנת 2016 הוא הגבוה בעשור זה (למעט שנת 2015). אל מול הירידה בהרוגים, נרשמה בשנת 2016 עלייה במספר האזרחים הוותיקים שנפגעו קשה בתאונות דרכים. 362 אזרחים וותיקים נפגעו באורח קשה, עלייה של 6% בהשוואה לשנת 2015. שנת 2016 הייתה השנה החמישית ברציפות בה נרשמה עלייה במספר הוותיקים שנפגעו קשה.
הבעיה הולכי הרגל- בחינה של הקשישים ההרוגים כמשתמשי דרך שונים מצביעה כי בעשור החולף (2007-2016) מהווים הוותיקים 36% מהולכי הרגל ההרוגים, 26% מרוכבי האופניים ההרוגים, 14% מנוסעי הרכב ההרוגים ו-13% מנהגי הרכב ההרוגים. נתונים אלו מצביעים על חלקם המשמעותי של הוותיקים בקרב רוכבי האופניים ההרוגים בנוסף לחלקם בקרב הולכי הרגל ההרוגים.
הימים המסוכנים- בחינה של היפגעות בקרב הוותיקים במבט שבועי, חושפת כי הימים הקטלניים לאוכלוסיית הוותיקים הם ימי ראשון וחמישי.
חודשים מסוכנים- בחינה של ההיפגעות לפי חודשי השנה מצביעה על כך שהחודש הקטלני ביותר לאוכלוסיית הוותיקים הינו חודש דצמבר במקום השני נמצא חודש אוגוסט.
שעות מסוכנות- בחינה לפי שעות היום מצביעה על כך שבעשור החולף השעה הקטלנית ביותר בה נהרגו הכי הרבה ותיקים היא 13-14 בצהריים. באופן כללי ניתן לציין כי השעות המסוכנות בהן נרשם מספר הוותיקים ההרוגים הגבוה ביותר אלו שעות הבוקר עד הצהריים ושעות הערב המוקדמות.
83% מהוותיקים ההרוגים הם מהמגזר היהודי ו-13% מהוותיקים ההרוגים הם מהמגזר הערבי. נתון זה לא השתנה לאורך השנים ולמעשה בקרב אוכלוסיית הוותיקים יש לפעול ביתר שאת בקרב המגזר היהודי שם נרשמים מרבית ההרוגים.
נהגים קשישים נתונים- הנהגים הקשישים (מעל גיל 65) מהווים כ-12% מכלל המורשים לנהוג, בדומה לחלקם באוכלוסייה (11%) ומעורבים בשיעור דומה בתאונות דרכים קטלניות וקשות. עברות הנהיגה השכיחות ביותר בקרב נהגים בני 65 ומעלה, שעברו עברת נהיגה בעת תאונת דרכים עם נפגעים. בשנת 2016 היו: אי-מתן זכות קדימה להולך רגל , כ-28% (אחת מכל ארבע תאונות שנהג קשיש היה מעורב), לעומת כ-17% בשאר האוכלוסייה, ואי-ציות לרמזור, כ-22% מהנהגים בגיל זה (בדומה לשאר האוכלוסייה). בחינה של התאונות בהן מעורבים נהגים ותיקים מעלה כי מרביתן הן תאונות מסוג התנגשות חזית צד, התאונה הבאה הבולטת בשכיחותה הינה פגיעה בהולך רגל. גופו של הוותיק פגיע יותר מבחינה פיזית מאשר גופו של אדם צעיר יותר. לכן, כתוצאה מתאונה בעלת עוצמה זהה, הפגיעה הגופנית אצל אדם מבוגר תהיה חמורה יותר מאשר אצל צעיר. הפגיעות הפיזית בולטת בעיקר בשימוש דרך לא מוגן כמו הליכה ברגל, מה שמשתקף בנתוני ההיפגעות הגבוהים של הוותיקים כהולכי רגל ומצביע על אחת הבעיות העיקריות הקשורות להיפגעות האוכלוסייה המבוגרת בתאונות דרכים.
עוד בחדשות התחבורה
- ראם מתחדש 2500 LIMITED LONGHORN, 26/09/2024
- סקיוול תחשוף דגמים חדשים באוקטובר, 26/09/2024
- קיה פיקנטו מתחדשת, 26/09/2024
- אאודי Q7 מתחדש בישראל, 26/09/2024
- קריאת שרות לרכבי קיה פיקנטו שנת יצור 2024, 26/09/2024
- אפקון תקים עמדות טעינה בחניוני היכלי הספורט בתל אביב, 26/09/2024
- Zeekr MIX עידן חדש וסוללות משודרגות, 26/09/2024
- BUD Seal U הושק בישראל, 26/09/2024
- שוק הרכב לאן?, 26/09/2024
- אפליקציית Cello משיקה רשת טעינה ותשלום, 15/09/2024