עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמודקיה סטוניק חדש בישראל
טלקאר, השיקה את הקיה סטוניק, קרוסאובר מעוצב המצויד במנועי בנזין ותיבת הילוכים אוט' או כפולת מצמד. נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש מביאים לשיפור באיכות הנהיגה עם היגוי ומערכת מתלים מוקפדות ומערכות בטיחות מתקדמות המספקות רמות גבוהות של ביטחון בנהיגה ובטיחות לנוסעים.
עיצוב חיצוני- מי שהוביל את העיצוב של הסטוניק הייתה סדנת
העיצוב האירופאית של קיה בשיתוף עם מרכז העיצוב בקוריאה. הממדים הקומפקטיים ומרכז
הכובד הנמוך, יוצר השראה ומהמראה דגמי ה-SUV הגדולים
יותר של קיה. הסטוניק בקו ספורטיבי כולל, חיפויים שחורים סביב החלק התחתון של
המרכב חיפויי פגושים מלפנים ומאחור, המוסיפים אלמנט נוסף של תכליתיות לעיצוב של
המכונית ומסילות הגג מגבירות את הנראות והשימושיות. העיצוב שמוביל מנהל
העיצוב הראשי פיטר שרייר על עקרון של "הפשטות של הקו הישר". בחלק הקדמי
של הרכב, קווי אופי מקבילים נמשכים לאורך מכסה המנוע ומתחברים לקו הכתפיים. השבכה
הקדמית, כניסת האוויר התחתונה, לוחות ההחלקה ופנסי הערפל. במבט מהצד, את קו הגג
הנמוך משלימים עמודי A הממוקמים
הרחק יותר לאחור מאשר בדגמי SUV-B מתחרים
רבים, כדי להעניק מראה של תא מנוע ארוך לקבלת מראה ספורטיבי ומשוך לאחור. אורך
הרכב העומד על 4,140 מ"מ ובסיס הגלגלים ארוך יחסית ועומד על 2,580 מ"מ. הלקוחות יכולים לבחור מבין שבעה צבעי מרכב יחידים ושני צבעי גג,
המייצרים מגוון שילובים של שני צבעים.
עיצוב פנימי- תא הנוסעים של הסטוניק, עם שילוב של קווים ישרים ומשטחים חלקים. המשטח הרחב האופקי של לוח המכשירים משפר את תחושת המרחב, ומציב בליבו
טכנולוגיה והנדסת אנוש. מסך המולטימדיה 'צף' יושב במרכז לוח המכשירים. צג המגע של
מערכת המידע והבידור מקטין את מספר הלחצנים בלוח המכשירים, ומציב את הבקרות בקו
הראייה הטבעי של הנהג. בקרות המיזוג של הסטוניק ממוקמות מתחת לצג המגע, ומופעלות
באמצעות בוררים עגולים גדולים וברורים.
התנהגות כביש- הסטוניק מביא אופי דינמי ובטוח לסגמנטSUV-B, עם
מאפייני נוחות נסיעה והתנהגות כביש מלוטשים. מטרת צוות הפיתוח הייתה התנהגות כביש
ספורטיבית ומדויקת עם יציבות בנסיעה בקו ישר ונסיעה חלקה במהירויות גבוהות.הטכנולוגיה תמלא תפקיד בשיפור הנאת הנהג, וכן בבטיחות. הסטוניק בעל
ההנעה הקדמית כולל בקרת יציבות אלקטרונית(ESC) ואת
מערכת ניהול יציבות הרכב של קיה (VSM) כציוד
סטנדרטי. מגוון של מערכות תמיכה אלקטרונית לנהג הופכים את הרכב למהנה יותר ומשרה
ביטחון רב יותר בנהיגה, על כל כביש ובכל התנאים.
מנועים ותיבות הילוכים- הסטוניק מונעת על-ידי
מנועי הבנזין המתקדמים ביותר של קיה, שמתוכננים למקסם את היעילות המכנית,
הביצועים, והנאה מנהיגה. לצד מנוע 1.4 מסדרתKAPPA , הסטוניק מצוידת גם במנוע 1.0 ליטר T-GDi
(מנוע בנזין טורבו עם הזרקת דלק ישירה). מנוע ה-3 צילינדרים טורבו
מאפשר האצה מידית וחיסכון מעולה בדלק, תוך הפחתת המשקל על הסרן הקדמי לתגובות
התנהגות כביש מיידיות. מנוע 1.0 ליטר T-GDi קל המשקל
מייצר 120 כ"ס ומומנט של 17.5 קג"מ כבר ב 1,500 סל"ד.
אבזור- הסטוניק הוא אחד מכלי הרכב המודרניים ועתירי הטכנולוגיה בקבוצת SUV-B, וכולל מולטימדיה מקורית התומכת באופן מלא בעברית והמשלבת בצורה חלקה
את התפקודים של הסמארטפון עם שליטה בתפקודי מפתח ברכב. צג המגע
בגודל 7.0 אינץ' במרכז לוח המכשירים הוא לוח הבקרה של הסטוניק. המערכת מגיעה
כסטנדרט עם Apple CarPlay ו-Android Auto, המציעות גישה מלאה לתפקודי הסמארטפון
ומאפשרת למשתמשים גישה ליישומים והזרמת מוזיקה במהלך הנסיעה. שקעי USB בחלק הקדמי והאחורי של תא הנוסעים מאפשרים לנוסעים ברכב להתחבר באופן
פיזי להתקנים ניידים ולטעון אותם. כמו דגמי קיה אחרים,
הסטוניק זמין עם מגוון רחב של טכנולוגיות שכוללים: מערכת שמע עם שישה רמקולים בקרת
שיוט מפתח חכם עם לחצן התנעה, מצלמה אחורית בקרת אקלים דיגיטלית מגבי שמשה קדמית
עם חיישן גשם* תאורה אוטומטית כולל בקרת אור גבוה נמוך (High
Beam Assist).
בטיחות- הסטוניק בנוי על פלטפורמה ושלדה חזקות וקלות משקל, לבטיחות פסיבית
מרבית. מצויד גם בשש כריות אוויר, וכן נקודות עיגון ISOFIX למושבי
בטיחות לילדים במושב האחורי. בתחום האקטיבי,
מגוון של מערכות סיוע מתקדמות לנהג . מערכות ADAS מתוכננות לסייע לנהג לשמור על השליטה ברכבו, תוך הענקת רמות
אינטואיטיביות של סיוע כדי למנוע סכנות אפשריות. טכנולוגיות ADAS הזמינות
בסטוניק כוללות: מערכת לסיוע במניעת התנגשות קדמית (FCA) עם זיהוי
הולכי רגל מערכת אוטומטית לעמעום אור גבוה ומערכת סיוע אקטיבית לשמירה על נתיב
הנסיעה (LKAS).. הסטוניק מציע גם מערכת
התראה על ערנות הנהג (DAW) כדי
להתמודד עם נהיגה מוסחת או מנומנמת. המערכת עוקבת אחר מספר תשומות מהרכב והנהג,
ותשמיע צליל אזהרה בשילוב התראה גרפית בלוח המחוונים בעת שתזהה חוסר ריכוז אצל
הנהג.
מפרט טכני:
מנועי בנזין
1.0 ליטר / 120 כ"ס
בנזין T-GDI
סוג
3 צילינדרים
בטור, טורבו
נפח
1.0 ליטר,
998 סמ"ק
הספק מרבי (סל"ד/כ"ס)
120/6,000
מומנט מרבי
(סל"ד/קג"מ)
17.5/1,500-4,000
שסתומים
12 (ארבעה
שסתומים לצילינדר)
מערכת דלק
הזרקה ישירה
תקן פליטת מזהמים
Euro Stage
6c
1.4 ליטר / 100 כ"ס
בנזין MPI
סוג
4 צילינדרים
בטור, אטמוספרי
נפח
1.4 ליטר,
1,368 סמ"ק
הספק מרבי (סל"ד/כ"ס)
100/6,000
מומנט מרבי
(סל"ד/קג"מ)
13.6/4,000
שסתומים
16 (ארבעה
שסתומים לצילינדר)
מערכת דלק
הזרקה רב נקודתית
תקן פליטת מזהמים
Euro Stage
6c
תיבות הילוכים
תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים פלנטרית
תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 7 הילוכים כפולת מצמד
בנזין
1.0 T-GDI
1.4 MPI
אוטומטי
7 הילוכים כפולת מצמד
6 הילוכים
מידות (מ')
חיצוניות
אורך כולל 4,140
רוחב כולל 1,760
גובה כולל 1,520
רוחק סרנים 2,580
קיבולות
מיכל
דלק
45 ליטר
מטען (VDA)
332 ליטר
מחירים:
סטוניק אורבן 1.4 - 107,900 ₪
סטוניק אי איקס 1.0 - 113,900 ₪
סטוניק 1.0 פרימיום - 118,900 ₪
עוד בחדשות התחבורה
- דגמי צ'רי טיגו 7 ו- 8 מתחדשים, 30/08/2024
- פולקסווגן גולף החדשה הושקה בישראל, 30/08/2024
- סיטרואן C5 איירקרוס מתחדש בגימור SHINE PACK, 30/08/2024
- טויוטה בדריפט האוטונומי הראשון, 30/08/2024
- פולקסווגן טיגואן המחודש בישראל, 30/08/2024
- מרצדס זוכה בסין לנהיגה אוטונומית ברמה 4, 30/08/2024
- יבוא כלי רכב יולי 2024, 30/08/2024
- שנגאן ענקית הרכב הסיני מגיעה לישראל, 13/08/2024
- מסירת מכוניות חדשות ינואר - יולי 2024, 13/08/2024
- תבוטל הטבת ייבוא לרכבים חשמליים בתקינה אירופאית פחותה, 12/08/2024