מדיה
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    קיה סטוניק חדש בישראל

    5/08/2018
    הגדל

    טלקאר, השיקה את הקיה סטוניק, קרוסאובר מעוצב המצויד במנועי בנזין ותיבת הילוכים אוט' או כפולת מצמד. נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש מביאים לשיפור באיכות הנהיגה עם היגוי ומערכת מתלים  מוקפדות  ומערכות בטיחות מתקדמות המספקות רמות גבוהות של ביטחון בנהיגה ובטיחות לנוסעים.

    עיצוב חיצוני- מי שהוביל את העיצוב של הסטוניק הייתה סדנת העיצוב האירופאית של קיה בשיתוף עם מרכז העיצוב בקוריאה. הממדים הקומפקטיים ומרכז הכובד הנמוך, יוצר השראה ומהמראה דגמי ה-SUV הגדולים יותר של קיה. הסטוניק בקו ספורטיבי כולל, חיפויים שחורים סביב החלק התחתון של המרכב חיפויי פגושים מלפנים ומאחור, המוסיפים אלמנט נוסף של תכליתיות לעיצוב של המכונית ומסילות הגג מגבירות את הנראות והשימושיות. העיצוב שמוביל מנהל העיצוב הראשי פיטר שרייר על עקרון של "הפשטות של הקו הישר". בחלק הקדמי של הרכב, קווי אופי מקבילים נמשכים לאורך מכסה המנוע ומתחברים לקו הכתפיים. השבכה הקדמית, כניסת האוויר התחתונה, לוחות ההחלקה ופנסי הערפל. במבט מהצד, את קו הגג הנמוך משלימים עמודי A הממוקמים הרחק יותר לאחור מאשר בדגמי SUV-B מתחרים רבים, כדי להעניק מראה של תא מנוע ארוך לקבלת מראה ספורטיבי ומשוך לאחור. אורך הרכב העומד על 4,140 מ"מ ובסיס הגלגלים ארוך יחסית ועומד על 2,580 מ"מהלקוחות יכולים לבחור מבין שבעה צבעי מרכב יחידים ושני צבעי גג, המייצרים מגוון שילובים של שני צבעים.

    עיצוב פנימי- תא הנוסעים של הסטוניק, עם שילוב של קווים ישרים ומשטחים חלקים. המשטח הרחב האופקי של לוח המכשירים משפר את תחושת המרחב, ומציב בליבו טכנולוגיה והנדסת אנוש. מסך המולטימדיה 'צף' יושב במרכז לוח המכשירים. צג המגע של מערכת המידע והבידור מקטין את מספר הלחצנים בלוח המכשירים, ומציב את הבקרות בקו הראייה הטבעי של הנהג. בקרות המיזוג של הסטוניק ממוקמות מתחת לצג המגע, ומופעלות באמצעות בוררים עגולים גדולים וברורים.

    התנהגות כביש- הסטוניק מביא אופי דינמי ובטוח לסגמנטSUV-B, עם מאפייני נוחות נסיעה והתנהגות כביש מלוטשים. מטרת צוות הפיתוח הייתה התנהגות כביש ספורטיבית ומדויקת עם יציבות בנסיעה בקו ישר ונסיעה חלקה במהירויות גבוהות.הטכנולוגיה תמלא תפקיד בשיפור הנאת הנהג, וכן בבטיחות. הסטוניק בעל ההנעה הקדמית כולל בקרת יציבות אלקטרונית(ESC) ואת מערכת ניהול יציבות הרכב של קיה (VSM) כציוד סטנדרטי. מגוון של מערכות תמיכה אלקטרונית לנהג הופכים את הרכב למהנה יותר ומשרה ביטחון רב יותר בנהיגה, על כל כביש ובכל התנאים.

    מנועים ותיבות הילוכים- הסטוניק מונעת על-ידי מנועי הבנזין המתקדמים ביותר של קיה, שמתוכננים למקסם את היעילות המכנית, הביצועים, והנאה מנהיגהלצד מנוע 1.4 מסדרתKAPPA , הסטוניק מצוידת גם במנוע 1.0 ליטר T-GDi (מנוע בנזין טורבו עם הזרקת דלק ישירה). מנוע ה-3 צילינדרים טורבו מאפשר האצה מידית וחיסכון מעולה בדלק, תוך הפחתת המשקל על הסרן הקדמי לתגובות התנהגות כביש מיידיות. מנוע 1.0 ליטר T-GDi קל המשקל מייצר 120 כ"ס ומומנט של 17.5 קג"מ כבר ב 1,500 סל"ד.

    אבזור- הסטוניק הוא אחד מכלי הרכב המודרניים ועתירי הטכנולוגיה בקבוצת SUV-B, וכולל מולטימדיה מקורית התומכת באופן מלא בעברית והמשלבת בצורה חלקה את התפקודים של הסמארטפון עם שליטה בתפקודי מפתח ברכבצג המגע בגודל 7.0 אינץ' במרכז לוח המכשירים הוא לוח הבקרה של הסטוניק. המערכת מגיעה כסטנדרט עם Apple CarPlay ו-Android Auto, המציעות גישה מלאה לתפקודי הסמארטפון ומאפשרת למשתמשים גישה ליישומים והזרמת מוזיקה במהלך הנסיעה. שקעי USB בחלק הקדמי והאחורי של תא הנוסעים מאפשרים לנוסעים ברכב להתחבר באופן פיזי להתקנים ניידים ולטעון אותםכמו דגמי קיה אחרים, הסטוניק זמין עם מגוון רחב של טכנולוגיות שכוללים: מערכת שמע עם שישה רמקולים בקרת שיוט מפתח חכם עם לחצן התנעה, מצלמה אחורית בקרת אקלים דיגיטלית מגבי שמשה קדמית עם חיישן גשם* תאורה אוטומטית כולל בקרת אור גבוה נמוך (High Beam Assist). 

    בטיחות- הסטוניק בנוי על פלטפורמה ושלדה חזקות וקלות משקל, לבטיחות פסיבית מרבית. מצויד גם בשש כריות אוויר, וכן נקודות עיגון ISOFIX למושבי בטיחות לילדים במושב האחורי. בתחום האקטיבי, מגוון של מערכות סיוע מתקדמות לנהג . מערכות ADAS מתוכננות לסייע לנהג לשמור על השליטה ברכבו, תוך הענקת רמות אינטואיטיביות של סיוע כדי למנוע סכנות אפשריות. טכנולוגיות ADAS הזמינות בסטוניק כוללות: מערכת לסיוע במניעת התנגשות קדמית (FCA) עם זיהוי הולכי רגל מערכת אוטומטית לעמעום אור גבוה ומערכת סיוע אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה (LKAS).. הסטוניק מציע גם מערכת התראה על ערנות הנהג (DAW) כדי להתמודד עם נהיגה מוסחת או מנומנמת. המערכת עוקבת אחר מספר תשומות מהרכב והנהג, ותשמיע צליל אזהרה בשילוב התראה גרפית בלוח המחוונים בעת שתזהה חוסר ריכוז אצל הנהג.

     

    מפרט טכני:

    מנועי בנזין

    1.0  ליטר / 120 כ"ס בנזין T-GDI

    סוג                                           3 צילינדרים בטור, טורבו

    נפח                                          1.0 ליטר, 998 סמ"ק

    הספק מרבי (סל"ד/כ"ס)             120/6,000

    מומנט מרבי (סל"ד/קג"מ)          17.5/1,500-4,000

    שסתומים                                  12 (ארבעה שסתומים לצילינדר)

    מערכת דלק                              הזרקה ישירה

    תקן פליטת מזהמים                  Euro Stage 6c

     

    1.4  ליטר / 100 כ"ס בנזין MPI

    סוג                                           4 צילינדרים בטור, אטמוספרי

    נפח                                          1.4 ליטר, 1,368 סמ"ק

    הספק מרבי (סל"ד/כ"ס)              100/6,000

    מומנט מרבי (סל"ד/קג"מ)          13.6/4,000

    שסתומים                                  16 (ארבעה שסתומים לצילינדר)

    מערכת דלק                              הזרקה רב נקודתית

    תקן פליטת מזהמים                  Euro Stage 6c

     

    תיבות הילוכים

    תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים פלנטרית

    תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 7 הילוכים כפולת מצמד

     

    בנזין

                                        1.0 T-GDI                                    1.4 MPI

    אוטומטי                        7 הילוכים כפולת מצמד             6 הילוכים

      

    מידות (מ')

    חיצוניות

    אורך כולל    4,140 

    רוחב כולל   1,760 

    גובה כולל   1,520 

    רוחק סרנים   2,580 

     

    קיבולות

    מיכל דלק                                  45 ליטר

    מטען (VDA)                             332 ליטר

     

    מחירים:

    סטוניק אורבן  1.4  - 107,900 ₪

    סטוניק אי איקס    1.0  - 113,900 ₪

    סטוניק  1.0 פרימיום  - 118,900 ₪

     

    עבור לתוכן העמוד