מדיה
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    מקדמים תשתית טעינה לרכב חשמלי

    26/11/2018
    הגדל

    משרד האנרגיה פרסם ארבעה קולות קוראים לתמיכה בהקמת עמדות טעינה לרכב חשמלי ברחבי הארץ, בסך של 30 מיליון ש"ח. 

    עמדות אלו יהוו את בסיס הטעינה הראשוני במרחב הציבורי ויותקנו בכבישים מהירים, בקניונים, חניונים, מוקדי ציבור ומקומות עבודה. לאחר שהמשרד פרסם בעבר את עקרונות התמיכה להקמת עמדות טעינה לרכב חשמלי, הוחלט כעת להגדיל את תקציב התמיכה ב-5 מיליון ש"ח נוספים, שיוקצו בעיקרם לפריסה והקמה של תשתיות ברשויות המקומיות, ולסך כולל של 30 מיליון ש"ח.

    במסגרת התמיכה, יפורסמו הקולות הקוראים הבאים:

    1. קול קורא לתמיכה בהקמת עמדות טעינה מהירות ואולטרה-מהירות (DC) בפרישה ארצית, בתקציב כולל  של 13.8 מיליון ₪.

    2. קול קורא לתמיכה בהקמת עמדות טעינה איטיות (AC) במרחב הציבורי (מדרכות וחניונים עירוניים) אשר מיועד לרשויות מקומיות, בתקציב כולל של 10 מיליון ₪.

    3. קול קורא לתמיכה בהקמת עמדות טעינה איטיות (AC) במרחב הציבורי-למחצה כגון קניונים ומרכזי בילוי, בתקציב כולל של 3.2 מיליון ₪.

    4. קול קורא לתמיכה בהקמת עמדות איטיות (AC) במקומות עבודה, ומיועד למעסיקים המעוניינים להתקין עמדות טעינה עבור העובדים ולחברות המעוניינות להתקין עמדות טעינה עבור מעסיקים, בתקציב כולל של 3 מיליון ₪.

    30 מיליון השקלים, בארבעת הקולות הקוראים, יובילו להקמת לפחות 60 עמדות מהירות ואולטרה-מהירות לאורך כבישים בין-עירוניים, להקמת כ-20 עמדות מהירות ואולטרה-מהירות בשטחים ציבוריים ברשויות מקומיות וכן להקמה של כ-2500 שקעי טעינה איטיים בשלושת סוגי המרחבים: ציבורי, ציבורי למחצה, ומקומות עבודה. עמדות הטעינה הראשונות צפויות לקום בתחילת שנת 2020, כשנה לאחר שייחתמו ההסכמים על הקמתם בתחילת שנת 2019.

    המשרד האנרגיה פועל במרץ להסרת החסמים להתפתחות שוק הרכב החשמלי, כשהיעדר תשתית טעינה מהווה את אחד החסמים המרכזיים להתפתחות השוק בישראל. כל זאת, כחלק מיעדי משק האנרגיה של המשרד לשנת 2030 שפורסמו לאחרונה  להקטנת השימוש במוצרי דלק ותוצרי נפט ומעבר לתחבורה ירוקה יותר. משרד האנרגיה מקדם את הטמעת הרכב החשמלי בישראל בשיתוף אגף התקציבים במשרד האוצר, מנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד רה''מ ורשות החשמל.

    שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ: "צעד מרכזי והכרחי במטרה לעמוד ביעדי משק האנרגיה לשנת 2030 בתחום התחבורה, כפי שהוגדרו על ידינו לאחרונה"

     

    עבור לתוכן העמוד