עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמודלקסוס ES הושקה בישראל
לקסוס ES 300h, מכונית הסאלון של מותג היוקרה היפני, מגיעה לראשונה לישראל. מדובר בדגם הסדאן הנמכר ביותר של המותג, במצטבר נמכרו כבר למעלה מ-2.3 מיליון מכוניות מדגם זה ברחבי העולם, עד כה הוא טרם הוצג בשווקים במערב ובמרכז אירופה.
הדור השביעי שמוצג כעת, מושק בימים אלה בישראל במקביל לשאר השווקים בעולם. לקסוס השיקה את ה-ES המקורית בשנת 1989, לצד דגם ה-LS. מאז, היא זכתה לפופולריות הודות לנוחות המובילה בקטגוריה ולמחויבותה של לקסוס להעניק חוויות המתרכזות באדם, הבאות לידי ביטוי בנהיגה אינטואיטיבית ובסביבה המתמקדת בנהג. ה-ES מוכרת מזה שנים בזכות הנוחות, העידון והאבזור היוקרתי שלה, והדגם החדש, שיהווה מודל ליבה בהיצע הדגמים של לקסוס, מתבסס על נקודות החוזק שלה עם שלדה חדשה לחלוטין המאפשרת עיצוב חיצוני דינמי יותר וביצועי נהיגה טובים עוד יותר.
עיצוב - ה-ES החדשה בנויה על פלטפורמת הארכיטקטורה
הגלובלית K החדשה (GA-K), המעניקה ללקסוס עיצוב
יוקרתי של מכונית סאלון. ה-ES ארוכה יותר (+65 מ"מ), נמוכה יותר (-5 מ"מ) ורחבה יותר (+45 מ"מ) מקודמתה ובכך מתקבל עיצוב
דינמי ועוצמתי יותר המתבטא גם בביצועי הרכב. כך, גם בסיס הגלגלים הארוך יותר (+50 מ"מ) מאפשר למקם את הגלגלים קרוב
יותר לפינות המכונית, עם מפשק גלגלים רחב יותר מלפנים ומאחור (+10 ו-+37 מ"מ בהתאמה) מה
שמבטיח נוחות נסיעה גבוהה לצד יציבות ואחיזת כביש מעולות.
עיצוב פנים- ה-ES החדשה לוקחת את השקט
בתוך המכונית צעד אחד קדימה, ומשתמשת בטכנולוגיות מתקדמות. החומרים איכותיים
וכוללים בידוד אקוסטי למניעת רעשים בתא הנוסעים. נקודת המוצא במלאכת עיצוב המראה
והתחושה של תא הנוסעים, הייתה תפיסת העיצוב הפנימי העתידי של לקסוס, המשלבת סביבת
נהג הממוקדת בנהג עם אזור מרווח ונוח עבור הנוסע הקדמי. ההתמקדות של הנהג בכביש
שלפניו נשמרת הודות למיקום מסך התצוגה המרכזי, לוח המחוונים והתצוגה העילית - כולם
בקו אחד ובתוך שדה הראייה של הנהג. במרכז הפאנל מוצב צג מולטימדיה משוכלל המופעל
באמצעות הדור השני של משטח המגע. נוחות הנוסעים מאחור הפכה כבר מזמן לסימן היכר של
ה-ES, והדגם החדש שומר על איכות זו.
מנוע והנעה היברידית- ה-ES 300h מצוידת בדור הרביעי
החדש של מערכת ההנעה ההיברידית, Self-Charging
Hybrid, הטוענת את עצמה ומסוגלת להעניק חסכון יוצא מן הכלל בדלק, לצד
ביצועים ופליטות מזהמים נמוכות. היא משלבת מנוע בנזין ארבעה צילינדרים יעיל במיוחד
בעל מחזור אטקינסון, עם מנוע חשמלי קל וקומפקטי יותר עם הספק גבוה יותר. ההספק
הכולל של המערכת הוא 218 כ"ס וצריכת הדלק משולב עומדת על 22.7 ק"מ
לליטר. בכך מאפשרת נסיעה של עד 1,000 ק"מ על מיכל דלק .המנוע
בנפח: 2.5 ליטר הוא חדש לחלוטין ומשלב טכנולוגיית בעירה מהירה שהופכת
אותו לאחד המנועים היעילים ביותר מבחינה תרמית ברכב מייצור סדרתי. התוצאה היא הספק
גבוה יותר ללא הגדלת פליטות המזהמים או צריכת הדלק.
בטיחות- מערכות ה- Lexus Safety System+ מיושמת ב-ESמוסיפות יכולות חדשות ומרחיבה את מגוון תרחישי הנסיעה שבהם ניתנים
אמצעי הגנה נוספים לנהג ולנוסעים וסיוע במניעת תאונה. התכונות החדשות כוללות
יכולות נהיגה סמי-אוטונומיות, כגון: מערכת אוטונומית לבלימה Pre-Collision System,Adaptive Cruise
Control עם קישור למערכת זיהוי תמרורים המאפשרת התאמת המהירות
לתמרורים בלחיצת כפתור, מערכת שמירה על נתיב המסוגלת לעקוב אחר מסלול הנסיעה של
הרכב מלפנים, זיהוי רוכבי אופניים בשעות היום כחלק ממערכת קדם התנגשות &rlmPre-Collision System (PCS) וכן זיהוי הולכי רגל בשעות לילה, מערכת
אור גבוה משתנה אוטומטית דו-שלבית (Adaptive High Beam
System (AHS. המערכת לא רק מדליקה ומכבה אוטומטית את האורות הגבוהים, אלא
כל 24 נורות ה-LED הבודדות יכולות להתאים את אופי התאורה כדי לספק אלומת אור
משופרת תוך מניעת הסנוור של הנהגים הבאים ממול.
בטיחות פסיבית- ה-ES השיגה דירוג
של 5 כוכבים, ורשמה את אחד הממוצעים הגבוהים
ביותר בניקוד בדיקות הבטיחות המחמירות של 2018 Euro
NCAP. בהתאם לפרסומים האחרונים נקבע כי הציונים זיכו אותה בתואר
"המכונית הבטיחותית ביותר" הן בקטגוריית רכבי הסדאן והן בקטגוריית
הרכבים ההיברידיים. הדגם מגיע כסטנדרט עם כל מערכות הבטיחות הנדרשות עפ"י
משרד התחבורה, ובהתאם זכה לדירוג הבטיחות המקסימלי (8) בדרוג המקומי.
מחירים ורמות גימור - ה-ES 300h תוצע בישראל ב-2 רמות גימור. הרכב נהנה
מהטבת מס במסגרת רפורמת "מיסוי ירוק" והטבת מס בטיחות, מה שמאפשר תמחור
אטרקטיבי ביחס למתחרים בקטגוריה.
רמת הגימור Premium כוללת בין היתר את
חבילת הבטיחות של לקסוס LSS+ (דור שני), מסך מולטימדיה 8.0 אינץ' הנשלט באמצעות ממשק המגע החדש של לקסוס ובנוסף מסך 7.0 אינץ'צבעוני בלוח השעונים, מערכת שמע היקפית הכוללת 10רמקולים, פנסים קדמיים
בטכנולוגיית LED, עוקבי
פנייה עם מערכת שטיפת פנסים, מושבים בריפוד עור
מלא, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים. מושב הנהג כולל חבילת זיכרונות ומערכת לכניסה
ויציאה נוחה, שמשות אקוסטיות
מפחיתות חדירת רעשים, וילון אחורי חשמלי,
חיישן תאורה, חיישן גשם, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, מצלמת רוורס, בורר מצבי נהיגה, העברת הילוכים ספורטיבית מההגה,חישוקי מגנזיום 18 אינץ', מכסה מנוע אקטיבי להגנה על הולכי רגל וחלון גג חשמלי. מחיר: 289,000 ₪ .
רמת גימור High Premium כוללת, בנוסף, מסך
מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ' עם נגן DVD, מצלמה
פנורמית 360 מעלות,פנסים קדמיים בעיצוב Triple LED עם מערכת אורות
גבוהים אדפטיביים ומטען אלחוטי לטלפון הנייד. מחיר: 314,000 ₪.
עוד בחדשות התחבורה
- פאריזון H9E משאית חשמלית חדשה בישראל, 18/04/2025
- סיכום גניבות כלי רכב רבעון א' 2025 - נתוני פוינטר, 18/04/2025
- פאריזון סופר-וואן מסחרית חשמלית הושקה בישראל, 18/04/2025
- מסירת מכוניות החשמליות ינואר- מרץ 2025, 18/04/2025
- מסירת מכוניות היברידיות סיכום שנת 2025, 18/04/2025
- מסירת מכוניות פלאג-אין היברידיות ינואר-מרץ 2025, 18/04/2025
- דגמי המכוניות הנמכרות מינואר - מרץ 2025, 18/04/2025
- גניבות כלי רכב רבעון א' 2025 - נתוני איתורן, 18/04/2025
- ג'אקו 5 בקרוב בישראל, 18/04/2025
- מנהל הרכב הממשלתי יעבור לליסינג תפעולי, 27/03/2025