מדיה
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    הכי היברידית שיש, טויוטה

    10/10/2019
    הגדל

    יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, מציינת אבן דרך משמעותית עם מסירת הרכב ההיברידי ה- 75,000 בישראל. הרכב, מסוג טויוטה C-HR מדגם C-HIC נמסר בטקס חגיגי שהתקיים בסוכנות מורשית טויוטה בכפר סבא. הרכב נמסר לרוכשת על ידי מנכ"ל טויוטה בישראל, אנדרו חורש ובעלי הסוכנות האחים יעקב ואיציק כהן.

    בשנת 1997 הציגה חברת טויוטה העולמית לראשונה רכב היברידי, מדגם פריוס, הרכב האייקוני ששינה את הדרך בה אנו נוסעים. זו הייתה המכונית הראשונה שלא נזקקה לטעינה הודות לטכנולוגיה היברידית חדשנית פורצת דרך. הטכנולוגיה ההיברידית, הפכה בשנים האחרונות להיות פופולרית מאוד לא רק בקרב לקוחות טויוטה, הגיעה לישראל בשנת 2004 כאשר יוניון מוטורס הציגה לראשונה מכונית היברידית בישראל. הדור השני של המכונית האייקונית הפריוס. הבשורה התקבלה אז בחשדנות יחסית ובאותה שנה נמכרו 10 מכוניות היברידיות בלבד. הצמיחה במכירות הייתה עקבית ובטוחה: בשנת 2007 כבר מסרו בטויוטה את הרכב ההיברידי ה- 1,000 ובשנת 2012 נעו על הכבישים כבר כ- 10,000 רכבים היברידיים מדגמי פריוס, אוריס ויאריס. ב- 2013 הצטרפו למשפחת הדגמים ההיברידיים גם הקאמרי והפריוס+ וב- 2016 רכב הכביש-שטח הראשון ה- 4RAV בגרסתו ההיברידית והוכיח שטכנולוגיה ירוקה ומתקדמת מוטמעת בהצלחה גם בדגמים הקשוחים יותר.

    ה- C-HR  Toyotaשהושק ב-2017 הפך במהרה ללהיט מכירות, עם קרוב ל- 4,000 מסירות בשנת ההשקה. ציון דרך נוסף שנרשם בשנת 2018, אז מחצית מכלל המכירות של יוניון מוטורס היו של דגמים היברידיים.  ב- 2019, כבר רשמה טויוטה הישג חסר תקדים ומכרה במחצית הראשונה של השנה, יותר רכבים היברידיים מאשר בכל בשנת 2018, בהובלת הקורולה ההיברידית המכונית הפופולרית בישראל עם מכירות של למעלה מ  - 12 אלף מכוניות מאז השקתה בפברואר.

    גם באירופה רשמה טויוטה שיא מכירות. במחצית הראשונה של השנה נמכרו 275,300 רכבים היברידיים, עלייה של 18% בהשוואה לשנה שעברה. יוניון מוטורס מציעה בישראל את מבחר הדגמים ההיברידיים הגדול ביותר. הדגמים הפופולריים הם כאמור הקורולה וכן 4RAV (כ- 3,680 רכבים מסירות בינואר-אוגוסט) ו- Toyota C-HR (כ- 3,470 רכבים).

    חישוב מיוחד שערכה יוניון מוטורס לרגל האירוע החגיגי, העלה כי ההיברידיות שמכרה טויוטה החל משנת 2007 הביאו לחסכון כולל בזיהום בישראל של כ390- אלף טון CO2 לאורך השנים, לעומת מצב בו המכוניות שהיו נמכרות היו בעלות הנעת בנזין רגילה. במונחים של היקף חסכון הפליטה המושג כעת הממצא שווה ערך להיקף פחמן דו חמצני אשר נדרשים 1.66 מיליוני עצים בכל שנה על מנת לטהרו.

    עבור לתוכן העמוד