מדיה
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    מגפת הקורונה: פגיעה גם בתחום ההסעות

    17/03/2020
    הגדל

    בעקבות מגיפת הקורונה, תגובות שרשת בענף התיירות ועמם חברות ההסעה. נכון להיום יש כ- 90% ביטולי הזמנות מתיירות חוץ בלבד, המגמה ההולכת ומחמירה. אם במטוס התיירים שוהים כ-5 שעות בממוצע, בנסיעה באוטובוס תיירות אותם תיירים נמצאים כ-12 שעות ביום במשך כל תקופת שהותם בארץ. בכך הם חשופים יותר להידבקות.  

    נכון להיום בעת שמתהדק הסגר בתיירים על ישראל, גוברת טבעת החנק על חברות ההסעה. הפגיעה אינה רק בטיסות. קבוצות תיירים המגיעות באוניות, ודרך מעברים יבשתיים  ממצרים וירדן, חדלו להגיע  וכל המעברים לישראל נסגרו ונתב"ג שכמעט ולא מכניס תיירים. סוכני הנסיעות שנפגעו קשות מאפקט הקורונה, מדווחים שאין להם פניות ואין להם צפי לפעילות בתקופה הקרובה. התחזית שבחצי שנה הקרובה התיירות לא תחזור לישראל.

    בתקופה האחרונה, היה צפי לגדילה במספר התיירים הנכנסים לישראל, רוב החברות נערכו ורכשו אוטובוסים חדשים במהלך השנתיים האחרונות שרובם ככולם נועדו להסעת תיירים.

    בהיבט הכלכלי, עלות אחזקת האוטובוסים ללא שכר נהגים נאמדת בכ-22 אלף ₪ לחודש. בענף התיירות מעל ל 500 אוטובוסים פרטיים, הנזק הכלכלי  המאיים הוא של יותר מ-12 מיליון ₪ לחודש. בהתייחס למשאבי אנוש, חברות ההסעה השקיעו בהכשרת נהגים, נהגים מקצועיים, לא כל אחד יכול לעבוד כנהג תיירות. בשל הידבקויות תיירים, גם נהגים של חברות הסעה נאלצו להיכנס לבידוד.

    לדעת ארגון חברות ההסעה מדינת ישראל חייבת להתערב, אחרת מאות חברות הסעה עשויות למצוא עצמן בדרך לפירוק ולהתרסקות.

    לחברות ההסעה קיים ארגון מייצג שנוסד כעמותה בשנת 2002, בארגון רשומות כ 130 חברות הסעה אשר מהוות משקל סגולי איכותי ורב השפעה, העמותה מייצגת את כלל חברות ההסעה, בכל סוגי האוטובוסים. מרבית חברות ההסעה הפרטיות הגדולות בישראל מאוגדות בעמותה עם סדר גודל של כ 4000 כלי רכב. הארגון מייצג חברות הסעה בכל התחומים בהם: הסעת תיירים, הסעת תלמידים, הסעות למקומות עבודה, הסעת חיילים ועוד.

     

    עבור לתוכן העמוד