מדיה
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    פורד פוקוס חוזרת כקרוסאובר

    14/05/2020
    הגדל

    דלק מוטורס, יבואנית פורד, משיקה בישראל את דגמי ה-Active Focus: גרסאות קרוס-אובר קומפקטיות לפוקוס, ה-Active X הצעירה והדינאמית, וה-Active Tourer הגדולה והשימושית.

    הפוקוס החדשה, מביאה בשורה של אופי ספורטיבי מלהיב, חלל פנים נדיב וטכנולוגיות קצה של מערכות עזר לנהג - שילוב שטרם נראה כמוהו בקבוצת הרכב הזה.

    עיצוב-  הפוקוס משווקת בשתי תצורות. ActiveX וגרסת Active Tourer במבנה סטיישן. ה-Active X  בעיצוב אירודינאמי. קווי מרכב אתלטיים עם מסר דינאמי ברור מתבטאים במכסה מנוע ארוך ומותניים שריריות, חיפויים עוטפים ופגושים עם קונטרסט כסוף.

    Active-X  במבנה הצ'בק אורך של 4.39 מ' שהפך לסטנדרט החדש בדגמי הקרוסאובר הקומפקטיים, ומאפשר תא נוסעים מרווח עם קלות תמרון עירונית ויכולת חנייה קלה. בסיס גלגלים גדול של 270 ס"מ מעניק ל-Active X החדשה שפע של מקום גם לנוסעים וגם למטען למרות החזות הספורטיבית, ומאפשר מרווח רגליים גדול במיוחד לנוסעים שבמושב האחורי, כאשר כל יושבי הרכב נהנים ממימד רוחב גדול של 1.84 מ' עם מקום רב לכתפיים. חוויית חלל הפנים הגדול מתעצמת עלידי עיצוב הדלתות האחוריות הכולל חלונות הנמשכים לאחור, מעבר לשדה הראיה של הנוסע  כדי להכניס הרבה אור טבעי פנימה. תא הנהג וסביבת הנוסעים מאופיינים בקווים פשוטים ונקיים. העוצמה מגיעה מחומרים איכותיים ושילוב משטחים ופאנלים מהודק כל זה כדי להפוך את חווית הנסיעה לרגועה ביותר. דיפוני הדלתות משתלבים בארכיטקטורה של הדשבורד ויחד יוצרים תחושה עוטפת ובטוחה לנהג ולנוסעים כאשר משטחים רכים למגע מחזקים את חווית האיכות של כל הגרסאות. הגישה לתא המטען קלה מתמיד, בזכות דלת אחורית רחבת ידיים המתרוממת גבוה וחושפת תא מטען מרווח עם 341 ליטר שימושיים.

    Active Tourer Foucs בגרסת סטיישן הפוקוס החדשה עם אורך של 4.69 מ' מציב את ה-Active Tourer בקצה העליון של סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים. המימדים המגודלים, הגובה הנוסף (1.54) והעיצוב האירודינאמי יוצרים צללית כוחנית ודינאמית. תא הנוסעים מרווח ביותר, עם מרווח רגליים כתפיים וראש גדול במיוחד לכלל הנוסעים ותא מטען ענק בנפח של 565 ליטר. תא המטען כולל גם אפשרויות אכסון חכמות ומגוונות, ואם זה עדיין לא יספיק אפשר בקלות לקפל את שורת המושבים השנייה על-ידי משיכה קלה של ידית בתא המטען.

    מנועים- טכנולוגיית מנועי הטורבו-בנזין EcoBoost 3 צילינדרים החדשה של פורד מציעה איזון מרשים בין חיסכון בדלק לביצועים מלהיבים. לראשונה בפוקוס מנועי ה-3 צילינדרים היחידים בעולם המשלבים גם טכנולוגיית ניתוק צילינדרים שלא תחת עומס, כדי לחסוך בדלק ולצמצם פליטה. מערכות נוספות הקיימות במנועים כוללות תזמון שסתומים משתנה עצמאי לשסתומי היניקה ושסתומי הפליטה והזרקת דלק ישירה ועקיפה (PORT) ללחץ נמוך.

    המנועים מוצעים בעולם לדגמי הפוקוס הם בנפח 1.0 ליטר, המספק 125 כ"ס ו-1.5 ליטר בעל שני הספקים: 150 ו-182 כוחות סוס. בישראל ישווקו בשלב א' דגמי ה-Active אך ורק עם המנוע בנפח 1.5 החזק המספק 182 כ"ס.

    תיבת הילוכים- הפוקוס מתחדשת עם תיבת ההילוכים היא אוטומטית פלנטארית עם 8 יחסי העברה ופיקוד חוגה בקונסולה המרכזית. בנוסף, על מנת לחדד את חווית הנהיגה, הנהג יכול לבחור בין חמישה מצבי נהיגה (Drive Mode) המשנים אם פעולת המערכות השונות ברכב (היגוי, דוושת התאוצה, תיבת ההילוכים, מערכות האחיזה והיציבות, ומערכות הבטיחות האקטיבית). שלושה מהם לשימוש בכביש: Normal - Sport - Eco , ושניים מהם לשימוש בתנאי שטח מאתגרים יותר: Slippery  Trail

    בטיחות-  פורד פוקוס, מצוידות במערך בטיחות אקטיבית מתקדם כסטנדרט. אמצעי עזר מתקדמים אשר הופכים כל נהיגה, בכל מזג אוויר, לבטוחה יותר ועם עומס מופחת על הנהג בתנועה. מערכות עזר מתקדמות לנהג - מקוריות מהיצרן ואקטיביות - הן מרכיב מרכזי אשר הופך את הנהיגה ב-Active X וב-Active Tourer החדשות לקלה ובטוחה מתמיד. ולא משנה אם הנהיגה היא על הכביש המהיר, בדרכים הרריות מרוחקות, בתנועה העירונית הסואנת או בעת חיפוש של מקום חניה בכרך - החיים במחיצתן קלים מאי פעם עם דגש על חווית נסיעה נוחה, בטוחה והפחתת העומס מהנהג.


    מערכות הבטיחות כוללות:

    בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת שמירת מרחק, עצירה מלאה וזינוק מעמידה.

    שמירת נתיב אקטיבית המתריעה ומתקנת סטייה מנתיב.

    מרכוז אקטיבי של שמירת הרכב במרכז נתיב הנסיעה.

    סיוע אקטיבי להתחמקות ממכשול (Evasive steering)

    בלימת חירום אוטונומית אשר מתריעה ואף בולמת את הרכב.

     זיהוי הולכי רגל התרעה וסיוע בבלימה.

    החלפה אוטומטית בין אורות דרך לבין אורות גבוהים.

     ניטור עייפות נהג. 

    אבזור- בפוקוס החדשה רמת אבזור גבוהה. מערכת מולטימדיהים מסך מגע בגודל 8 אינץ' אשר מתרומם מעל למשטחי הדשבורד השונים וניצב באופן ברור ובטוח בקו גובה ראיית הנהג. זה כולל את ממשק ההפעלה SYNC של פורד אשר מתממשק למובייל של הנהג ומקנה שליטה במערכת שמע עוצמתית עם 6 רמקולים. ממשקי קארפליי ו-אנדרואיד-אוטו פעילים לממשק מיידי עם המובייל. מצלמת חניה הכוללת פונקציית הרחבה ל-180 מעלות כאמצעי בטיחות נוסף בנסיעה לאחור.

    ה-Active X וה Active Tourer-ישווקו עם חבילת אבזור סטנדרטי עשירה, הכוללת בין היתר:

    - חישוקי סגסוגת 17 אינץ'

    - פנסי חזית LED, פנסי ערפל LED וחותמת תאורה LED

    - כניסה והתנעה ללא מפתח (Keyless)

    - קיפול מראות חשמלי

    - שמשות כהות מאחור

    - מושבים ספורטיביים עם תמיכה מורחבת וריפודי מושבים ACTIVE עם תפרים כחולים

    - חיישני תאורה וגשם אוטומטיים

    - מולטימדיה 8 אינץ'

    - מערכת שמע עם 6 רמקולים

    - מצלמת חניה 180 מעלות

    - ממשק CarPlay+AndroidAuto

    - בקרת אקלים מפוצלת

    - משענת יד מתכווננת

    - משטח טעינה אלחוטי

    - בלם יד חשמלי עם AutoHold

    - בורר חוגה בין מצבי הנהיגה

    - תאורת אווירה בתא הנוסעים

    כל זה בנוסף  לפריטי האבזור הייחודיים לגרסה.

    מחירים:

    דגמי ה-Active מגיעים לישראל עם מחירים מהתחרותיים בקבוצה, ועם היחס הטוב ביותר בשוק של תמורה למחיר.

     Active X : 131,900 ₪

     Active Tourer : 135,900 ש"ח

    לדברי שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס: "הפוקוס אקטיב היא דוגמא לדור המוצרים החדש של פורד, והיא צעד ראשון ומשמעותי בדרך לחיזוק המותג בשוק הרכב הישראלי, עם דגמי קרוסאובר משפחתיים, בתצורת האצ'בק או טורר, שיתמודדו בזירה הלוהטת ביותר של שוק הרכב. יש לנו את המנוע החזק בסגמנט, עיצוב מושחז, אבזור עשיר, מערכות בטיחות חכמות, וחוויית נהיגה ספורטיבית. וכל זה במחיר סופר תחרותי, ויחס תמורה למחיר ללא תחרות ".

     

    עבור לתוכן העמוד