מדיה
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    רכבת חשמלית בקו ירושלים ת"א

    1/07/2020
    הגדל

    החל מ- 30/6/20  ניתן לעלות על הרכבת בתחנת יצחק נבון בירושלים, ולהגיע  בתוך כ-40 דקות עד למרכז תל אביב (תחנת סבידור-מרכז), ללא כל צורך בהחלפת רכבת, ותוך קיצור משמעותי של לוחות הזמנים.

    הקו יפעל בתדירות של שתי רכבות בשעה לכל כיוון, בימים ראשון עד חמישי, מהשעה 06:30 בבוקר ועד לשעה 21:30 בלילה. כמו כן, יופעל שירות רכבות במוצאי שבת, אחת לשעה, מ-21:00 בלילה ועד חצות. בשל הגבלות התו הסגול, הנסיעה בקווי הרכבת מוגבלת ל-500 נוסעים ומותנית בהנפקת שובר נסיעה מראש.

     הארכת קו הרכבת החשמלי עד לתחנת סבידור-מרכז הוא אירוע חשוב לתחבורה ולרכבת ישראל. מדובר בפרויקט החשמול הראשון שבוצע במדינת ישראל. הקו הזה חשוב מאחר שהוא מחבר בין שני מטרופולינים מרכזיים: מטרופולין ירושלים ומטרופולין תל אביב. זהו שינוי תחבורתי חשוב ביותר לנוסעים, המאפשר להם נסיעה בטוחה יותר, מהירה יותר ונגישה יותר. משרד התחבורה וחברת רכבת ישראל, פועלים להארכת הקו החשמלי לתחנת הרצליה, עד לחודש ספטמבר הקרוב ולהאצת העבודות על קו הרכבת החשמלי בין תל אביב לאשקלון.

    מאז פתיחתו של הקו לפני כשנה וחצי, נסעו בו יותר מ-4 מיליון נוסעים. בדצמבר 2019 הושלם חישמול הקו בין תחנת נמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) ובין תחנת תל אביב ההגנה, דבר שאיפשר נסיעה רציפה ומהירה ברכבת החשמלית מתל אביב לירושלים. עם החישמול, הוכפל מספר הנוסעים בקו, מ-10 אלף נוסעים ביום ל-20 אלף נוסעים. עם חיבור הקו לתחנות תל אביב השלום וסבידור-מרכז צפוי גידול נוסף במספר הנוסעים. 

    קו הרכבת המהיר לירושלים הוא אחד הפרויקטים ההנדסיים והטכנולוגיים, המורכבים ביותר שבוצעו אי פעם בישראל. הפרויקט כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים. העבודות על הרכבת כללו כרייה של 5 מנהרות, באורך כולל של 38 קילומטרים ו-8 גשרים, באורך של 7.5 קילומטרים. הקו עובר דרך מנהרה באורך של 11.5 קילומטרים, הנחשבת לארוכה ביותר בארץ, וכן מעל גשר שגובהו כ- 100 מטרים, ונחשב לגשר הגבוה בישראל.

     

     

    עבור לתוכן העמוד