עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמודטויוטה יאריס החדשה בישראל
יוניון מוטורס, יבואנית TOYOTA בישראל, השיקה את הגרסה החדשה לגמרי לרכב הנמכר ביותר של טויוטה באירופה והסופר מיני הנמכרת ביותר בישראל. הדור הרביעי של היאריס פותח והותאם באופן ייעודי לנסיעה אורבנית ומספקת חוויית נהיגה אופטימלית ברחובות צפופים וצרים מבלי לגרוע מביצועיו בדרכים מהירות ובין עירוניות.
היאריס החדשה היא רכב קומפקטי, גמיש ויעיל שמתאים לאלו הנוסעים לבד, בזוג או במשפחה. הוא מציע שילוב חסר פשרות של עיצוב עצמתי ומודרני, מנוע חזק, מערכת היברידית מתקדמת מהדור החדש ואת מערכות הבטיחות הטובות ביותר בסגמנט. לראשונה, יישמה טויוטה את פלטפורמת ה- TNGA (Toyota New Global Architecture) הייחודית שלה ברכב קומפקטי. שפלטפורמה, מעניקה ליאריס מרכז כובד נמוך וקשיחות מרכב רבה יותר ואפשרה למעצביה להעניק לה מראה ייחודי וזהות מובחנת ובולטת, והיא תשמש בעתיד גם כבסיס לשורה של דגמים חדשים מבית טויוטה.
עיצוב- היאריס החדשה מעוצבת לכדי מראה מהודק וקומפקטי המעניק לה אופי של "מוכנה לצאת לדרך". היאריס פותחה להעניק זריזות במרחבים אורבניים עם רדיוס סיבוב קטן והמוביל בקטגוריה, האידאלי לתמרון ברחובות העיר ובחניונים. אורכה הכולל של היאריס הופחת ב-5 מ"מ אך בסיס גלגליה כעת ארוך ב 5 ס"מ שלמים, דבר העולה בקנה אחד עם אופייה של היאריס המקורית כמכונית "קטנה גדולה". מידותיה של היאריס החדשה רחבות יותר ומבטיחות תא נוסעים מרווח ונוח המאובזר בהתאם לסדרי העדיפויות של הלקוחות כיום, הדורשים קישוריות מצוינת וגישה נוחה למידע ולאפליקציות שונות. פלטפורמת ה- GA-B בה מצוידת היאריס מאפשרת לה תנוחת נהיגה נמוכה ומעורבת יותר בנסיעתו של הנהג. היא אפשרה להנמיך את גובהה הכולל ב-40 מ"מ, ולהגדיל את רוחב המכונית ב- 50 מ"מ, מדרך צמיגים התרחב ב 57 מילימטרים - אלו המוסיפים לנוכחותה הנמוכה, הרחבה והעוצמתית הכוללת של המכונית. שלוחותיה הקדמית והאחורית הופחתו, (10 מ"מ הופחתו מהשלוחה הקדמית (800 מ"מ) ו-45 מ"מ מהשלוחה האחורית (580 מ"מ)), דבר המדגיש את מידותיה הקומפקטיות הכלליות.
למנוע Hybrid Dynamic Force בנפח 1.5 ליטר
החדש נצילות תרמית גבוהה באופן יוצא דופן העומדת על - 40% . למנוע הספק מרבי של 93 כוח
סוס/68 קילווט, עם שיא של 120 ניוטון מטר (3600 סל"ד). המערכת ההיברידית ביאריס
החדשה כוללת שני מנועים/גנרטורים וכן סוללת ליתיום-יון היברידית עם מתח חשמלי
העולה מ-144 ל-177.6 וולט. שיפור שהושג ביחס "צפיפות האנרגיה המאוחסנת"
אפשר הקטנת הסוללה ב 12 ק"ג ביחס לזו המצויה בדגם הנוכחי.
מערכת
ההסעה ההיברידית החדשה היא קומפקטית וקלה, ומפיקה 59 קילווט ומומנט של 141 ניוטון
מטר לגלגלים הקדמיים בסל"ד מרבי של 17,000. בנוסף היא מגיעה עם יכולת נסיעה במצב חשמלי
טהור EV במהירויות
של עד 130 קמ"ש.
היאריס החדשה מוצעת גם עם מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר עם תיבת הילוכים משתנה רציפה (CVT).
בטיחות- היאריס החדשה מביאה עמה רמת בטיחות חסרת תקדים
למכונית קטנה והיא מאובזרת באופן שממצב אותה כדגם הבטוח ביותר בסגמנט שלה. כחלק
ממדיניותה של טויוטה להנגיש את מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר שלה לקהל הרחב,
מערכות Toyota Safety Sense מגיעות כסטנדרט עם קפיצה של שני דורות קדימה. היאריס מציעה
מספר תכונות ומערכות חדשות המופיעות בפעם הראשונה במכונית טויוטה, עדות למחויבותה
הבלתי מתפשרת של טויוטה לבטיחות משתמשי הרכב והדרך. היאריס
החדשה מאובזרת בכריות אוויר SRS מרכזיות. כריות האוויר המרכזיות,
המגיעות כסטנדרט, עוזרות למנוע התנגשות של הנהג והנוסע שלצידו זה בזה במקרה של
התנגשות מהצד.
חבילת Toyota
Safety Sense ביאריס
החדשה מציעה יותר תכונות מכל דגם טויוטה נוכחי אחר, והיא יותר נרחבת מכל מתחריה
בסגמנט B.
החבילה כוללת:
סיוע
במניעת התנגשות - סיוע
במניעת התנגשות שודרג עם פעולה משופרת ופונקציונליות רחבה יותר. טווח המהירות של
מערכת הקדם התנגשות (PCS) הוגדל משמעותית ל-180 קמ"ש. מערכת הקדם התנגשות כוללת כעת יכולת לזהות הולכי
רגל במסלול הנסיעה של המכונית, ביום ובלילה, במהירויות של עד 80 קמ"ש,
ורוכבי אופניים בנהיגה ביום.
סיוע
בפנייה בצומת - היאריס
החדשה היא הטויוטה הראשונה המספקת סיוע בפנייה בצומת (Intersection
Turn Assistance).
תכונה זו עוזרת למנוע התנגשות עם מכונית נוספת או הולך רגל בעת הפנייה בצומת. הדבר
עובד כך שאם המערכת מזהה הולך רגל שחוצה את הכביש בנתיב אליו המכונית אמורה לפנות,
או אם קיימת מכונית נוסעת בנתיב הנגדי, יישמע צליל התרעה, שאם הנהג אינו מגיב לו
תופעל אוטומטית בלימת חירום. הפונקציה פועלת במהירויות שבין 10 ל-25 קמ"ש.
בקרת
שיוט אדפטיבית - השדרוגים
למערכות Toyota Safety Sense כוללים בקרת שיוט אדפטיבית ביאריס ההיברידית הפועלת
במהירויות מאפס ועד 180 קמ"ש. היא תגרום לעצירת המכונית אם הרכב שמלפנים נעצר.
אם העצירה היא למשך פחות משלוש שניות, ההתנעה תהיה אוטומטית.
סיוע
היגוי בחירום- סיוע
היגוי בחירום (Emergency Steering Assist) הוא מערכת בטיחות נוספת שמוצגת לראשונה
בטויוטה. היא מסייעת לנהג כאשר קיים סיכון להתנגשות עם הולך רגל או מכשול בנתיב
המכונית ועליה לסטות כדי להימנע מהתנגשות. המערכת מעניקה מומנט היגוי נוסף כדי
להגביר את יציבות הרכב וכדי למנוע מהמכונית לסטות מנתיב התנועה.
בנוסף כוללת המערכת זיהוי והתרעה על תמרורי דרך, התרעה ומניעת סטייה מנתיב וסיוע בשמירה על נתיב, אור גבוה אוטומטי&rlm ועוד.
- YARIS SOL (בנזין CVT) - 105,900 ₪
- YARIS STYLE (בנזין CVT) - 107,900 ₪
- YARIS SKY (בנזין CVT) - 111,900 ₪
- YARIS HYBRID ECO - 112,900 ₪
- YARIS HYBRID STYLE - 115,900 ₪
- YARIS HYBRID PREMIERE EDITION - 119,900 ₪
עוד בחדשות התחבורה
- ראם מתחדש 2500 LIMITED LONGHORN, 26/09/2024
- סקיוול תחשוף דגמים חדשים באוקטובר, 26/09/2024
- קיה פיקנטו מתחדשת, 26/09/2024
- אאודי Q7 מתחדש בישראל, 26/09/2024
- קריאת שרות לרכבי קיה פיקנטו שנת יצור 2024, 26/09/2024
- אפקון תקים עמדות טעינה בחניוני היכלי הספורט בתל אביב, 26/09/2024
- Zeekr MIX עידן חדש וסוללות משודרגות, 26/09/2024
- BUD Seal U הושק בישראל, 26/09/2024
- שוק הרכב לאן?, 26/09/2024
- אפליקציית Cello משיקה רשת טעינה ותשלום, 15/09/2024