מדיה
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    הונדה ג'אז חוזרת

    3/09/2020
    הגדל

    "מאיר חברה למכוניות", יבואנית הונדה בישראל, השיקה את הדור הרביעי של הג'אז מכונית סופר מיני במבנה מונובוקס, המרווחת בקטגוריה.

    עיצוב- הג'אז מתאפיינת בתפיסה עיצובית חדשהועיתידית, המגולמת ברעיון היפני "Yoo no bi". עיצוב הג'אז החדשה, מהווה פיתוח של צורת הג'אז האלמותית ומציג קווי מתאר חלקים הממשיכים את סגנון החזית הקצרה ותא הנהג של הדורות הקודמים. התוצאה של התפתחות עיצובית זו היא משיכה רגשית חדשה המתווספת לרמות המובילות בקבוצה של נוחות ושימושיות, שמאפיינות את הג'אז.

    עיצוב פנים- תפיסת 'Yoo no biממשיכה גם בחלל הפנימי הנקי והמינימליסטי, המשלב תועלתיות, שימושיות ופונקציונליות בתא נוסעים ארגונומי פשוט ולא עמוס יתר על המידה. כדי להפגין את השימושיות המהנה של המכונית, נעשה שימוש בחומרים עמידים רכים למגע בלוח המכשירים ובכל רחבי תא הנוסעים. לוח המכשירים הנקי, הממוקד במשתמש, משלב לוח ממכשירים דק שנמשך אופקית לרוחב תא הנוסעים, ללא כל חיפוי המגביל את שדה הראיה, וכך מגביר עוד יותר את תחושת המרחב יוצאת הדופן. הונדה הציבה את השימושיות האולטימטיבית בלב תפיסת העיצוב, ומסך המגע המרכזי HMI בגודל 9 אינץ', הכלול כסטנדרט ברמות הגימור Elegance ו-Executive. החלל הפנימי העדכני של הג'אז מבוסס על הרמות המובילות בקבוצה של מרחב פנימי, שהיו סימן ההיכר של הדורות הקודמים. קיבולת המטען (כשהמושבים האחוריים במקומם) מתחילה מ-304 ליטר וגדלה עד 1,205 ליטר מרשימים (עד גובה התקרה כשהמושבים האחוריים מקופלים).

    מנוע- הג'אז החדשה, משווקת בגרסה היברידית ראשונה בעלת שני מנועים חשמליים. מערכת e:HEV מורכבת משני מנועים חשמליים בעלי צפיפות אנרגיה גבוהה, מנוע בנזין i-VTEC בנפח 1.5 ליטר, סוללת ליתיום-יון ותמסורת חדשנית בעלת הילוך קבוע, שכולם פועלים יחד בהרמוניה יחד בכדי לספק את היחס הטוב ביותר בקבוצה בין חיסכון בדלק לבין תאוצה. ההספק הכולל של 109 כ"ס / 80 קוו"ט התוצאה המתקבלת מנתונים אלו היא נסיעה נטולת מאמץ ונוחה, בין אם מדובר בנסיעה באזורים עירוניים או בשיוט במהירות גבוהה בכבישים מהירים. המערכת ההיברידית החסכונית בדלק מייצרת פליטות CO2 של החל מ-102 גרם/ק"מ (WLTP) וצריכת דלק של 4.5 ליטר/100 ק"מ (WLTP). יחידת ההנעה הזו מספקת ביצועים של 9.4 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 175 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת בדגם עומדת על 22.2 ק"מ לליטר על פי נתוני יצרן.

    כדי להשיג את חוויית הנהיגה ואת החיסכון בדלק, עובר מערך ה-e:HEV המתקדם בוחר בצורה חלקה בין שלושה מצבי נהיגה: הנעה חשמלית EV : סוללת הליתיום-יון מספקת כוח ישירות למנוע ההנעה החשמלי. הנעה היברידית: מנוע הבנזין מספק כוח למנוע הגנרטור החשמלי, אשר בתורו מספק אותו למנוע ההנעה החשמלי. הנעת בנזין: מנוע הבנזין מחובר ישירות לגלגלים באמצעות מצמד ננעל וכוח ההינע מועבר ישירות מהמנוע לגלגלים.

    הילוכים- במקום תיבת הילוכים רגילה, הג'אז החדשה מצוידת בתמסורת בעלת בקרה אלקטרונית (e-CVT) עם יחס הילוכים אחד קבוע, ליצירת חיבור ישיר בין הרכיבים הנעים. התוצאה היא העברה חלקה ומשרת בטיחות של מומנט, יחד עם תחושה לינארית בעת ההאצה בכל מצבי הנהיגה. בהנעה היברידית, לוגיקת הבקרה החדשה של תמסורת e-CVT החדשה לחלוטין, מבטיחה שמנוע ההנעה החשמלי מספק מומנט רב עוצמה, ואילו מנוע הבנזין מספק תחושה ישירה ולינארית בעת ההאצה, בדומה לזו המתקבלת מתיבת הילוכים מרובת הילוכים. כאשר נדרש יותר כוח, לוגיקת הבקרה החדשה יכולה לבחור בכל רגע את מהירות המנוע האידיאלית. התוצאה היא שמירה על קשר בין מהירות המכונית לבין מהירות המנוע ותחושה לינארית יותר, הנחווית על ידי הנהג והנוסעים כצליל האצה. תפוקת מומנט אופטימלית זו, עם אספקת כוח מגיבה ואחידה יותר, היא מרכיב מרכזי של האופי המהנה לנהיגה של הג'אז. התמסורת e-CVT שפותחה עבור הג'אז היא קומפקטית יותר מיחידות e-CVT הפלנטאריות הרגילות אותן ניתן למצוא בדרך כלל בכלי רכב היברידיים של מותגים אחרים. עם דגש על ממדים ועל שילוב חכם, ה-e-CVT החדשה היא דוגמא לארגון המרחבי החכם שניתן למצוא גם במקומות אחרים בג'אז. 

    בטיחות- הג'אז החדשה מצוידת במערכת הבטיחות Honda SENSING, בגרסה עדכנית ומשודרגת, הכוללת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי הפועלת גם בלילה ומגיבה גם מול תנועה חוצה. בקרת שיוט אדפטיבית ובקרת סטייה מנתיב מוצעות כסטנדרט בדגם. אבזור הבטיחות הפסיבי כולל 10 כריות אוויר, כולל אחת מרכזית בין הנהג לנוסע.

    מחירים-

    רמת גימור COMFORT- 119,900 ₪

    רמת גימור ELEGANCE- 123,900 ₪

     

    עבור לתוכן העמוד