מדיה
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    תאונות דרכים בימי הסגר

    15/10/2020
    הגדל

    תקופת הסגר בחודשי מרץ-אפריל הפחיתה את היקף הנסועה בכבישי ישראל וגם את היקף הנפגעים בכל חומרות הפגיעה בהשוואה לתקופות מקבילות בשנים 2015-2019. 

    יחד עם זאת, הירידה בהיקף הנסועה הינו קיצוני יותר מאשר היקף הירידה במספר ההרוגים ובהתאם נצפתה עליה של 40% במספר ההרוגים למיליארד ק"מ נסועה. בקרב פצועים קשה ביחס לנסועה, נצפתה ירידה של 26%, וירידה של 51% בקרב הפצועים קל. עוד נצפתה עליה באחוז התאונות העצמיות ועליה בעבירות מהירות ואי שמירת מרחק. בתקופת הסגר הראשון, מעורבותם של רוכבי אופנוע בתאונות חמורות עלתה, בעוד מעורבותם של הולכי רגל ירדה. כמו כן, חלה עליה בהיפגעות צעירים בגילאי 15-24 וחלה ירידה בהיפגעותם של בני 65+.

    הסגר השני, נכון ליום זה מסתמן במאפיינים דומים לסגר הראשון וגם כאן נכון ליום זה, לא נרשמו ירידות משמעותיות, על אף הירידה בכמות הנסועה. 

    מספר הרוגים לפי חודשים בשלוש השנים האחרונות

    חודש

    2017

    2018

    2019

    2020

    ינואר

    38

    27

    29

    24

    פברואר

    25

    35

    28

    22

    מרץ

    21

    23

    25

    18

    אפריל

    33

    20

    25

    21

    מאי

    30

    26

    23

    27

    יוני

    46

    21

    29

    26

    יולי

    38

    22

    33

    31

    אוגוסט

    21

    21

    31

    39

    ספטמבר

    29

    17

    24

    27

    אוקטובר

    32

    43

    38

    7

    נובמבר

    28

    35

    28

    -

    דצמבר

    23

    27

    42

    -

     

    364

    316

    355

    242

     

    תאונות בימי הסגר

     

    מספר תאונות בסגר הראשון

    מספר תאונות בסגר השני

     

    15.3-29.4

    18.9-11.10

    קטלנית

    20

    14

    קשה

    92

    53

    קלה

    2061

    776

     

     נפגעים בתאונות בימי הסגר

     

    מספר נפגעים בסגר הראשון

    מספר נפגעים בסגר השני

     

    15.3-29.4

    18.9-11.10

    הרוגים

    23

    14

    פצוע קשה

    99

    53

    פצוע קל

    2696

    963

     

     

     

     

    עבור לתוכן העמוד