עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמודהמגמות בבטיחות בדרכים בישראל
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הרלב"ד, פרסמה את דוח המגמות השנתי הדוח יוצא במסגרת שבוע הבטיחות הלאומי 2020. דוח מגמות, כולל ניתוח נתוני ההיפגעות בראייה רב שנתית, לאורך 7 השנים האחרונות, תוך הדגשת קבוצות הסיכון העיקריות, העליות ומגמות השיפור.
דו"ח מגמות, מציג את תאונות הדרכים ואת הנפגעים בהן משלוש נקודות
מבט עיקריות:
א. מגמות שינוי במהלך שבע השנים האחרונות
ב. הבדלים בין תאונות הנוגעים למאפייני התאונה, ובהם מאפייני כלי
הרכב, מאפייני נהג הרכב ומאפייני הנפגע בתאונה, וכן גורמים נסיבתיים נוספים
ג. השוואה בין מדינת ישראל לבין מדינות אחרות.
מטרת הדוח, להעניק לאנשי המקצוע ולמקבלי ההחלטות בתחום הבטיחות בדרכים בסיס ידע בתחום תאונות הדרכים.
מגמות עיקריות בשנים האחרונות:
- קיימת עלייה בהיפגעות של רוכבי אופניים חשמליים
וקורקינט חשמלי, אך לא בגלל רוכבי אופניים, אלא בעיקר בשל עלייה הבולטת בשנת
2019 במספר רוכבי קורקינט חשמלי שנפגעו.
- בקרב רוכבי אופניים וגם בקרב רוכבי קורקינט, עיקר העלייה
בהיפגעות מתרחשת בשנים 2017 - 2019 שמדובר ברוכבים מעל גיל 20.
- בשנים 2017 - 2018 ירד מספר ההרוגים והפצועים קשה בני החברה
הערבית, אך בשנת 2019 רואים עלייה נוספת.
- בשנים 2018 - 2019 הייתה ירידה משמעותית בהיפגעות של קשישים הולכי רגל, לאחר תקופה ארוכה של עלייה. זה מצטרף להמשך במגמת הירידה בהיפגעות ילדים הולכי רגל. שיעור הנפגעים בקרב ילדים וקשישים הולכי רגל בישראל היה בעבר גבוה בהשוואה לממוצע ה-OECD, אך בשנת 2018 בעקבות הירידה ישראל הייתה דומה לממוצע בהיפגעות הולכי רגל.
מסקנות חדשות העולות מדוח מגמות:
- קיימת ירידה משמעותית בסיכון לכל ק"מ נסיעה של כלי
רכב פרטיים. מנגד, יש עלייה בנסועה של כלי רכב אלו, כך שבאופן כללי הייתה עלייה
קלה בהיפגעות בכלי רכב אלו בין 2013 לבין 2019.
- ההיפגעות בחברה הערבית, ממוקדת בעיקר בקרב נהגי רכב
ונוסעיו, והיא בולטת בעיקר בגילים 15&ndash29. בנוסף קיימת היפגעות יתר בקרב ילדים הולכי
רגל בחברה הערבית, אך לא בקרב הולכי רגל משאר קבוצות הגיל.
- בקרב נשים, אין הבדל גדול בין קבוצות הגיל בשיעור
המעורבות בתאונות. לעומת זאת בקרב גברים קיים הבדל גדול בין צעירים עד גיל 34 לבין
בני 35 ומעלה. הבדל זה גדול יותר בחברה הערבית מאשר בחברה היהודית.
- בהשוואה למדינות ה-OECD, ישראל דומה למדינות אחרות בכך ששיעור ההרוגים שהם נהגי
או נוסעי רכב פרטי יורד בה בהתמדה, הן ביחס לכמות האוכלוסייה והן ביחס למספר כלי
הרכב. יחסית לממוצע ה-OECD, ישראל נמצאת במקום טוב בסיכון בכלי רכב פרטיים.
- ישראל דומה למדינות אחרות גם בכך שקיימת בה מגמת ירידה
בסיכון להולכי רגל. מגמה זו היא איטית יותר מאשר הירידה בסיכון לנהגי רכב פרטי
ונוסעיו. ישראל דומה לממוצע ה-OECD בהיפגעות הולכי רגל.
- ישראל שונה משאר המדינות בכך ששיעור רוכבי האופנוע שנהרגו נמצא בה במגמת עלייה קלה, בעוד שבמדינות אחרות הוא יורד. ביחס למספר כלי הרכב, שיעור רוכבי האופנוע שנהרגו בישראל גבוה.
עוד בחדשות התחבורה
- ראם מתחדש 2500 LIMITED LONGHORN, 26/09/2024
- סקיוול תחשוף דגמים חדשים באוקטובר, 26/09/2024
- קיה פיקנטו מתחדשת, 26/09/2024
- אאודי Q7 מתחדש בישראל, 26/09/2024
- קריאת שרות לרכבי קיה פיקנטו שנת יצור 2024, 26/09/2024
- אפקון תקים עמדות טעינה בחניוני היכלי הספורט בתל אביב, 26/09/2024
- Zeekr MIX עידן חדש וסוללות משודרגות, 26/09/2024
- BUD Seal U הושק בישראל, 26/09/2024
- שוק הרכב לאן?, 26/09/2024
- אפליקציית Cello משיקה רשת טעינה ותשלום, 15/09/2024