עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמודטסט כל שנתיים
משרד
התחבורה מקדם תקנה חדשה לפיה כלי רכב פרטיים שעלו על הכביש לפני 3 עד 10 שנים,
יחויבו בביצוע המבחן השנתי ("טסט") אחת לשנתיים, במקום בכל שנה כיום.
על פי
התקנות, רכב פרטי חדש, פטור כיום מביצוע מבחן רישוי שנתי (טסט) בשלוש השנים
הראשונות לרכישתו, ולאחר מכן מחויב לעבור טסט במכון רישוי מדי שנה. לרכבי ליסינג
חדשים, הפטור מטסט הוא של שנתיים בלבד.
שרת
התחבורה רגב, הנחתה את מינהל התנועה במשרדה לעדכן את התקנות בהתאם למקובל במדינות
אירופה המתקדמות, בהן כלי רכב חדשים מחוייבים במבחן שנתי לאחר שלוש שנים, ולאחר
מכן מדי שנתיים. רק במלאת עשר שנים מיום עליית הרכב לכביש, נדרש ביצוע מבחן רישוי
לרכב מדי שנה.
כיום,
מרבית כלי הרכב החדשים מצוידים במערכות בדיקה המתריעות במקרה של תקלה במערכות
הבטיחות ברכב וכן במנוע ובמכללים נוספים, המיידעים את הנהג על הצורך להגיע מיידית
למוסך. בדגמים מתקדמים, מחשב הרכב מסוגל ליצור קשר ישיר עם מחשב היצרן ולעתים אף
לפתור את הבעיה בעצמו. כל אלה הופכים את חובת מבחן הרישוי השנתי מיושנת ומיותרת
כשמדובר ברכב חדש. על פי בדיקות שביצע משרד התחבורה, היקף הליקויים הצפויים בכלי
רכב פרטיים נמוך ביותר במהלך 10 השנים הראשונות לעלייתם לכביש.
עם
אישור התקנה, כלי רכב פרטיים עד 3.5 טון שנרשמו בשנת 2018 ואילך, יידרשו לבצע מבחן
רישוי ראשון לאחר שלוש שנים, ולאחר מכן בכל שנתיים. לאחר 10 שנים, יידרש הרכב
לעבור מבחן פעם בשנה.
עוד בחדשות התחבורה
- ראם מתחדש 2500 LIMITED LONGHORN, 26/09/2024
- סקיוול תחשוף דגמים חדשים באוקטובר, 26/09/2024
- קיה פיקנטו מתחדשת, 26/09/2024
- אאודי Q7 מתחדש בישראל, 26/09/2024
- קריאת שרות לרכבי קיה פיקנטו שנת יצור 2024, 26/09/2024
- אפקון תקים עמדות טעינה בחניוני היכלי הספורט בתל אביב, 26/09/2024
- Zeekr MIX עידן חדש וסוללות משודרגות, 26/09/2024
- BUD Seal U הושק בישראל, 26/09/2024
- שוק הרכב לאן?, 26/09/2024
- אפליקציית Cello משיקה רשת טעינה ותשלום, 15/09/2024