עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמודCT-1 רכב עירוני ישראלי בקרוב בכביש
הרכב העירוני הישראלי הראשון בעולם דגם: CT-1 של סיטי טרנספורמר, יעלה על כבישי הארץ במהלך השנה הבאה היקף ההשקעה בסטארט אפ עד היום עומד על כ-35 מיליון ₪ ממשקיעים פרטיים, משקיעים אסטרטגיים ומענקים של הרשות לחדשנות ומשרד האנרגיה.
ההנפקה תתבצע בתחילת
הרבעון השני של 2021 עד סוף שנת 2021 יקבל הרכב אישור לתקינה אירופית ובמהלך 2022
צפוי הרכב הראשון לעלות על כבישי ישראל. מדובר בפריצת דרך עולמית, סטארט-אפ ישראלי
שמפתח את הרכב העירוני הראשון בעולם, אשר מתאים את ממדיו כדי
לדברי
ד"ר אסף פורמוזה מנכ"ל סיטי טרנספורמר: "כלי הרכב שאנחנו מפתחים,
יעניקו למיליארדי אנשים החיים ועובדים בעיר, אלטרנטיבה חדשה לניידות אפקטיבית
וירוקה, כזו המשלבת בין יתרונות הבטיחות והנוחות של נהיגה במכונית, עם יתרונות
החניה, התמרון והחיסכון של שימוש באופנוע. זאת, ללא החסרונות הקיימים במכונית
ובאופנוע".
הפלטפורמה
התחתונה של ה CT-1 משלבת מנגנון שינוי-רוחב ייחודי ומוגן בפטנט
המסוגל להתרחב ולהצר עצמו בלחיצת כפתור כדי להתמודד בצורה מיטבית עם אתגרי התנועה
והחניה בעיר ובאזורים צפופים. במצבו הפתוח בעת נהיגה עירונית, רוחבו של הרכב עומד
על כ 1.4 מטר צר יותר, לצורך השוואה מרכב הסמארט. כאשר נהג ה CT-1
מעונין לחנות
או לתמרן במרווח צר במיוחד (לדוגמא, בין שני רכבים הנעים או חונים בנתיבים
סמוכים), פלטפורמת הרכב "מתכווצת" תוך כדי נסיעה עד לרוחב של 1 מטר,
רוחב המאפשר לרכב לחנות בנוחות בחניה ברוחב חניית אופנוע, או להחנות 4 רכבי CT-1 בשטח
חניה של מכונית רגילה – חיסכון של עד 75% בשטח החניה. בעוד הפלטפורמה מתכווצת
ומתרחבת דינמית, תא הנוסעים עצמו נותר ללא שינוי. חידוש נוסף בפלטפורמה הטכנולוגית
החכמה של הרכב מתבטא במודולריות והגמישות יוצאי הדופן בעיצוב תצורת תא הנוסעים. תא
הנוסעים עצמו, מתוכנן לניצול מרחב מירבי כך שגם בממדים אלו, מסוגל הרכב להסיע נהג
ונוסע בוגר מאחור, נהג ו- 2 ילדים מאחור, או לשאת מטען בנפח של כ- 1,000 ליטרים.
גמישות זו מאפשרת להתאים את תא הנוסעים למגוון יישומים, לדוגמה לצורך רכבי הצלה,
רכבי לוגיסטיקה, רכבים שיתופיים, רכבים פרטיים, רכבי שילוח והפצה ועוד.
אודות
הרכב: אבטיפוס ראשון הושלם ב 2017, פרי מאמץ של למעלה מ
3 שנות מחקר ופיתוח. אורכו של הרכב 2.49 מטר, רוחבו (במצב
"פתוח" בעת נסיעה עירונית): 1.40. בעת הצורך, למשל לצרכי חניה/תמרון
בנתיבים צרים, הרכב "מתכווץ" לרוחב 1 מטר, כרוחב אופנוע. רוחב
תא הנוסעים קבוע, ואינו מושפע משינוי רוחב הבסיס. הרכב יופץ בדגמים, תצורות
וגוונים שונים. מהירות מרבית (בהתאם לתקנות): 90 קמ"ש במצב מרכב פתוח.
מרחק יעד לנסיעה בין טעינות: בין 120-180 ק"מ כתלות בשימוש בבקרת אקלים.
עוד בחדשות התחבורה
- 29.1.25: תמונות מיום העיון בחסות UMI ועוד. היכנסו לעדכון השבועי מאתר ארגון מנהלי תחבורה , 29/01/2025
- שווי שימוש ברכב צמוד - עדכון ינואר 2025, 29/01/2025
- עלייה במחירי המכוניות, 29/01/2025
- אמישראגז התקינה עמדות טעינה מהירות בדרום, 29/01/2025
- דלק מוטורס החלה בשיווק דונפאנג בישראל, 29/01/2025
- הונגצ'י EHS7 SUV הושק בישראל, 29/01/2025
- הונגצ'י EH 7 סדאן הושק בישראל, 29/01/2025
- מסירת מכוניות חדשות: סיכום 2024, 17/01/2025
- שווי שימוש לרכב עדכון 2025, 17/01/2025
- רנו חושפת את ארקנה החדשה, 17/01/2025