מדיה
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    מאן השיקה בישראל את סדרת המשאיות החדשה Super-MAN

    28/01/2021
    הגדל
    חברת MAN מובילה את שוק ההובלה וההפצה העולמי מעל 100 שנה. משאיות החברה נמכרות בישראל מעל 60 שנה. משאיות החברה מתאפיינות בטכנולוגיה פורצת דרך, אמינות גבוה, כושר העמסה גבוה ומשקל עצמי נמוך יחסית למשאיות אחרות בתחום. 

    בסדרה החדשה יושקו המשאיות ב 4 קטגוריות משקל עיקריות: משאיות TGL קלות 8 – 12 טון המשמשות להפצה וחלוקה בתוך מרכזי ערים, משאיות TGM 12-26 טון המצטיינות בהובלה עירונית, בינעירונית ויישומי שטח, משאיות TGS 18-32 טון המשמשות לעבודות בענף הבנייה והתשתיות, ומשאיות ראשי גורר מ 43 - עד 120 טון לשינוע משא כבד. סה"כ המגוון החדש שיוצג בארץ עומד על 40 דגמים חדשים. בסדרת המשאיות החדשה הושקעו שנים של מחקר ופיתוח. העיקרון המנחה שעמד מאחורי פיתוח הדור החדש של המשאיות היה ההתאמה לצרכי הנהג והפיכת חווית הנהיגה במשאית לקלה ובטוחה יותר. התוצאה מדברת בעד עצמה – סטנדרטים חדשים באיכות, בחדשנות וברמת הבטיחות שהפכו את סדרת Super-MAN לחוד החנית של הקִדמה הדיגיטלית. המשאית SUPER MAN החדשה מציגה 4 חידושים עיקריים: במבנה הקבינה, בבטיחות ובמנוע משופר ובשרות משופר יותר.

    SUPER קבינה- היא קבינה חדשה לגמרי. בסטנדרט אחר מכל מה שמכירים בתעשיית הרכב. הקבינה החדשה מאובזרת במערכות טכנולוגיות מתקדמות ומאוד נוחה לשימוש. זה מתחיל במבנה המדרגות שהונדס כך שנהג שעולה פעמים רבות ביום על המשאית לא יפעיל עומס על הגב. בנוסף, הותקנה בדלת הנהג מערכת Easy Control כך שניתן להפעיל מערכות שונות במשאית או במרכב דרך לוח פקדים שנמצא על הדלת באופן שמעניק לנהג הרבה גמישות בהפעלת המשאית בשטח. תוספות ייחודיות נוספת היא מערכת Smart Select, מערכת פורצת דרך המאפשרת שימוש במולטימדיה גם במצבי נהיגה מורכבים. התצוגות והפקדים הופרדו ומרחקי הקריאה והגישה הפיזית אופטימליים, הנתונים מוצבים רחוק יותר, כך שקל לקלוט אותם, הפונקציות מקודדות בצבע והלחצנים והמתגים מוקמו בהישג יד. מוקד הראייה של הנהג יכול לנוע בקלות בין הכביש למכשירים, ללא הפרעות מיותרות. בכך הפכה MAN את החיים של הנהגים למסובכים פחות ולמעייפים פחות. 

    למערכת זו מצטרפת מערכת מולטי מדיה עם תצוגה צבעונית בגודל  12.3 אינץ. הקבינה החדשה, מגיעה עם מושב  VARIOמסתובב לנוסע ליד הנהג, עם משענת ראש ממש כמו בבית קולנוע כשכרית המושב ניתנת להרמה כלפי משענת הגב. את החלק העליון של משענת הגב במושב ה- VARIOניתן לקפל לפנים ולהשתמש בו כשולחן אוכל או מגש למחשב נייד. לאיזון בין פעילות השטח לפעילות הפנאי. גם העיצוב החיצוני חודש ומשפר את שדה הראייה של הנהג. אפשר גם להבחין בפנסי החזית המבוססים על טכנולוגיית LED והדינמיות הרבה של אזורי הצד במשאית יחד עם קו האווירודינמי שמפחית את חיכוך המשאית עם האוויר. 

    SUPER בטיחותית- בסדרת Super-MAN יש לא פחות מ 8 מערכות בטיחות חדשות ומתקדמות שהופכות את חווית הנהיגה לבטוחה יותר לנהג ולסביבה:

    1. מערכת ACC STOP & GO - שמסייעת בשמירת מרחק נכון מהרכב שנמצא מלפנים. במקרה של בלימה פתאומית בכביש המשאית תבלום באופן אוטומטי עד עצירה מוחלטת. אם הנהג עייף או דעתו מוסחת זו מערכת מצילת חיים.
    2. מערכת הניווט - Turn Assis שמתריעה בעת פנייה ימינה (הצד הרחוק מהנהג) במידה ויש סכנה שהנהג אינו מודע אליה. המערכת מפחיתה סיכוי לתאונות ומקלה על הנהג.
    3. מערכתLane change support  (LCS) - מנטרת את כל אזור הנסיעה ומתריעה מפני מצבים מסוכנים. המערכת עוזרת לנהג להימנע מתאונות בעת החלפת נתיב, מספקת התראה אמינה, וכתוצאה מכך מקטינה את ההסתברות לתאונה ותדירות הביקורים במוסך.
    4. מערכת LGS - מערכת התרעה לסטייה מהנתיב ומערכת LRA  שהינה מערכת אקטיבית, שמחזירה ומתקנת את המשאית בחזרה לנתיב. מערכת לא רק מתריעה, אלא מחזירה באופן אקטיבי את הנהג לנתיב הנכון.
    5. מערכת Comfort Steering - מערכת היגוי עזר חשמלית, המפחיתה עומס מהנהג כך שהמשאית עובדת עבור הנהג. 
    6. מערכת Attention Guard - בודקת את ערנות הנהג, מחשבת את מספר הפעמים בהן הרכב סטה מהנתיב או שהיה שינוי קיצוני בנהיגה. המערכת מניחה שאם מידת הערנות של הנהג יורדת, תפחת גם יכולתו לשמור על המשאית בנתיב שלה.
    7. תמיכה בבלם חירום (EBA) - המערכת מזהירה את הנהג מפני תאונה צפויה ומפעילה הליך בלימה אוטומטי. מדובר במערכת אקטיבית מצילת חיים.
    8. כרית אוויר מובנית – הכרית מצויה בגלגל ההגה מעניקה לנהג הגנה נוספת במקרה של תאונה.

    SUPER מנוע - סדרת המנועים החדשה של מאן, משודרגת ובתקן  Euro 6D בעלת חלוקה אופטימלית בין משקלי המשאיות השונים וסוגי עבודות והשימושים. בזכות המנוע החדש והעיצוב החדשני של הקבינה ה SUPER MAN משיג חיסכון של 8.2% בצריכת הדלק בהשוואה למשאית הקודמת של MAN. מדובר בקפיצת דרך חשובה ונתון שכל מנהל צי רכב ישמח להכיר אותו. גם כיום המשאית של MAN נחשבת כחסכונית בדלק בהשוואה למתחרים האחרים בארץ אבל כעת החיסכון הנוסף הופך את המשאית לאטרקטיביות ביותר מבחינת עלויות אחזקה. המנוע מסדרת Euro6D ידידותי לסביבה ובעל פליטות מזהמים נמוכות. יתרון נוסף למנוע הוא משקלו הקל וכתוצאה מכך מאפשר למשאית לסחוב משקל ההובלה גדול יותר. המשמעות היא שאפשר להוסיף עוד עומס להובלה – ובכל נסיעה לעשות יותר כסף. נתון זה אף אושרר ע"י מכון התקנים הגרמני המכובד TUV שקבע שהמשאית חוסכת 8.2% אחוז בצריכת הדלק בהשוואה לדור הקודם של משאיות מאן.  

    חידושים במנועי MAN D26 ו-MAN D38 - מדובר במערכת משופרת של הזרקת דלק. אופטימיזציה בניהול חום מנוע כך שלמרות צריכת הדלק הנמוכה, הביצועים משופרים. מנוע D26 מציע יכולת העמסה של 70 ק"ג יותר, תוספת של 10 כ"ס ומומנט גבוה יותר של 100 ניוטון/מטר. מנועD38  נחשב ל"תחנת הכוח" והוא אינו מתאמץ גם בהובלה למרחקים ארוכים וגם בשימוש בדרכים לא סלולות. עם שלוש רמות תפוקה – 397 קילוואט (540 כ"ס), 427 קילוואט (580 כ"ס) ו-472 קילוואט (640 כ"ס) -הוא נושא את המטענים הכבדים ביותר בשיפועים החדים ובדרכים הארוכות ביותר. בשתי הגרסאות יש מערכת EGR  - מערכת מחזור גזי פלטה ומערכת ה-SCR – מערכת הפחתה קטליטית בררנית לנטרול פליטתNOx  מחוץ למנוע. במנוע MAN D08 שופר וויסות החום ובזכות מערכת SCR לא יהיה צורך במערכתEGR . D08 הנו מנוע קל משקל המסוגל לשאת עומס כבד, ולכן מתאים במיוחד לחלוקה והפצה. אסטרטגיית MAN עבור סדרת ה Euro 6 D - ניקוי גזי פליטה ביעילות גבוהה מאוד הודות להתאמה מדויקת המשלבת בין טכנולוגיות במנוע ומחוץ למנוע. מנוע D15 Euro 6D החדש הוא סדרה חדשה פורצת דרך, שתוכננה כך שתעמוד בדרישות החוק המעודכנות באמצעות מערכתSCR  וללא מחזורEGR  כלל. הטכנולוגיה המתקדמת SCR והזמינות הרחבה של Ad Blue הופכות נטרול ייחודי של פליטות מחוץ למנוע באמצעות מערכת SCR ומערכת מסננים continuously regenerating trap) MAN CRT). התוצאה – ביצועים נקיים בהתאם לחוק. 

    SUPER שותף - החידוש הרביעי הינו השותף שמגיע יחד עם המשאית חברת MAN ישראל, מבית מכשירי תנועה. לחברה 18 מרכזי שירות ברחבי הארץ ושירותי החברה זמינים 24/7. החברה גם מציעה פתרונות מימון וליסינג בפריסה חודשית נוחה. 

    מפרטי המשאיות המובילות בישראל

     

    דגם

    TGL 8

    TGL 12

    TGM 15

    TGS 26

    TGS 35

    TGS 35

    TGS 41

    TGX 26

    TGX 33

     

    ייעוד

    הובלה כללית / לימוד נהיגה

    הובלה כללית

    הובלה כללית

    דחס

    מערבל

    רכינה

    רמסע

    ראש גורר

    ראש גורר ציוד כבד

    הנעה

    4x2

    4x2

    4x2

    6x2/4

    8x4

    8x4

    8x4

    6x2/2

    6x4

    הספק מנוע (כ"ס)

    190

    220

    250

    330

    430

    510

    510

    470

    540

    נפח מנוע (ל')

    4.6

    4.6

    6.9

    9.0

    12.4

    12.4

    12.4

    12.4

    15.2

    מע' בלימה

    EVB

    EVB

    EVB

    Turbo EVB

    EVB

    EVB + מאיט

    EVB + מאיט

    EVB + מאיט

    Turbo EVB + מאיט

    צמיגים

    225/75R17.5

    245/70R17.5

    285/70R19.5

    315/80R22.5

    13R22.5

    315/80R22.5

    13R22.5

    315/80R22.5

    385/65R22.5

     

    משקל כולל (ק"ג)

    7990 / 8800

    11,990

    14,990

    26,000

    32,000

    32,000

    32,000

    46,000

    120,000

    משקל עצמי

    3,700

    4,200

    5,000

    8,000

    10,200

    10,700

    11,100

    8,450

    10,500

    תא נהג

    תא בודד

    תא בודד

    תא בודד

    תא בינוני

    תא בינוני

    תא שינה מוגבה

    תא שינה מוגבה

    תא שינה רחב מוגבה

    תא שינה רחב מוגבה

    מע' בלימה וסטייה מנתיב

    LGS + EBA

    LGS + EBA

    LGS + EBA

    LGS + EBA

    מוביל איי

    מוביל איי

    מוביל איי

    LGS + LRA + EBA

    LGS + LRA + EBA

    לוח שעונים דיגיטלי

    אופציה

    אופציה

    אופציה

    אופציה

    כן

    כן

    כן

    כן

    כן

     

     

    לדברי צבי נטע, חברת מאן מתכננת להביא בהמשך משאיות מונעות חשמל. כבר כיום משווקות משאיות חשמליות למשקלים של 20 טון ומעלה. עוד ציין, כי בישראל אין כל יתרון למכירת רכב מסחרי חשמלי. זאת לעומת כלי רכב פרטיים ואוטובוסים שזוכים בתמריצים מהמדינה בזיכוי מי
    עבור לתוכן העמוד