עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמודטויוטה ראב 4 בגרסת פלאג-אין הייבריד בישראל
נועם קום
14/04/2021
יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, השיקה בישראל את הגרסה הנטענת לרכב הפנאי-שטח הפופולרי והמבוקש שלה הראב 4 הייבריד. בשנת 2020 היה הראב 4 הרכב השני הנמכר ביותר בעולם, לאחר טויוטה קורולה שתפסה את המקום הראשון.
הראב 4 הוא גם הרכב הנמכר ביותר בישראל בקטגוריית רכבי הפנאי הבינוניים והוא זוכה לפופולריות רבה מאוד גם בשוק המשומשות בזכות האמינות ושמירת הערך הייחודית שלו. מאז השקתו כרכב ה-SUV הראשון בעולם בשנת 1994, הראב 4 התפתח באופן עקבי על מנת לענות על צרכיהם והעדפותיהם המשתנים של הלקוחות, עם איכות, סגנון ורב תכליתיות שהבטיחו את מקומו כאחד מכלי הרכב הנמכרים בעולם. כעת, טויוטה מרחיבה את יתרונות הטכנולוגיה עם השקת הראב 4 פלאג אין היברידי כספינת הדגל החדשה בהיצע הדגמים ההיברידיים שלה.
הראב4 פלאג אין ההיברידי מבטיח להיות לא רק עוצמתי יותר אלא גם חסכוני יותר בדלק ובפליטות מזהמים, יותר מכל רכב אחר בקטגוריה. ראב4 פלאג אין היברידי מציע פתרון שמאפשר להם ליהנות משני העולמות. הוא כולל את הטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית המתקדמת ביותר של טויוטה, עם הספק גבוה יותר ודינמיקת נהיגה טובה יותר, ויש לו גם יכולת נסיעה אמיתית במצב חשמלי בלבד, מבלי לדאוג לטווח נסיעה, או צורך לעצור או לשנות את תוואי הנסיעה על מנת לטעון את הסוללה. הראב 4 פלאג אין היברידי בנוי על פלטפורמת GA-K של טויוטה, עם יתרונות דינמיים נוספים שהושגו הודות למיקום הסוללה ההיברידית מתחת לרצפת הרכב והורדת מרכז הכובד של הרכב.
יחידת הנעה- מערכת ההנעה החדשה של הראב 4 עוצמתית במיוחד עם הספק מערכת משולב של 306 כוח סוס, הוא יכול להאיץ ממצב עמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6 שניות, ולעקוף בכך את יתר המתחרים בעלי ההנעה הקונבנציונלית. טויוטה פיתחה סוללת ליתיום-יון חדשה עם קיבולת גבוהה והוסיפה ממיר מתחים (boost) משופר ליחידת בקרת ההספק של המערכת ההיברידית. מנוע הבנזין Hybrid Dynamic Force בנפח 2.5 ליטר מבוסס על מנוע הראב 4 ההיברידי הרגיל עם שיפורים שנועדו לענות על דרישות הביצועים של מערכת פלאג אין היברידית.
התוצאה היא לא רק נתוני האצה מעולים, לראב 4 פלאג אין ההיברידי יש גם טווח נסיעה גדול יותר במצב EV חשמלי, עם אפס צריכת דלק ופליטות מזהמים. לראב 4, ארבעה מצבי נהיגה קיימים, הנהג יכול לעבור בצורה חלקה מנהיגה היברידית לנהיגה חשמלית בלבד. מצב EV החדש מאפשר לראב 4 פלאג אין ההיברידי לנסוע 75 ק"מ* במצב חשמלי בלבד (בכפוף למצב טעינת הסוללה ותנאי הנהיגה), יותר מכל SUV פלאג אין היברידי מתחרה אחר ויותר ממרחק הנסיעה היומיומית הממוצע באירופה העומד על 50 ק"מ. בנוסף, ניתן להגיע למהירות של עד 135 קמ"ש ללא התערבות של מנוע הבערה הפנימית, גם בהאצה מלאה. משמעות הדבר היא כי באופן ממוצע, בימות השבוע, הנסיעה בראב 4 פלאג אין יכולה להיות מבוססת על חשמל בלבד ללא כל שימוש בדלק. עם זאת טכנולוגיית הפלאג אין מאפשרת כמובן גם ביצוע נסיעות ארוכות, ללא כל צורך בתכנון מוקדם או בהסתמכות על תשתית טעינה חיצונית. על פי נתוני ביניים, לראב 4 פלאג אין הייבריד טווח נסיעה כולל של כ- 1,020 ק"מ בהינתן סוללה טעונה ומיכל דלק מלאים. הדגם החדש מאפשר נסיעה של 75 ק"מ על חשמל בלבד.
עיצוב- סגנון העיצוב החיצוני ועיצוב תא הנוסעים יוצרים מראה ספורטיבי מעודן יותר לרכב הפנאי הפופולרי. בחזית ציפוי כהה לרשת הגריל הייעודית, המסגרת ושלוחות הפנסים, יחד עם גימור מטאלי חדש על הפגוש התחתון המדגיש את הרוחב והחוזק של הרכב. עיצוב גלגלי 19 אינץ' משלב גימורים מנוגדים מלוטשים מבריקים באפור או בשחור, ואילו בחלק האחורי של הרכב יש גימור דמוי מתכת לעיטור מתחת למגן וציפוי שחור בחלק התחתון. באשר לעיצוב הפנים, בתא הנוסעים ניתן דגש לעיצובי ריפוד חדשים המעניקים תחושה ספורטיבית, עם דוגמאות מצולעים וניגודיות של פריטים באדום. מושבים עם ריפוד דמוי עור שחור יהיו זמינים עם פסים אדומים מרהיבים. הקונסולה המרכזית כוללת מסך מגע מולטימדיה 9 אינץ' – הגדול ביותר בדגמי ראב4 – לשליטה ברורה וקלה בפונקציות הבידור, המידע והקישוריות של הרכב.
בטיחות- הראב 4 פלאג אין הייבריד מצויד בחבילת מערכות הבטיחות האוטונומיות המקורית של טויוטה Toyota Safety Sense 2.5 הכוללת, בין היתר, מערכת קדם התנגשות Collision SystemPre- הכוללת זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה וזיהוי רוכבי אופניים במהלך היום, בקרת שיוט אדפטיבית דינאמית המתחשבת במגבלת המהירות בדרך Dynamic Adaptive Cruise Control, מערכת שמירת מרכז נתיב Lane Tracing Assist, מערכת אורות גבוהים אוטומטיים Automatic High Beam וזיהוי תמרורי תנועה Road Sign Assist ובנוסף, זיהוי רכבים בשטח מת והתראת רכבים חוצים מאחור והתראה על שכחת ילדים במושב האחורי. ציון הבטיחות הוא 8.
אבזור- מפרטי האבזור מבטאים את מעמדו של הראב4 פלאג אין ההיברידי כספינת דגל. התכונות והאופציות יכללו גלגלי סגסוגת 19 אינץ', מושבים קדמיים ואחוריים מחוממים, שקע חשמל 220 וולט בתא המטען, גימור צבע חיצוני בשני גוונים, דלת תא מטען חשמלית, תצוגה עילית, מערכת שמע עם צג בגודל 9 אינץ' וחבילת המולטימדיה המתקדמת ביותר של טויוטה עם חיבור לסמראטפון של Apple Car Play ו-Android Auto.
מחיר: ראב 4 פלאג-אין הייבריד מ- 254,900 ₪
עוד בחדשות התחבורה
- NIO EL8 בישראל, 27/11/2024
- קבוצת ברן תקים בישראל תחנות להחלפת סוללות לרכב, 27/11/2024
- תאונות דרכים ינואר - נובמבר 2024, 27/11/2024
- ליפ C10 חשמלי הושק בישראל, 27/11/2024
- איוניק 9 נחשף לראשונה, 27/11/2024
- עדכון לחשמלית BYD אטו 3 הנמכרת ביותר בישראל, 27/11/2024
- דלק מוטורס נציגת דונפנג בישראל, 27/11/2024
- פוטון טנדר דיזל 4X4 משווק בישראל, 13/11/2024
- ג'נסיס השיקה את ה- GV80 החדש, 12/11/2024
- צ'רי FX EV ברמת גימור SENSE, 12/11/2024