עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמודיונדאי איוניק 5 החשמלית הושקה בישראל
נועם קום
4/08/2021
יונדאי איוניק 5 המכונית החשמלית הפורצת של יונדאי, הושקה בישראל. ה- 5 הינו הדגם הראשון מסדרת המכוניות של המותג "איוניק" מבית יונדאי. המכונית מרשימה בעיצובה החדשני ומתבססת על פלטפורמת ה- EV של יונדאי E-GMP המודולארית והייחודית והייעודית לדגמים החשמליים. היא שטוחה וארוכה במידותיה עם בסיס גלגלים גדול במיוחד באורך 3 מטרים, משווקת בהנעת גלגלים אחורית ובהמשך בהנעה כפולה לכל הגלגלים.
עיצוב חיצוני- האיוניק 5, בעיצוב חדשני ואלגנטי, במבנה קרוסאובר הצ'בק 5 דלתות. בחזית, מכסה מנוע כמבנה צדפה, שחובר ליחידת התאורה מרשימה שכוללת פנסי דל מלבניים שכוללים 256 פקסלים. הפגוש אגרסיבי בקווים חדים ופתח אוורור אקטיביים.
הצד, בעיצוב אווירודינמי, בשילוב קווי זרימה חדים וקו אלכסוני בדלת הקדמית כזיק חשמלי. הדלתות רחבות והחלונות כהים. קשתות הגלגלים מובלטות וחישוקי האלומיניום גדולים ומהודרים בעיצובם הדינאמי.
מאחור, העיצוב ספורטיבי ומרשים ביופיו. בגג ספויילר בולט ותאורת לד רחבה ובולטות. שמשה פנורמית רחבה ודלת מטען קמורה ומעוצבת בשילוב יחידת תאורה רוחבית עם פנסי לד. הפגוש אגרסיבי ובקווים חדים.
עיצוב הפנים- עתידי, נקי, בשילוב חומרים איכותיים, ידידותיים לסביבה ומרשים ביותר. התחושה ככניסה למכונית סלון מרווח ומהודר, זאת בזכות בסיס הגלגלים הגדול ורצפה שטוחה. נפחי המטען גדולים מאחור ואף נותר חלל בתא המנוע. הפנל הקדמי רחב, במרכזו מוצב צג מולטימדיה בגודל 12.25 אינץ ובצמוד לו צג זהה בגודלו ללוח המכוונים. גלגל ההגה, מהודר ובמבנה של 2 צלעות כאשר חלקו התחתון קטום. המושבים מהודרים ומרווחים. הם ניתנים להזזה לרבות הקונסולה הקדמית, שהופכים את התכנון הפנימי למודולרי בהתאם לנוחות הנוסעים.
יחידת הנעה- באיוניק 5 החשמלית, המנוע חשמלי בהנעה אחורית 160 קילו-וואט שעה, המספק 217 כ"ס ומומנט של 35.7 קג"מ. הוא ניזון מסוללה בקיבולת של 72.6 קילווואט שעה 800 וולט. באשר לביצועים, תאוצה ל- 100 קמ"ש תושג בתוך 7.4 שניות והמהירות המרבית 185 קמ"ש. הטווח המוצהר עומד על 481 ק"מ וצריכת החשמל 168 וואט שעה לכל ק"מ. תיבת ההילוכים בהילוך יחיד שכוללת תיבת הפחתה. האחריות לרכב תינתן ל- 5 שנים או ל- 100 אלף ק"מ כל הקודם. אחריות לסוללה תקפה ל- 7 שנים או ל- 150 אלף ק"מ כל הקודם.
בטיחות- באיוניק 5, רמת הבטיחות עשירה וללא פשרות בכל רמת גימור, שמזכה אותה בציון 7 מתוך 8 בישראל. מערכות הבטיחות בטכנולוגיית ה- Smart Sense של יונדאי, אקטיביות ואדפטיביות בהם: התרעות מרחק, סטייה מנתיב לרבות מרכוז לנתיב בהיגוי אקטיבי, התרעת שטח מת, התרעת נסיעה של רכב מלפנים ורכב מאחור ולרבות בלימה שרכב חוצה מאחור. מעבר אוטומטי של אורות הדרך, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת ערנות לנהג. מצלמת רוורס וחיישני חנייה ברמות שונות בהתאם לרמות הגימור. בתחום הפסיבי, קיימות 7 כריות אוויר והתרעת חגירת חגורות לכלל הנוסעים והתרעת שכחת ילדים.
אבזור ומחירים- האיוניק 5, מכילה אבזור עשיר ואיכותי. היא כוללת שלוש רמות גימור, שבהתאם להם תכולת האבזור. רמת הבסיס ה- פרסטיג', כוללת מערכת מולטימדיה, תומכת אנדרואיד ואפל. בקרת אקלים ופתחי אוורור למושב האחורי, מפתח התנעה חכם ואפשרות להתנעה מרחוק. מושב הנהג מתכוונן חשמלית, חיישני אורות וגשם וחיישני נסיעה לאחור.
המחיר: 189,900 ₪.
לרמת ה - סופרים, מתווסף, גג פנורמי עם וילון גלילה חשמלי מתפצל ועוד. המחיר: 199,900 ₪.
לרמת ה- עילית מתווסף אבזור רב שכולל: מערכת למניעת התנגשות בכניסה ויציאה מחנייה, מערך מצלמות היקפיות, תצוגת צילום לשטח מת בלוח המכוונים, ידיות בדלתות שקועות עם פתיחה אוטומטית, דלת תא מטען בפתיחה חשמלית, כיוון מושבים חשמלי לנוסע לצד הנהג וליושבים מאחור, חימום למושבים הקדמיים והאחוריים, קירור למושבים קדמיים, חיישני חנייה קדמיים ועוד. המחיר: 216,900 ₪. איוניק 5, תשווק בהמשך גם הגרבת הנעה כפולה, שתגיע ברמת גימור עילית ומחירה 238,900 ₪ .
טסט ראשון- נהיגה ראשונה באיוניק 5 החשמלית, כללה נסיעה למרחק של 220 ק"מ בכבישים בינעירוניים מגוונים. עיצוב האיוניק חיצונית מהפנט ומשדר חדשנות ועתידנות. הכניסה לתוך המכונית בכל מעידה על כך. מדובר בעיצוב יוקרתי ועתידי התחושה אחרת ממה שמקובל במכונית. תפעול המכונית מחייב היכרות ("יום לימודים ארוך") עם שלל המערכות הקיימות בה שתפעולם מתבצע במסכי מגע בגודל 12.5 אינץ תנוחת הישיבה גבוהה וכיוונון המושבים חשמלי תוך שמירת מצבים בזיכרון. שדה הראייה נרחב ויעיל. המרווח הפנימי מרשים בגודלו עם מרווח רגליים מצטבר של 87 ס"מ ורוחב מושב אחורי של 1.26 ס"מ שמקובלים במכונית משפחתית. ההתראות מתקבלות בצגים דיגיטליים ובמראות הצד. המנוע עוצמתי עם 217 כ"ס 7.4 ש' ל- 100 קמ"ש ושקט במיוחד. בהתייחס למשקל הרכב שקצת יותר מ- 2 טון.
העוצמה וזמינות הכוח זמינים ומתפרצים והכל ברוגע ובשקט. שילוב ההילוכים מתבצעה בידית סיבובית איכותית המצויה בסביבת ההגה מימין. בנוסף קימות ידיות פדל שיפט סביב ההגה לשליטה ררגנטיבית בכמה רמות לטעינה החוזרת לסוללה ומשפיעות על תאוטת הרכב. התנהגות כביש מעולה כאשר כיול המתלים נוטה לרך ומרוסן. ההיגוי איכותי ומתקשר עם הכביש התחושה הדוקה ובטוחה. באשר לטווח הנסיעה החשמלי האיוניק צרכה במהלך המבחן לכל קילווואט שעה כ- 5 ק"מ מכן שטווח הנסיעה שלה עמד במבחן שלנו על 360 ק"מ בנסיעת מבחן אופיינית שכוללת מהירות גבוהה, האצות, בלימות ופניות חדות.
לסיכום- האיוניק 5 של יונדאי, הינה ללא ספק הבשורה החשמלית בקטגוריה המשפחתית בישראל. התנופה של טסלה 3 החשמלית הנמכרת בישראל עשתה לה טוב עם הטרנד הישראלי לבחירה במכונית נחשקת גם אם מדובר בהנעה החשמלית. איוניק 5 היא ללא ספק מכונית ראויה לתחרות. היא מגובשת בטכנולוגיות חדשניות ומובילות משלה, היא מעוצבת למופת עם מידות משופרות וחריגות בקטגוריה המשפחתית. רמות הבטיחות והאבזור עשירות וגבוהות בדרוג והתמורה למחיר טובה והולמת. כשמדובר בחדשנות ובעיקה בהנעה חשמלית מלאה, לא פחות חשוב סעיף השרות ללקוח והתמיכה בטרום ובעת הרכישה ובעיקר ביום שאחרי בכל הקשור לשרות טכני ומלאי חלפים. היבואנית כלמוביל יונדאי, יודעת לתת מענה יעיל, כמי שמובילה את שוק הרכב בישראל בשנים האחרונות. בנוסף היבואן מעניק ללא עלות לרוכשים כעת עמדת טעינה ביתית ללא עלות.
עוד בחדשות התחבורה
- ראם מתחדש 2500 LIMITED LONGHORN, 26/09/2024
- סקיוול תחשוף דגמים חדשים באוקטובר, 26/09/2024
- קיה פיקנטו מתחדשת, 26/09/2024
- אאודי Q7 מתחדש בישראל, 26/09/2024
- קריאת שרות לרכבי קיה פיקנטו שנת יצור 2024, 26/09/2024
- אפקון תקים עמדות טעינה בחניוני היכלי הספורט בתל אביב, 26/09/2024
- Zeekr MIX עידן חדש וסוללות משודרגות, 26/09/2024
- BUD Seal U הושק בישראל, 26/09/2024
- שוק הרכב לאן?, 26/09/2024
- אפליקציית Cello משיקה רשת טעינה ותשלום, 15/09/2024