מדיה
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    יונדאי קונה החשמלית הושקה בישראל

    4/08/2021
    הגדל
    כלמוביל יונדאי בצעד נוסף לקראת עידן חדש וירוק בהשקת יונדאי  קונה-EV החדשה. הגרסה החשמלית של קונה EV משתלבת בחזון הירוק של יונדאי שנועד להפחית את פליטת המזהמים וה-CO2 תוך יישום מגוון פתרונות טכנולוגיים נקיים עם מכוניות בעלות הנעה היברידית (HEV), היברידית נטענת (PHEV), חשמלית מלאה (BEV) והנעת תא דלק מימני.

    יחידת הנעה והילוכים - ביונדאי קונה-EV משולב מנוע חשמלי, מערכת העברת כוח ישירה ומכלול סוללות מהמתקדמים בתעשיית הרכב המביאים לידי ביטוי את הניסיון ועליונות הטכנולוגית של יונדאי בתחום ההנעה החשמלית. המנוע החשמלי בקונה מספק 136 כ"ס עם מומנט גבוה במיוחד של 40.2 קג"מ הזמינים במלואם באופן מידי. זמינות הכוח ואופי הפעולה החלק של מערכת ההנעה החשמלית מסוגלים להאיץ את קונה החשמלית ל-100 קמ"ש ב-9.9 שניות.

    סוללות- מכלול סוללות הליתיום-יון פולימר של יונדאי קונה EV הוא בקיבולת גבוהה של 39.2 קילוואט-שעה. הודות ליעילות יחידת ההנעה, צריכת חשמל בקונה החשמלית נמוכה במיוחד ועומדת על 14.3 קילוואט ל-100 ק"מ, מה שמאפשר לה טווח נסיעה מרבי של 305 ק"מ. טעינת הסוללות, מתאפשרת באמצעות מטען AC בהספק של 7kW המובנה במכונית בנוסף תומכת קונה החשמלית בטעינה מעמדות מהירות (DC) עד מתח של 100kW בהן הזמן הנדרש עבור טעינה מ-10% ל-80% קיבולת הוא רק 47 דקות. במהלך הנסיעה מסוגלת ה– קונה-EV  לבצע טעינה לאחזור אנרגיה לסוללות באמצעות מערכת בלימה רגנרטיבית. למערכת מספר מצבי פעולה של רמת הבלימה הרגנרטיבית ואחזור האנרגיה אותם יכול לבחור הנהג באמצעות מנופים מאחורי ההגה. האחריות לסוללות ל- 7 שנים או 150 אלף ק"מ.

    עיצוב חיצוני - הגרסה החשמלית של קונה-EV שומרת על מאפייני העיצוב המוצלחים והמזוהים של קונה כמו החלוקה המפלסית של יחידות התאורה הקדמית, כשהיא מוסיפה להם שדרוגים לטובת שיפור האווירודינמיות והדגשת האופי הטכנולוגי והעתידני של המכונית. החזית של יונדאי קונה-EV עוצבה מחדש והיא בעלת סורג קדמי אטום. פסי תאורת היום עברו עיצוב מחדש והם צרים ומחודדים יותר. יחידות התאורה הראשיות נמתחות לצד דופן המכונית וממוקמות באמצע גובה הפגוש כשהן משתלבות עם חיפויי קשתות הגלגלים. עיצוב הפגושים המחודש מלפנים ומאחור מעניקים לקונה מראה מאסיבי ושרירי וצבועים מעתה בצבע הגוף כדי לשוות מראה חלק וזורם, כשלבסוף גם יחידות התאורה מאחור עברו עיצוב מחודש והן בעלות צורה אופקית ומחודדת המשלימה אתה מראה כללי. חישוקי סגסוגת קלה בקוטר 17 אינטש בעיצוב ייחודי, משלימים את קו עיצוב העתידני והספורטיבי של יונדאי קונה החשמלית.

    עיצוב פנימי - תא הנוסעים, ביונדאי קונה-EV זכה גם הוא לשדרוג עיצובי וטכנולוגי כדי להתאים לאופי השימוש במכונית. מסך דיגיטלי מלא SVC בגודל 10.25 אינטש ברזולוציה גבוהה מחליף את לוח המחוונים הסטנדרטי ומספק תצוגת מידע עשירה עם תצוגה משתנה בהתאם למצבי הנהיגה (Normal, Sport ו-Eco). הקונסולה בין המושבים הקדמיים הוגבהה ועוצבה מחדש כדי להעניק תחושת קוקפיט עוטפת, כאשר את מקום ידית ההילוכים תופסים מתגי שליטה בטכנולוגית Shift By Wire המוכרים מדגמי יונדאי הגדולים והיוקרתיים.

    בטיחות - יונדאי קונה-EV, תוכננה כדי לספק לנהג ולנוסעים את רמת ההגנה הפאסיבית הגבוהה ביותר בזמן תאונה, כאשר מעטפת תא הנוסעים עשוי פלדה בחוזק מתיחה גבוה השומרת על עמידות גבוהה בזמן התנגשות. אזורים סופגי אנרגיה מוגדלים מסיטים את אנרגיית הפגיעה כדי שלא תחדור לתא הנוסעים, כשהנוסעים מוגנים על ידי שש כריות אוויר כסטנדרט. קונה-EV , מצויד בחבילה מקיפה של מערכות עזר ובטיחות אקטיביות מתקדמות מבוססות ראדר ומצלמה ברגישות גבוהה הקוראים את הנעשה בסביבת הרכב ומספקות לנהג התראה מפני סכנות והתערבות אוטונומית בעת הצורך כדי למנוע תאונה. חבילת הבטיחות ביונדאי קונה החשמלית כולל מערכות:

    -  התרעת התנגשות בשילוב בלימה אוטונומית במצבי חירום.  בנוסף: מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב המשולבת עם מערכת, השומרת את הרכב במרכז הנתיב הנסיעה, תוך מעקב אחרי קווי הסימון והרכב הנוסע לפנים. מערכת ההתרעה על תנועה בשטחים מתים מספקת התרעה לנהג, ומונעת מעבר נתיב במידה וקיימת סכנת התנגשות ברכב בנתיב המקביל. זיהוי תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית. מערכת התרעה על ערנות נהג ומערכת המספקת תזכורת לבדיקת המושב האחורי.

    אבזור בקונה-EV. רשימת האבזור כוללת: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 8 אינטש וקישוריות Apple CarPlay ו-Android Auto, דיבורית BT משולבת מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חניה מקוריים מלפנים ומאחור, לוח מחוונים דיגיטלי SVC בגודל 10.25 אינטש, בלם יחד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, חיישני אורות וגשם, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, מפתח חכם עם כניסה והנעה ללא מפתח ואפשרות הנעה מרחוק, מושבי נהג ונוסע מתכוונים חשמלית, כיוון תמיכת גב חשמלי במושב הנהג, קיפול מראות חשמלי, שמשות כהות Privacy Glass, חישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינטש.

    טסט ראשון - את הקונה אנו מכירים בגרסאות הבנזין העוצמתיות והביצועים הזריזים. הדגם החשמלי משנה כמה כללים. העיצוב בסטייל חדשני כיאה למכוניות חשמליות. משטחים רחבים וכסופים מתגי הילוכים שמחליפים את הידית המסורתית ולוח שעונים דיגיטלי. המבחן כלל נסיעה לכ- 200 ק"מ בכבישים מגוונים. המנוע מספק 136 כ"ס אך המומנט עוצמתי עם 40 קגמים. התאוצה מתקבלת בתוך כ- 10 שניות ל- 100 קמ"ש שלא הכי מרשימה כשמדובר במכונית חשמלית. התאוצה שקטה ויעילה ביחס למשקל המכונית עם תכולת הסוללה שמעניק טווח של 7.7 ק"מ לכל קילווואט שעה, שבתחשיב שכזה מתקבל טווח חשמלי של 305 ק"מ. אבל במבחן המעשי הטווח שקבלנו בנסיעה עמד על כ- 240 ק"מ מכובדים. במכונית מצויות ידיות פדל שיפט לטעינה הרגרנטיבית הם מצויות בגלגל ההגה ועם כמה מצבים לבחירה. בנוסף קיים בורר לבחירת מצבי הנהיגה. התנהגות כבית טובה כאשר המתלים מרוסנים. תנוחת הישיבה גבוהה ושדה הראייה נרחב. והנהיגה חוויתית.

    מחיר: 142,900 ₪

    עבור לתוכן העמוד