מדיה
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    מבחן דרכים: סיטרואן C4 e

    2/11/2021
    הגדל
    קבוצת הרכב: משפחתית קבוצת רישוי: 5 דרגת זיהום: 1 רמת בטיחות: 7
    ארץ ייצור: ספרד מחיר: 164,990 ₪ 

    תיאור: e-C4 רכב משפחתי במבנה הצ'בק שימושי, ולראשונה בגרסת הנעה חשמלית, המעניק חוויית נהיגה עוצמתית, שקטה נקייה וחסכונית. המנוע החשמלי עוצמתי, הסוללה בקיבולת של 50 קילו וואט שעה המעניקה טווח של כ- 351 ק"מ. העיצוב דינאמי ויוקרתי ובדגש על איכות החומרים. רמת הבטיחות גבוהה וכוללת מערכות אקטיביות ואדפטיביות, רמת האבזור משופרת. 

    מנוע וביצועים - חשמלי, המספק 136 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ.

    תיבת הילוכים - אוטומטית תמסורת ישירה.

    עיצוב חיצוני - אלגנטי ודינאמי. בחזית מכסה מנוע משתפל המובלט בקווי זרימה ונושק עם כונס אוויר צר בעיצוב סמל המותג עשוי ניקל ותאורת לד. 
    הפגוש אגרסיבי ומובנים בו פנסי החזית בעיצוב ייחודי ועוד כונס תחתון בשילוב פנסי ערפל. 

    הצד במבנה SUV דינאמי. קו הגג מוטה לאחור וקווי זרימה בכתפי ובתחתית הדלתות בשילוב מגן פלסטיק. קשתות הגלגלים מעובות ובחיפוי של מגיני פלסטיק קשיחים בעיצוב האייר-במפ. חישוקי אלומיניום בעיצוב ספורטיבי. 

    מאחור עיצוב ספורטיבי, שכולל: ספוילר, שמשה פנורמית צרה, פנל שחור במרכז תא המטעם ופנסים מעוצבים לדלת מטען ולכנפיים. הפגוש רחב ודו גווני. במרכזו בתחתית פנס ערפל. 

    עיצוב פנימי - אלגנטי ויוקרתי, תוך מתן דגש למרחב פנימי גדול. הפנל רחב וגבוה, במרכזו מסך מולטימדיה מלבני רחב וצבעוני. מתחת פתחי אוורור רחבים, פנל בקרת אקלים מהודר ופנל הילוכים מהודר ומודרני שכולל מתג להחלפת הילוכים. לוח המכוונים דיגיטלי וצבעוני, גלגל ההגה בעל 2 צלעות ומרכזו מרובע. המושבים מהודרים במיוחד ומרווחים והתקרה גבוהה. דפנות הדלתות מהודרות. התקרה כוללת גג שמש ווילון חשמלי.

    תחזוקה - טיפולים בכל ק"מ 25,000 או שנה.

    מבחן כביש - הגרסה החשמלית של ה- C4, משנה כמה כללים. עיצובה, מאפיין מכוניות חשמליות, זה כולל פנל עם מתגי ההילוכים שמחליפים את הידית המסורתית ולוח מכוונים דיגיטלי. ביצועי המנוע טובים ושקטים. המנוע מספק 136 כ"ס ומומנט עוצמתי. נתון התאוצה זריז ועומד על 9 שניות ל- 100 קמ"ש. מערכת טעינה החוזרת-רגנרנטיבית באמצעות מתג B המצוי בהילוכים. המעבר מאפשר, שימוש בדוושה אחת ללא צורך בדוושת בלם למצבי תאוטה. לבחירת הנהג, שלושה מצבי נהיגה: חסכוני, רגיל וספורט. בנוסף קיים מצב הנהיגה ואוטו-הולד לבלימה בעצירה. תכולת הסוללה, יעילה שמעניק טווח של כ-6 ק"מ לכל קילוואט שעה, שבתחשיב שכזה מתקבל טווח חשמלי של כ- 275 ק"מ. במבחן המעשי שלנו הטווח שקבלנו בנסיעה אופיינית תוך שימוש במזגן. 

    התנהגות הכביש מעולה והדוקה, הרבה בזכות מערכת מתלים פרוגרסיביים ומושבי נוחות הייחודיים לדגם. ההיגוי קל מדויק וברגישות משתנה . בתחום הבטיחות, ב- C4 מערכות אקטיביות בהם: התרעות לשמירת מרחק, נתיב ותיקון היגוי לרבות בלימה אוטונומית, זיהוי רכב בשטח מת, רכב דו גלגלי הולכי רגל וזיהוי תמרורים מורחב לרבות תמרורי עצור, אין כניסה, עקיפה אסורה או מותרת ותצוגת התמרור בלוח המכוונים. מול לוח המכוונים תצוגת נתונים עילית בצג דיגיטלי. תנוחת הישיבה גבוהה וסביבת הנהג מרווחת עם הנדסת אנוש טובה. 

    בגרסה החשמלית רמת האבזור עשירה וכוללת מערכות מקוריות המעניקות נוחות והנאה לנהג ולנוסעים. קיימת אפשרות לתזמון חיצוני להפעלת המזגן עד 45 דקות לפני התחלת הנסיעה, במצב שהרכב מחובר לטעינה או בסוללה בקיבולת שמעל ל- 50%.

    יתרונות - ביצועי מנוע ומומנט, תיבת הילוכים, טווח נסיעה, התנהגות כביש, רמת בטיחות ואבזור, עיצוב איכות חומרים, תאי אחסון.

    חסרונות - 4 כוכבים בבחני ריסוק, ללא בלימה שרכב חוצה מאחור, משקל עצמי, זמן תאוצה.

    סיכום - סיטרואן חודרת לעולם החשמלי עם דגם ההצ'בק המשפחתי הוותיק שלה. העיצוב אלגנטי וספורטיבי. הגרסה החשמלית, כוללת מנוע עוצמתי וסוללה שמעניקה טווח נסיעה של כ- 350 ק"מ. ובמבחן 275 ק"מ. התנהגות כביש איכותית בזכות מתלים ייחודיים לדגם. רמות האבזור והבטיחות עשירות ויעילות. המכונית חווייתית לנהיגה.

    מפרט טכני




    בטיחות




    אבזור


    עבור לתוכן העמוד