מדיה
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    על מה חושבים רוכשי המכוניות החשמליות?

    13/12/2021
    הגדל
    מחקר חדש של חברת האוטומוטיב  HARMAN, מעריך כי הכניסה המהירה לעידן המכוניות החשמליות וההתגייסות של היצרנים, התעשייה כולה והצרכנים לאימוץ טכנולוגיות ״חשמול כלי רכב״, ישנו גם את חוויית הנהגים והנוסעים. 

    להערכת הדו״ח, שהופק על ידי ועדה מייעצת שהקימה HARMAN, בה לקחו חלק יצרני רכב, ספקי ומובילי תעשיית הרכב העולמית, העתיד החשמלי משפיע בצורה שונה על צרכנים ברחבי העולם וכך גם קצב ההתקדמות שלו שונה ממדינה למדינה. נקודות המוצא שהנחו את המחקר, הינו קצב ההחדרה של מכוניות חשמליות שהולך ומתגבר ותשתית הטעינה, שבסופו של התהליך, תדביק את רמת הביקוש מצד הצרכנים.

    על פי המחקר החדש, 77% מהאוכלוסייה הגלובלית, מוכנה לאמץ מכוניות חשמליות.

    בפריסה הגיאוגרפית, בולטת הנכונות הגבוהה במיוחד של הנהגים הסינים כאשר  93% מהם מוכנים לרכוש רכב חשמלי, לעומת 60% בארה״ב ו-76% באירופה. נתון מעניין נוסף, שהמניע הבולט בשלוש הטריטוריות שנבדקו למעבר למכוניות חשמליות הוא הדאגה לסביבה, בנוסף, עלויות תחזוקה ותפעול נמוכות יותר, חידושי הטכנולוגיה בתא הנהג ואפילו הטבות המס לרוכשים.

    הדו"ח מספק גם תובנות לגבי החסמים שעדיין קיימים כדי להשיג אימוץ מלא של כלי רכב חשמליים. הנושא המרכזי שצריך להתגבר עליו הוא המשך הפיתוח, הפריסה וההטמעה של תשתיות טעינה במרחב הציבורי, כדי לתמוך בעלייה הבולטת בצורכי הטעינה. הצרכנים כיום מודעים לנושא ובהחלט מביעים במהלך המעבר, חששות הקשורות במגבלות הטווח שמציע כיום טרנד אימוץ המכוניות החשמליות. הערכה כי חדשנות ממוקדת צרכן שתספק חווית שהייה חדשה ברכב, היא קריטית לעתיד המכוניות החשמליות. צרכני חשמליות מחפשים ׳חוויות׳ טובות יותר כעת מאי פעם והם יכולים גם להעריך פתרונות חדשניים. כלי רכב חשמליים הם ספינות דגל לטכנולוגיה חדשה. עם כל הבעיות שעוד צריך להתגבר עליהן, המחקר מעלה עובדה מכרעת אחת: זה לא עניין של אם אימוץ מכוניות חשמליות ישנה את תעשיית הרכב, אלא מתי יתרחש השינוי. ככל שגורמים סביבתיים ממשיכים ללחוץ לכיוון אימוץ נרחב יותר של רכבים חשמליים, ההעדפות הצרכנים משתנות וגם החוויות וההתנסות שלהם ברכב יהיו חייבות להשתנות כדי שיתאימו לצרכים החדשים.

    מיכל גבע, מנכ"לית HARMAN ישראל: ״המחקר שלנו מראה שתהליך החשיבה מאחורי רכישת מכונית חשמלית שונה ועמוק בהרבה מהגישה הננקטת בעת רכישת רכב מסורתי מונע דלק. לצרכנים לוקח יותר זמן לחקור בקפידה את האופציות שהשוק מציע להם. הם גם לוקחים זמן נוסף כדי לקבל החלטות לבחירה מושכלת בין כלי רכב חשמליים ונוטים לדרוש נסיעות מבחן ארוכות על הרכב שבחרו לפני שהם מתחייבים זאת בהתחשב במחזור החיים הארוך יותר שמציעים רכבים חשמליים בהשוואה לעמיתיהם המונעים בדלק״.

    **HARMAN מתכננת ומייצרת מוצרים מקושרים ופתרונות עבור יצרני מכוניות, צרכנים וארגונים ברחבי העולם, ביניהם: מערכות מכוניות מקושרות (חכמות), מוצרי אודיו ווידאו, פתרונות אוטומציה ארגוניים ושירותים התומכים באינטרנט של הדברים (IoT). שרותי התוכנה של HARMAN מניעים מיליארדי מערכות ומכשירים ניידים, כשהם מקושרים  ומאובטחים על פני כל הפלטפורמות בהן הם פועלים, מהעבודה, דרך הבית ועד למכונית ולמובייל. החברה מעסיקה מעל 30,000 עובדים ברחבי העולם.
     

    עבור לתוכן העמוד