מדיה
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    מבחן דרכים: יונדאי אלנטרה היברידית

    12/01/2022
    הגדל
    תוצר: יונדאי  דגם: אלנטרה היברידית Premium
    קבוצת הרכב: משפחתי קבוצת רישוי: 4 דרגת זיהום: 2 רמת בטיחות: 6
    שנת ייצור: 2022  ארץ ייצור: דרום קוריאה קוד דגם: 0481-0323 מחיר: 147,900 ₪ 

    תיאור: האלנטה המשפחתי של יונדאי מתחדשת בגרסה היברידית. מתבססת על פלטפורמת K3 המודולרית המידות משופרות ובתקינה אמריקאית. עיצובה ספורטיבי ואלגנטי. המנוע היברידי ותיבה כפולת מצמדים. בבטיחות מערכות אקטיביות ואדפטיביות מתקדמות ורמת אבזור עשירה ומפנקת. 

    מנוע וביצועים - בנזין היברידי GDI 4 צ'ילינדרים, בנפח .1.6 ליטר, בהספק משולב של 139 כ"ס ומומנט משולב של 27 קג"מ. 

    תיבת הילוכים - אוטומטית 6 הילוכים כפולת מצמדים DCT ומערכת להעברת הילוכים ידנית. 

    עיצוב חיצוני - ספורטיבי ואלגנטי. החזית, בקו העיצובי החדש של יונדאי. שבולט בו כונס האוויר הטרפזי, המרושת, רחב ובגוון שחור מלא. מכסה המנוע קצר ומשתפל קדימה, יחידות התאורה צרות ומעוצבות לכנפיים. הפגוש בקווים חדים וכולל ספוילר תחתון. 

    צד - עיצוב הצד דינאמי בזכות קווי מתאר וזרימה חדים ומפוסלים בכתפיים ובסף התחתון. קוו הגג משתפל ונמוך, הדלתות רחבות והחלונות במפלס גבוה. חישוקי הגלגלים מאלומיניום בגוון שחור בעיצוב ספורטיבי. 

    מאחור - עיצוב אלגנטי ומרשים ביופיו, שמאפיין את דגמי היצרן. שפשה פנורמית משופעת, במרכזה פנס בלימה, מכסה תא המטען מבנה עם ספוילר, יחידות התאורה צרות ופנל אדום מחבר ביניהם. הפגוש אגרסיבי וכול ספוילר תחתון בגוון שחור.

    עיצוב פנימי - אלגנטי ומהודר, בשילוב חומרים מגוונים ואיכותיים. הפנל הקדמי שטוח ונקי, במרכזו מוצב צג מולטימדיה רחב, מתחת  פתחי אוורור צרים לרוחב כל הפנאל. פנל בקרת האקלים, כולל מתגים, צג נתונים ובוררים סיבוביים. פנל ההילוכים, על משטח רחב ומהודר בציפוי עור וכרום. מימין מוצבת ידית אחיזה גבוהה בולטת כחוצץ בין הנהג לנוסע. לוח המכוונים אנלוגי ודיגיטלי, גלגל ההגה מהודר ובעל 4 צלעות ומרכזו אליפסה. המושבים מהודרים ומרווחים והתקרה נמוכה. מרווח הפנים גדול, הדפנות מהודרות אך תאי האחסון צרים. 

    תחזוקה - טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.

    מבחן כביש - האלנטרה, מכונית משפחתית וותיקה, מתחדשת מ- 2021 בגרסה היברידית המתבססת על דגם האיוניק. ביצועי המנוע טובים יותר ושקטים, בשילוב עם תיבה אוטומטית כפולת מצמדים ומערכת להעברה ידנית וכן 3 מצבי נהיגה לבחירת הנהג. הטעינה הרגנרטיבית לסוללה, פועלת ביעילות והשילוב בין המכללים מביא לצריכת דלק מפתיעה לטובה, עם נתון  של יותר מ- 21 ק"מ לליטר. העיצוב דינאמי ואלגנטי מרשים ביופיו ומעניק נוכחות ויזואלית והתייחסות בכביש. מכללי הבטיחות רבים וכוללים מערכות התרעה אקטיביים ואדפטיביים. התנהגות כביש טובה, המתלים בכיול רך לנוחות הנוסעים והריסון סביר, ההיגוי קל ומדויק. תכנון הפנים מעניק מרווח ונוחות בתפעול בעיקר בסביבת הנהג. תנוחת הישיבה ספורטיבית ונמוכה, שדה הראייה יעיל מלפנים בזכות מכסה המנוע המשתפל קדימה, אך מוגבל מטחור בגלל מדף אחורי ומיקום של פנס הבלימה. מראות הצד, בתקינה האמריקאית הם צרות ולא ניתנות לקיפול. תכנון פנים הרכב מרווח לרגליים וכך גם רוחב המושב האחורי. המבנה הספורטיבי גורם לכך שהתקרה נמוכה והמפתח בדלתות נמוך. האלנטרה החדשה, מעניקה חווית נהיגה נוחה, עוצמתית וחסכונית במכונית בסטייל יוקרתי. 

    יתרונות - ביצועי מנוע, תיבת הילוכים, חסכונית בדלק, רמת בטיחות, התנהגות כביש, רמת אבזור, עיצוב, מרווח פנים, קיים גלגל רזרבי.

    חסרונות - ללא פתחי אוורור מאחור, מראות צד צרות ולא מתקפלות. מפתח דלתות צר, מיקום פנס בלימה בחלון האחורי, ללא פנסי ערפל קדמיים.

    סיכום - האלטרה, מתחדשת בגרסה היברידית איכותית. הביצועים משופרים וחסכוניים בייחס למכונית משפחתית. ביצועיה טובים, ורמת הבטיחות שבה גבוהה, בשילוב נקבל התנהגות כביש טובה. מרווח הפנימי בשילוב רמת האבזור משופרת מעניקים לנהג ולנוסעים בה חווית נסיעה. 






    עבור לתוכן העמוד