מדיה
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    ניסויים ברכב אוטונומי ללא נהג ברכב עוד השנה בישראל

    2/03/2022
    הגדל
    משרד התחבורה מוביל את שינויי הרגולציה העולמית. ועדת הכלכלה אישרה הצעת חוק המאפשרת לבצע ניסויים פורצי דרך ברכב אוטונומי ללא "נהג" ברכב. ההצעה, שהועברה לקריאה שנייה ושלישית, היא ציון דרך משמעותי ומהפכני בארץ ובעולם ומשתלבת במהפכת התחבורה החכמה של משרד התחבורה. 

    על פי החוק החדש, תוכל שרת התחבורה לקבוע תנאים המאפשרים ביצוע ניסויים ברכב עצמאי ללא נהג, לרבות תוך הסעת נוסעים, במטרה לקדם את פיתוחן של טכנולוגיות חדשניות בתחום הרכב האוטונומי.  עם אישור החוק בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, תחל הכנת חקיקת משנה שתאפשר לראשונה בארץ לבצע ניסויים ברכב אוטונומי עם נוסעים ללא נהג עוד במהלך שנת 2022.

    מדובר בחקיקה תקדימית, פורצת דרך וחשובה המחזקת את מעמדה המוביל של ישראל בחזית הפיתוח הבינלאומי בנושא רכב אוטונומי. ״החקיקה המהפכנית שמשרדנו מקדם כבר זמן רב, תחזק את מעמד ישראל כמעצמה בתחום טכנולוגיות הרכב המתקדמות. רכב אוטונומי הוא מרכיב מרכזי בתחבורה הציבורית השיתופית העתידית שאנו מתכננות לישראל. העברת החוק בוועדת הכלכלה היא עוד שלב בדרך לאישור מלא של חקיקה שתפתח לנו אופק חדש בתחבורה ותשנה את פני התחבורה בישראל.

    מנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק: "זו אבן דרך משמעותית ששמה את ישראל בחוד החנית של האוטו-טק. הפיתוחים שמביאה התחבורה האוטונומית הם בשורות כבר עכשיו בתחום הבטיחות בדרכים. החוק החדש מייצג את האיזון הנכון בין חדשנות לבטיחות. אני רוצה להודות על העבודה המקצועית במשרד התחבורה ובמשרדי הממשלה השותפים, ולוועדת הכלכלה שהלכה עמנו יד ביד בחקיקה התקדימית".

    סמנכ"ל בכיר תנועה במשרד התחבורה, אבנר פלור: "זהו יום היסטורי לתעשיית מערכות הרכב המתקדמות ולכלכלה הישראלית בכלל. הרכב האוטונומי הוא מהתחומים הלוהטים והמתפתחים ביותר בעולם הרכב, ומהירות היא שם המשחק. בזכות מאמץ משותף הצלחנו להכניס את כל פרטי החוק לחקיקה הראשית, כך שאין צורך בחקיקה משנית ונוכל להתקדם לביצוע ניסויים בפועל ברכב אוטונומי ללא נהג כבר במחצית השנייה של 2022."

    עבור לתוכן העמוד