מדיה
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    מבחן דרכים- קיה ספורטאג' 1.6 החדשה

    28/04/2022
    הגדל
    תוצר: קיה  דגם: ספורטאג' 1.6 בנזין Premium
    קבוצת הרכב: פנאי שטח קבוצת רישוי: 5 דרגת זיהום: 13 רמת בטיחות: 7
    שנת ייצור: 2022 ארץ ייצור: סלובקיה מחירים: החל מ- 169,900 ₪ דגם מבחן: 194,900 ₪ 

    תיאור: ספורטאג' רכב הפנאי שטח במבנה SUV דור 5 לדגם הדור החמישי לדגם רכב שחולל מהפכה בשוק הרכב בישראל, מתחדש בעיצוב מרשים ועדכני. פנים הרכב בעיצוב מרשים וייחודי בשילוב חומרים איכותיים במיוחד. המנוע טורבו בנזין או דיזל 1.6 ותיבה אוטומטית כפולת מצמדים. הביצועים משופרים. רמת הבטיחות משודרגת ורמת האבזור עשירה ביותר. הנהיגה חווייתית.

    מנוע וביצועים - טורבו בנזין 4 צ'ילינדרים GAMMA בהזרקת GDI ישירה, המספק 180 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ. 

    תיבת הילוכים - אוטומטית כפולת מצמדים DCT 7 הילוכים ומערכת להעברת הילוכים ידנית באמצעות מנופי הפעלה בגלגל ההגה. 

    עיצוב חיצוני - אלגנטי ודינאמי. החזית פורצת עם כונס אוויר רחב בשילוב פנל כסוף ובסגנון "אף הנמר" הייחודי של קיה, פגוש אגרסיבי בשילוב תאורת יום מסוג LED בסגנון הבומרנג הייחודי, ובצדדים משתלבים פנסי המטריקס-לד הראשיים. 

    הצד, אלגנטי וזורם בקווי מתאר חדים. בגג מסילות מטען, חלונות כהים מאחור, דלתות רחבות עם סף תחתון בשילוב מגן פלסטיק ופס כסוף, קשתות גלגלים מחופות וגלגלי אלומיניום בעיצוב ספורטיבי. מאחור, עיצוב דינאמי וספורטיבי. ספוילר, שמשה פנורמית ופנסים האחוריים המחוברים באמצעות עיצוב אופקי, שמעניק החדש מראה רחב. דלת מטען קעורה ופגוש מהודר בשילוב פנסים ומגן תחתון כסוף. 

    עיצוב פנימי - מהודר, חדשני ואלגנטי. בשילוב חומרים איכותיים ומגוונים. תכנון הפנים, יוצר מרחב יעיל. במרכז תא הנוסעים מוצב פנל רחב ועמור שכולל צג מולטימדיה 12.3 אינץ מובנה בצורה מעוגלת, המשלבת משטח מגע ופתחי אוורור ספורטיביים בעלי פרטים מעודנים. התצוגה דיגיטלית ומרשימה, נמשכת לרוחב מרכז הפנל הקדמי. לוח מחוונים משתלב עם מסך המולטימדיה גדול ודיגיטלי. בין המושבים קונסולה רחבה ומוגבהת, עליה פנל הילוכים שכולל ידית הילוכים סיבובית במבנה- חוגה לבחירת ההילוכים. המושבים מרווחים ומהודרים, התקרה נמוכה וכוללת גג שמש חשמלי.

    תחזוקה - טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.

    מבחן כביש - ביצועי מנוע בנזין 1.6 טורבו, 180 כ"ס עוצמתיים ושקטים במיוחד בזכות בידוד רעשים יעיל. תיבת ההילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים סטנדרטית בת 7 הילוכים, הפעלתה באמצעות בדגם הפרימיום בלבד, באמצעות חוגה סיבובית בסטייל מכונית חשמלית. יחסי העברה בה קצרים. העברת הילוכים ידנית מבוצעת באמצעות מנופים נוחים שמצויים בגלגל ההגה. זמן התאוצה קצר ועומד של 8.8 שניות מ- 0 ל- 100 ק"מ. שילוב בין המכללים תורם לביצועים ומשפר את צריכת הדלק לעומת מקבילות בקטגוריה. במבחן הצריכה עמדה בממוצע על 11 ק"מ לליטר. בספורטאג' קימות מערכות בטיחות אקטיביות ואדפטיביות מתקדמות בהם: התרעות לשמירת מרחק ובלימה אוטונומית, זיהוי והתרעה על הולכי רגל ורכב דו גלגלי, התרעה לסטייה מנתיב ותיקון היגוי אקטיבי, שיעיל גם בעזיבת הידיים מההגה. התנהגות הכביש איכותית, המתלים בכיול רך ולא קשוח ומרוסן. 

    ההיגוי מדויק. תחושת היציבות טובה גם בזכות שלל מערכות בטיחות אקטיביות. בנוסף קיימת בקרת שיוט אדפטיבית (בדגם הפרימיום). שדה ראייה משופר, מיקום מראות הצד השתנה ומשפר את הצפייה. רמת האבזור משופרת היא כוללת מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע ענק "12.3  וייחודי שחובר ללוח המחוונים בגודל זהה. תפעולו מבוצע במגע יד וללא מתגים לסיוע שחסרו לי מאוד. המערכת תומכת בטלפונים אפל ואנדרואיד ומאפשרת שיקוף מסך הטלפון באופן יעיל. המזגן כולל בקרת אקלים ופתחיי אוורור למושב האחורי. בנוסף, מצלמת רוורס וחיישני חניה מאחור. מבנה המכונית מעניק מרווח גדול יותר בזכות שיפור מדות בכל פרמטר: אורך, רוחב, גובה ובסיס גלגלים ונפח תא המטען שגדל ב- 125 ליטר. הנהיגה בספורטאג' החדש, נוחה, איכותית וחווייתית.

    לרמת גימור פרימיום מתווספים: בורר הילוכים בצורת חוגה, ריפוד עור בשילוב זמש, אוורור מושבים קדמיים, זיכרון למושב נהג, דלת תא מטען חשמלית, כולל פתיחה ללא מגע, תאורה קדמית Matrix Led אדפטיבית. 

    יתרונות - ביצועי מנוע, תיבת הילוכים, רמת בטיחות ואבזור, מרחב פנים, עיצוב, איכות חומרים, צג מולטימדיה.

    חסרונות - תפעול מערכת שמע, תקרה נמוכה, מחיר קנייה, רעשי רוח, צריכת דלק. 

    סיכום - הספורטאג' החדש דור 5 עולה מדרגה, שמתאפיינת בעיצובו המרשים, איכות החומרים, ביצועים משופרים, רמות בטיחות ואבזור שבו. הנהיגה בו איכותית ונוחה.  






    עבור לתוכן העמוד