מדיה
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    מבחן דרכים: קיה ספורטאג' החדש

    28/06/2022
    הגדל
    תוצר: קיה  דגם: ספורטאג' 1.6 בנזין Urban
    קבוצת הרכב: פנאי שטח קבוצת רישוי: 4 דרגת זיהום: 11 רמת בטיחות: 7
    שנת ייצור: 2022 ארץ ייצור: סלובקיה מחיר: 169,900 ₪ 

    תיאור: ספורטאג' רכב הפנאי שטח במבנה SUV דור 5 לדגם הדור החמישי לדגם רכב שחולל מהפכה בשוק הרכב בישראל, מתחדש בעיצוב מרשים ועדכני. פנים הרכב בעיצוב מרשים וייחודי בשילוב חומרים איכותיים במיוחד. המנוע טורבו בנזין או דיזל 1.6 ותיבה אוטומטית כפולת מצמדים. הביצועים משופרים. רמת הבטיחות משודרגת ורמת האבזור עשירה ביותר. הנהיגה בו חווייתית.

    מנוע וביצועים - טורבו בנזין 4 צ'ילינדרים GAMMA בהזרקת GDI ישירה, המספק 180 כ"ס ומומנט של 27 קג"מ. 

    תיבת הילוכים - אוטומטית כפולת מצמדים DCT 7 הילוכים ומערכת להעברת הילוכים ידנית. 

    עיצוב חיצוני - אלגנטי ודינאמי. החזית פורצת עם כונס אוויר רחב בשילוב פנל כסוף ובסגנון "אף הנמר", הייחודי של קיה. הפגוש אגרסיבי בשילוב תאורת יום מסוג LED בסגנון הבומרנג הייחודי, ובצדדים משתלבים בפנסים הראשיים. הצד אלגנטי וזורם בקווי מתאר חדים. בגג מסילות מטען, חלונות כהים מאחור, דלתות רחבות עם סף תחתון בשילוב מגן פלסטיק ופס כסוף, קשתות גלגלים מחופות וגלגלי האלומיניום בעיצוב ספורטיבי. מאחור עיצוב דינאמי וספורטיבי. בגג ספוילר, שמשה פנורמית ופנסים האחוריים המחוברים באמצעות עיצוב אופקי, שמעניק החדש מראה רחב. דלת מטען קעורה ופגוש מהודר בשילוב פנסים ומגן תחתון כסוף. 

    עיצוב פנימי - מהודר, חדשני ואלגנטי. בשילוב חומרים איכותיים ומגוונים. תכנון הפנים, יוצר מרחב יעיל. במרכז תא הנוסעים מוצב פנל רחב ועמור שכולל צג מולטימדיה 12.3 אינץ מובנה בצורה מעוגלת, המשלבת משטח מגע ופתחי אוורור ספורטיביים בעלי פרטים מעודנים. התצוגה דיגיטלית ומרשימה, נמשכת לרוחב מרכז הפנל הקדמי. לוח מחוונים דיגיטלי המשתלב עם מסך המולטימדיה גדול. בין המושבים קונסולה רחבה ומוגבהת, עליה פנל הילוכים שכולל ידית הילוכים סטנדרטית. המושבים מרווחים ומהודרים, התקרה נמוכה יחסית.

    תחזוקה - טיפולים בכל 15,000 ק"מ או שנה.

    מבחן כביש - ביצועי מנוע בנזין 1.6 טורבו, 180 כ"ס עוצמתיים ושקטים במיוחד בזכות בידוד רעשים יעיל. תיבת ההילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים סטנדרטית בת 7 הילוכים והעברה ידנית. יחסי העברה בה קצרים. זמן התאוצה קצר ועומד של 8.8 שניות מ- 0 ל- 100 ק"מ. שילוב בין המכללים תורם לביצועים ומשפר את צריכת הדלק לעומת מקבילות בקטגוריה. במבחן הצריכה עמדה בממוצע על 11 ק"מ לליטר. בספורטאג' קימות מערכות בטיחות אקטיביות ואדפטיביות מתקדמות בהם: התרעות לשמירת מרחק ובלימה אוטונומית, זיהוי והתרעה על הולכי רגל ורכב דו גלגלי, התרעה לסטייה מנתיב ותיקון היגוי אקטיבי. התנהגות הכביש איכותית, המתלים בכיול רך ולא קשוח ומרוסן. ההיגוי מדויק. תחושת היציבות טובה גם בזכות שלל מערכות בטיחות אקטיביות. אך ללא בקרת שיוט אדפטיבית. שדה ראייה משופר, מיקום מראות הצד השתנה ומשפר את הצפייה. רמת האבזור משופרת היא כוללת מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע ענק "12.3  וייחודי שחובר ללוח המחוונים בגודל זהה. תפעולו מבוצע במגע יד וללא מתגים לסיוע שחסרו לי מאוד. המערכת תומכת בטלפונים אפל ואנדרואיד ומאפשרת שיקוף מסך הטלפון באופן יעיל. המזגן כולל בקרת אקלים ופתחיי אוורור למושב האחורי. בנוסף, מצלמת רוורס וחיישני חניה מאחור. מבנה המכונית מעניק מרווח גדול יותר בזכות שיפור מדות בכל פרמטר: אורך, רוחב, גובה ובסיס גלגלים ונפח תא המטען שגדל ב- 125 ליטר. הנהיגה בספורטאג' החדש, נוחה, איכותית וחווייתית.

    יתרונות - ביצועי מנוע, תיבת הילוכים, רמת בטיחות ואבזור, מרחב פנים, עיצוב, איכות חומרים, צג מולטימדיה.

    חסרונות - לא בקרת שיוט אדפטיבית, תפעול מערכת שמע, תקרה נמוכה, תפעול רדיו, נוחות מושבים קדמיים (קשים). 

    סיכום - הספורטאג' החדש דור 5 עולה מדרגה, שמתאפיינת בעיצובו המרשים, איכות החומרים, ביצועים משופרים, רמות בטיחות ואבזור שבו. הנהיגה בו איכותית ונוחה.  






    עבור לתוכן העמוד