עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמודרנו קפצ'ור היברידית הושקה בישראל
18/01/2023
רנו קפצ'ור נכנסת לתחום ההיברידים עם יחידת ה- E-Techההיברידית החדשה משלה.
יחידת הנעה- ה-Captur E-Tech ההיברידי החדש משתמש בטכנולוגיה שתוכננה בשיתוף צוות Alpine F1. הוא משלב מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר עם סוללת ליתיום-יון בהספק של 1.2 קוט"ש ושני מנועים חשמליים, יחד עם תיבת ההילוכים האוטומטית, שמופיעה ביתר דגמי ה-E-Tech. כשהמערכת פועלת היא מניעה את הרכב במצב חשמלי מלא, ומצמצמת משמעותית את פער התאוצה במהלך החלפת הילוכים. המשמעות היא נסיעה חלקה ומעודנת יותר בתוספת ביצועים טובים יותר.
למערכת ההיברידית של ה-Captur מציעה שלוש רמות אנרגיה ובלימה מתחדשת:
התחדשות סוללה בזמן האטה: כאשר הנהג מרים את רגלו מהגז ובורר ההילוכים ב-D Drive)), המנוע החשמלי הראשי פועל כגנרטור על ידי שחזור אנרגיה המופקת מההאטה, הפיכתה לאנרגיה חשמלית הנשלחת חזרה לסוללה.
מצב B: כדי לשחזר יותר אנרגיה, ניתן להכניס את בורר ההילוכים למצב B (בלימה) על ידי דחיפה של בורר ההילוכים לאחור, מה שמאפשר נהיגת דוושה אחת בנהיגה במצב חשמלי מלא, הגדלת רמת ההתחדשות המותרת על ידי הסוללה, עד למהירות סרק של כ-4 קמ"ש.
בלימה רגנרטיבית: כאשר לוחצים על דוושת הבלם, הבלימה מופעלת חשמלית, עם תמיכת בלימה מכנית מרפידות הבלם במידת הצורך. המנוע החשמלי מספק כאן בלימה נוספת, מחזיר את האנרגיה העודפת ומחזיר אותה למצבר.
ביצועים- ה-Captur E-Tech ההיברידי מייצר 143 כ"ס אשר מספקים יכולת האצה מ-0 ל 100 קמ"ש של 10.6 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ"ש , המשלב את הביצועים הללו עם חסכון ופליטה של עד 108 גרם/ק"מ CO2 בלבד. בנוסף קיימת מערכת לבחירת מצבי נהיגה MULTI-SENSE, עם 3 מצבים לבחירה:
1. מצב Eco - מפעיל מצב חשמלי (כאשר יש טעינת מספקת). זהו מצב ברירת המחדל כאשר הרכב מונע לראשונה.
2. MySense: מצב הנהיגה הסטנדרטי, כאמור, מתאים אוטומטית את מערכת ההנעה ההיברידית לנהג ולתנאי הנהיגה, ופועלת בצורה היעילה והמתאימה ביותר הנדרשת על ידי מעבר מושכל בין הכוח החשמלי למנוע.
3. ספורט - מנצל את מלוא הפוטנציאל של מערכת ההנעה, ומפעיל את מנוע הבנזין ואת שני המנועים החשמליים לנהיגה החדה ביותר כאשר דוושת ההאצה נלחצת במלואה.
בטיחות- ל-Captur E-Tech Renault ההיברידי החדש יש את אותו דירוג מבחני בטיחות מרבי של 5 כוכבים Euro NCAP כמו יתר מגוון ה-Captur. הוא מצויד בחבילה העדכנית ביותר של טכנולוגיות בטיחות וסיוע לנהג הכוללות:
תאורת Pure Vision LED עם מעבר אור גבוה/נמוך אוטומטי המשפרים את הבטיחות והראות בלילה. Captur החדש יעבור אוטומטית לאורות נמוכים כאשר הנהג נכנס לשטח בנוי או מתקרב לרכב אחר.
אזהרת סטייה מנתיב (LDW) וסיוע לשמירה על נתיב (LKA) מתריע לנהג ומתקן את מסלולו במקרה של סטייה מנתיב ללא שימוש במחוון - סטנדרטי בכל רמות הגימור.
מערכת בלימת חירום אוטומטית (AEBS) משגיחה על הנהג והסביבה. אם מתבצעת בלימה חדה או במקרה של חציית כביש ע"י הולך רגל, המכונית מזהירה את הנהג ומסוגלת לבצע בלימת חירום אוטומטית.
זיהוי תמרורים באמצעות מצלמה עוקבת הקוראת כל הזמן תמרורים כדי ליידע את הנהג על המהירות בכביש כך שהנהג יכול להתאים את מהירותו בהתאם.
עוד בחדשות התחבורה
- Mobile Mapper מערכת לסריקת מרחב העירוני באמצעות רכב, 15/10/2024
- מסירת מכוניות חדשות ינואר - ספטמבר 2024, 14/10/2024
- כמות נסועה בק"מ של כלי רכב בישראל 2023, 14/10/2024
- מחירי הדלק לחודש אוקטובר 2024, 14/10/2024
- טויוטה קאמרי החדשה הושקה בישראל, 14/10/2024
- זיקר חוצה את ה- 2,000 מסירות ומשפרת שרות, 14/10/2024
- גניבות רכב: פוינטר מסכמת רבעון 3 של 2024, 14/10/2024
- טויוטה לנדקרוזר 250 החדש בישראל, 14/10/2024
- ראם מתחדש 2500 LIMITED LONGHORN, 26/09/2024
- סקיוול תחשוף דגמים חדשים באוקטובר, 26/09/2024