מדיה
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    טויוטה פריוס פלאג-אין נחשפה באירופה

    26/01/2023
    הגדל
    טויוטה מציגה באירופה את הדור החמישי של הפריוס, חלוצת ההנעות ההיברידיות-חשמליות שפתחה את הצוהר להתפתחות ההנעה החשמלית עם השקתה לפני למעלה מעשור, כרכב ההיברידי-חשמלי הראשון בעולם בייצור המוני. צילום: יצרן

    עיצוב חיצוני- הפריוס החדשה, מגיעה בעיצוב מהפנט שייחודי רק לה, ומציינת פרק חדש בסיפור החדשנות ההנדסית והעיצוב הדינמי של טויוטה. דור זה, שגרסתו ההיברידית מסוג פלאג-אין תהיה זמינה באופן בלעדי באירופה ובישראל במהלך 2023, ממשיך בגאווה את המסורת פורצת הדרך של החברה ומהווה את השלב הבא במסעה לרכבי העתיד. הסגנון הייחודי המפורסם של הפריוס נוסק לשיאים חדשים עם יותר דינמיות המושגת הודות לגזרתה כמכונית בסגנון קופה שתופסת את העין ומעוררת תגובה רגשית. היא בנויה על הדור השני של פלטפורמת GA-C של ארכיטקטורת TNGA, שמפחיתה משקל ומגבירה את קשיחות הרכב לחוויית נהיגה נוחה ונסיעה שלווה. 

    עיצוב פנים- תא נוסעים של הפריוס, מרווח מאוד ומעורר תחושות של חדוות נהיגה והנאה. מיושמת בו מסגרת "ארכיטקטורת אי" חדשה המעניקה מרחב פנימי נקי המחולק לשלושה אזורים: סביבה, אזור הנהג ולוח מכשירים צף. הנהג והנוסעים כאחד ייהנו ברכב מסביבה הבנויה מחומרים איכותיים ומעוצבים, המודגשים באמצעות נגיעות הרמוניות המקנות תחושה של דינמיות וייעוד.

    יחידת הנעה- הפריוס החדשה, בדור החמישי  של מערכת ההנעה ההיברידית-חשמלית הנטענת המתקדמת של טויוטה. היא כוללת שילוב של מנוע עוצמתי בנפח 2 ליטרים בעל הספק של 152 כוח סוס ומנוע חשמלי קדמי חדש המייצר 163 כוח סוס, המעניקים יחד 223 כוח סוס. למערכת ההנעה החדשה הספק חשמלי משופר המושג הודות לסוללה חדשה עם קיבולת גבוהה יותר, היא מעניקה טווח נסיעה חשמלית (EV) מכובד של 69 ק"מ. 

    בטיחות- בפריוס החדשה, טויוטה לא מתפשרת על בטיחות מקסימלית לנהג ולנוסעי הרכב; זאת הודות ל-Toyota T-Mate, המציעה מבחר פונקציות של זיהוי סכנות ובטיחות אקטיבית, יותר משהכרנו בעבר. היא כוללת את הדור העדכני ביותר של Toyota Safety Sense (TSS) שכעת יוכל לקבל עדכונים "מהאוויר" (OTA). חיישן המצלמה הקדמית בפריוס החדשה שופר בדור זה, וכעת מכפיל את מרחק הזיהוי הקדמי ומעניק שדה ראייה צידי ואנכי רחב יותר, המאפשר לזהות אובייקטים סמוכים בשלב מוקדם. הוא מזהה מגוון רחב יותר של סכנות אפשריות, לרבות רוכבי אופנוע או כלים קטנים אחרים ואובייקטים בצידי הדרך. טווח הזיהוי המוגבר שמעניקה המצלמה מחזק את פעילות מערכת הקדם התנגשות (Pre-Collision System) של הפריוס, בכך שההתרעות כוללות כעת אופנועים וכלי רכב מתקרבים, בנוסף לשיפור במנגנון ההימנעות מכלי רכב והולכי רגל. מערכת מניעת ההתנגשות בצומת (Intersection Collision Avoidance Support) החדשה פועלת כדי להגיב לתנועה המתקרבת ולכלי רכב החוצים את הצומת, ומזהה הולכי רגל חוצים כאשר הרכב מבצע פנייה.

    באמצעות מגוון מערכות בטיחות, הנהג בפריוס החדשה מקבל סיוע והתראות שמטרתם לשמור עליו ועל הנוסעים מסכנות אפשריות: מערכת סיוע אקטיבי בפניות חדשה (Proactive Driving Assist), הכוללת סיוע בהיגוי ותמיכה בבלימה; מערכת סיוע לזיהוי מוקדם של מכשולים (Obstacle Anticipation Assist); מערכת סיוע בהאטה (Deceleration Assist) שמאטה את הרכב בצורה חכמה בעת שחרור דוושת ההאצה, בהתאם לתנועה ובקרבת לפניות; ומערכת סיוע בהיגוי (Steering Assist) המזהה את כיוון הכביש ומתאימה את עוצמת הגה הכוח כדי לאפשר פניות חלקות יותר.

    אבזור- סביבת הנהג בפריוס מבוססת על מסך TFT LCD בגודל 7 אינץ' הממוקם ישירות בשדה הראייה של הנהג, במטרה להבטיח שעיניו יתמקדו בנעשה על הכביש ולהגביר את בטיחותו ובטיחות הנוסעים. ברכב מערכת מולטימדיה מקורית של טויוטה בעלת מסך מגע בגודל "12.3 וממשק Apple CarPlay אלחוטי ו-Android Auto.

    מתי בישראל ? הדור החמישי, פריוס פלאג אין, יצא לשוק באירופה ובישראל באמצע 2023.


    עבור לתוכן העמוד