מדיה
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    סיפורים מהכנס

    30/04/2023
    סיפור ההצלחה של צ'רי

    סימה עזרן- מנהלת מכירות ותפעול מגזר עסקי בפריזבי, חשפה בכנס של ארגון מנהלי תחבורה את סיפור ההצלחה של המותג צ'רי שכבש את ישראל לאחרונה. את המכוניות של צ'רי ניתן כיום לראות בכל מקום בעולם. בסוף שנת 2022 הושק בישראל בהצלחה רבה, וניצב במקום החמישי במסירות דגמי המכוניות. פריזבי הינו המותג החדש של קבוצת קרסו, שממזג תחת קורת גג אחת את כל מותגי הקבוצה, שתי חברות ליסינג, מערכי מכירות ושרות. 

    האסטרטגיה להצלחת צ'רי בישראל מתבססת על שביעות רצון הלקוחות תוך התייחסות להעדפות ולצרכים שלהם, ודגש על בידול בייחס למותגים השונים. פריזבי התקשרה עם יצרן הרכב צ'רי, מהגדולים בסין אשר חדר בהצלחה לכ- 80 מדינות בעולם. דגמי צ'רי מכילים מערכות טכנולוגיות עשירות שהנהגים בישראל טרם הורגלו בהם. ניתן לדבר עם המכונית, לבקש בקשות הקשורות לתפעול המכונית ולקבל מענה אוטומטי וביצוע פעולות שונות כתפעול מערכות שמע מזגן חלונות ועוד. 

    דגמי צ'רי כוללים גם אחריות מורחבת של 5 שנים, גורם שמעניק ללקוחות תחושת אמינות ושקט. בתחום הבטיחות, דגמי צ'רי מכילים אבזור בטיחותי אקטיבי ואדפטיבי מקיף. בתחום הפסיבי, צ'רי הינו מותג סיני שזכה בדרוג של 5 כוכבים במבחני היורו אנ-קאפ. 

    בסקר שנערך בישראל, המותג צ'רי נבחר כמותג הסיני המוכר בישראל. מתחילת ההשקה באוקטובר 2022 ועד כה נמסרו מעל ל- 6,500 מכוניות. ברבעון א' השנה נמסרו 2,881 מכוניות של צ'רי והביקוש להם בתנופה. 


    סימה עזרן. צילום: נועם קום

    אתגרים גלובליים של תעשיית הרכב

    שרון הררי, מנהל אגף מכירות בחטיבת ציי רכב, סקר בכנס מנהלי תחבורה את מגמות תעשיית הרכב העולמית ושוק הרכב בישראל. מתחילת מגיפת הקורונה ב- 2020, תעשיית הרכב עברה ועוברת אתגרים גלובליים שכוללים את משבר השבבים, חומרי גלם, התייקרות תובלה ימית, אינפלציה, עליית הריבית, האטה בצריכה, יעדים לתקינות בינלאומיות לאיכות סביבה, העלאת מיסים וצמצום בסובסידיה ממשלתית, היעדר תשתיות לטעינה חשמלית, וחדירת מותגים סיניים לשווקים במערב ולישראל. 

    שנת 2022 התאפיינה בירידה במכירות של כ- 9%, למרות ביקוש הגובר למכוניות, בעקבות בעיות מלאיים, וזמני אספקה מאוחרים. בנוסף, שינויי שערי מטבע גרמו להתייקרות במחירי המכוניות במהלך השנה. מנגד חלה עלייה במספר המותגים החדשים בשוק הישראלי, עלייה במכירת מכוניות עם הנעה חשמלית והתחזקות מותגים אסיאתיים על פני אירופיים. 

    בשנת 2022 נמסרו בישראל כ- 270 אלף כלי רכב. כלמוביל, היבואנית המובילה, מסרה כ- 21.6 אחוזים מכלל המסירות וציינה גידול קל לעומת 2021. באשר למבנה המכוניות, המגמות ברורות עם ביקוש גובר לרכבי קרוסאובר. נתח המכוניות המשפחתיות קטן בצורה בולטת. 

    באשר לעליית המחירים בישראל, בשנת 2022 חלה עלייה של כ- 8%, כאשר המחיר הממוצע למגוון מכוניות עמד על כ- 185 אלף ₪ לעומת 171 אלף ₪ ב- 2021. מגמות הביקוש להנעות כלי רכב גם בלטה כאשר המגמה החשמלית ניכרת: ב- 2022 עמדה על כ- 11% מכלל המסירות לעומת 2021 שבו עמדה על כ- 4% בלבד. נתח ההנעות הרגילות ב- 2022 עמד על כ- 65%. מדובר בירידה של 5% לעומת 2021. 

    השוק הסיני התרחב אשתקד עם לא פחות מ- 16 מותגים סיניים חדשים כאשר הדגמים החשמליים נפוצים בהם. 

    בסקר להעדפות הצכנים שנערך ע"י חברת פפאיו, נשאלה השאלה: בפעם הבאה שתרכוש רכב באיזה סוג הנעה תבחר? 
    23% מהנשאלים מעדיפים רכב פלאג-אין היברידי. 22% בחרו ברכב היברידי, 20% ברכב חשמלי ו- 16% ברכב מונע בבנזין. 


    שרון הררי. צילום: נועם קום



    עבור לתוכן העמוד