מדיה
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    טויוטה קורולה חדשה הושקה בישראל

    30/04/2023
    הגדל
    יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, משיקה את הגרסה החדשה של טויוטה קורולה סדאן 2023. צילום: יצרן

    מתיחת הפנים של הקורולה החדשה המשפחתית הנמכרת בעולם, לוקחת את יתרונות הרכב המשפחתי האהוב כמה צעדים קדימה עם סביבת נהג מעודכנת וחדשנית, ביצועים טובים יותר, נהיגה מהנה במיוחד וחוויית משתמש דיגיטלית משודרגת.

    הקורולה החדשה היא שדרוג של דור 12 הנוכחי, והיא נותרת נאמנה לרוח החדשנות ולמחויבותה של טויוטה לייצר מכוניות טובות יותר, בטוחות יותר ומרגשות יותר. השינויים החיצוניים שומרים על המראה של הקורולה האהובה עם חישוקים וגריל בעיצוב מחודש. מבחינת הביצועים, היא מצוידת בדור 5 והמתקדם ביותר של מערכת ההנעה ההיברידית בטעינה עצמית של טויוטה, שהוצג לראשונה בדגם הקורולה קרוס.

    עיצוב- הקורולה החדשה, קיבלה מראה מעודכן ועכשווי הודות לשינויים שנעשו ברשת הגריל הקדמי, מסגרת פנסי הערפל ועיצובי גלגלי הסגסוגת. נורות LED נמצאות כעת בשימוש בכל תאורת פנים הרכב, מה שמעניק בהירות נוספת. העיצוב הפנימי עבר ריענון ונוספו לו גימורים גרפיים חדשים ודוגמאות המוטבעות על הריפוד המעוררות את החושים. הצבעים והגימורים מתמזגים בהרמוניה ויוצרים מראה ותחושה מודרניים, עם תאורת אוירה מרגשת וייחודית בגרסת הלימיטד.

    יחידת הנעה- הקורולה סדאן החדשה כוללת את מנוע הדור ה-5 של טויוטה. המנוע בנפח 1.8 ליטר עם הספק משולב של 140 כוח סוס המאפשרים האצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-9.3 שניות, משך זמן הקצר ב- 1.7 שניות ביחס לדגם היוצא. למרות השיפור בביצועים, פליטות ה-CO2 נמוכות יותר ועומדות על 99-105 גרם/ ק"מ, ודרגת הזיהום ברמות הגימורSUN , SENSE היא הנמוכה ביותר בקטגוריה.

    סוללת הליתיום-יון ההיברידית החדשה קטנה יותר בגודל וקלה יותר במשקל, דוגמה נוספת להצלחתה של טויוטה לשפר ביצועים ע"י איזון אופטימלי של הפחתת המשקל ב-14% תוך הגדלת ההספק ב-14%. מידותיה הקומפקטיות של הסוללה מאפשרות למקם אותה מתחת למושבים האחוריים, ובכך להימנע מהקטנת נפח תא המטען.

    בטיחות- הקורולה החדשה, כוללת מערכות Toyota T-Mate שעברו שדרוג ואף נוספו להן פונקציות חדשות והן כוללות את טכנולוגיות חדשניות.

    מערכות הבטיחות החדשות שנוספו:

    סיוע פרואקטיבי בנהיגה (PDA – Proactive Driving Assist) –  מערכת הגנה בנהיגה באזורים בהם נדרשת מהירות נמוכה כמו מרכזי ערים. היא כוללת מערכת סיוע לזיהוי מוקדם של מכשולים, הולכי רגל ורוכבי אופניים בשלב מוקדם ומסייעת בהיגוי ובבלימה כדי למנוע מהרכב להתקרב אליהם. מערכת הסיוע בהאטה (Deceleration Assist) מאפשרת האטה חלקה כאשר הנהג מוריד את הרגל מדוושת ההאצה כדי להאט בגלל רכב מלפנים או כאשר מתקרבים לעיקול, הניתן לזיהוי מראש באמצעות הסיוע בהיגוי (Steering Assist) אשר מתאים את כוח ההיגוי לטובת שינוי זווית ההיגוי בהתאם.

    סיוע למניעת עקיפה לא מתוכננת מימין (Overtake Prevention Support).

    האטה מוקדמת/ קישור של בקרת השיוט לאיתות -  מערכת המסייעת להשתלב מחדש בנתיב הנסיעה בבטחה, במהירות ובמרחק הנכונים מכלי רכב אחרים.

    מערכת שמירת מרכז נתיב -  מזהה כשהנהג עזב את הנתיב בניסיון להימנע ממכשול, מבטלת זמנית את ההתרעה על סטייה מנתיב, ומסייעת בשמירה על מרכז הנתיב גם בעת מכשולי דרך ורכבים חונים.

    מערכת עצירת חירום בנהיגה –  מנטרת את תגובות הנהג/ת (כתגובה להפעלת מערכות ACC ו-LTA . אם הופסק השימוש בהגה, בבלמים ובדוושת ההאצה במשך זמן מסוים, היא תשמיע צליל התרעה, ואם הנהג אינו מגיב, היא תאט את הרכב למצב עצירה ותפעיל את אורות הסכנה.

    מערכת סיוע לחניה וליציאה בטוחה מהרכב-  SEA מספקת לנוסעים שכבת הגנה נוספת באמצעות רדאר זיהוי בשטח מת .BSM – Blind Spot Monitor) הבודק אם קיימת תנועה מתקרבת מאחור (לרבות רוכבי אופניים). המערכת מתריעה בעת ניסיון לפתוח דלת, גם על ידי הבהוב אורות אזהרה נוספים על צג המולטימדיה וצפצוף שנשמע בחלל הרכב. אם יזוהו תנועה וסיכונים בזמן חניה או עקיפה המערכת גם תבלום אוטומטית (RCTAB). פונקציה זו זמינה ברמת גימור Limited, שהיא גם המשפחתית היחידה שבה בנוסף לחיישני חניה אחוריים יש גם חיישני חניה קדמיים.

    מערכת למניעת שכחה במושב האחורי -(Rear Seat Reminder System – RSRS)  משמיעה התרעה במקרה שהנהג פתח את הדלת האחורית לפני תחילת הנסיעה אך לא פתח אותה שוב לאחר כיבוי המנוע, ובכך גורמת לו לבדוק אם לא השאיר משהו מאחור לפני היציאה מהרכב.

    מערכות הבטיחות הקיימות ששופרו:

    מצלמה קדמית חדשה המכסה טווח גדול יותר של חזית המכונית ומאפשרת שדה ראייה מורחב משמאל, ימין, למעלה ולמטה לצורך זיהוי מכשולים קרובים יותר לקדמת הרכב. באמצעות טכנולוגיות תלת ממד (Motion 3D) ניתן גם לזהות יותר סיכונים אפשריים, לרבות רוכבי אופנוע ואובייקטים אחרים בצד הדרך כמו קירות, מעקות, אבני שפה ועמודי חשמל.
    מערכת קדם ההתנגשות-  (Pre-Collision System) יעילה וחדה יותר בתרחישים המאפיינים נסיעה עירונית, לרבות זיהוי מצבים להתנגשות חזיתית.

    מערכת סיוע ההיגוי בחירום- המסייעת להישארות בנתיב הנסיעה בעת סטייה ובכך מונעת סכנות התנגשות. היא מגיע כעת עם זיהוי משופר ועם אמצעי הגנה נוסף לדיכוי פתאומי ולא מכוון של דוושת ההאצה בזמן הנעה במהירות נמוכה.

    במערכת זיהוי תמרורי דרך-  (Road Sign Assist) ניתן כעת לשנות את המהירות בקלות בהתאם למגבלת המהירות המוצגת על התמרור, תכונה שימושית לדוגמה כאשר נוסעים בסמוך לבתי ספר ובאזורים בהם חוצים הולכי רגל.

    בקרת השיוט האדפטיבית החכמה בכל טווחי המהירות- (ACC)  שופרה ומעניקה תגובה מהירה יותר והפעלה טבעית והדרגתית יותר. כמו כן ניתן לבחור להגדיר מרחק גדול יותר בין רכב לרכב כדי ליצור מרווח נוח יותר והפעלה מוקדמת יותר של פונקציית האטה בנסיעה בעיקול.

    אבזור-  החידושים בקורולה החדשה באים לביטוי עם מערכת מולטימדיה המתקדמת ביותר בקטגוריה ומאופיינת בתגובתיות מהירה וחלקה ופונקציונליות טובה יותר עם מסך בגודל 10.5 אינץ' (כהתאם לרמת הגימור) המסך בלוח המחוונים דיגיטלי לחלוטין ובגודל של 12.3 אינץ', והוא ניתן להתאמה אישית בהתאם לצרכי הנהג/ת; שני המסכים הם הגדולים ביותר בקטגוריה ומספקים רזולוציה ואיכות גבוהים במיוחד. בסביבת הנהג נעשו שינויים גם בחומרים, בעיצוב ובריפודים, בכל רמות הגימור.

    מחירים ₪:
    טויוטה קורולה סדאן החדשה מוצעת בשלוש רמות גימור:
    SUN  היברידית - 157,990
    SENSE  היברידית - 159,990
    LIMITTED  היברידית - 167,990


    עבור לתוכן העמוד