מדיה
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    מנהל רשות המיסים: "הכבישים יהיו בעתיד משאב כלכלי".

    22/06/2023
    הגדל
    ערן יעקב, מנהל רשות המיסים, אמר בוועידה לאנרגיה וכלכלה שהתקיימה החודש, כי מדינת ישראל צריכה את המיסים המוטלים על כלי הרכב. צילום: נועם קום

    מס הבלו המוטל על הדלקים מהווה כ- 39% מהכנסות מס מכלי רכב. ככל שמדינת ישראל תעבור לשימוש בכלי רכב חשמלי משרד האוצר יתקשה לגבות מס על החשמל שכן אין יכולת להפריד בין שימוש צרכני רגיל לבין שימוש לטעינת כלי רכב חשמליים. אי לכך, ההסדר המתגבש שיהיו החזרים ממס נסועה שיוטל על כלי רכב בהתאם לכמות הנסועה שלהם. 

    אפשרות נוספת בתשלום אגרה שנתית לרכב חשמלי שהיתרון בה הוא בגבייה קלה ומנגד היא לא תביא לצמצום הנסועה. מס הנסועה שנראה כפתרון יעיל יותר ישפי על הביקוש לנסיעה ויביא לצמצומם. תפעולה מורכב ויקר יותר.

    יעקב נימק את הסיבות המחייבות להמשיך במתווה של העלאת מסי קניה על רכבים חשמליים בהם:
    שיעור החדירה של רכבים חשמליים גבוהה מהתחזיות שלנו.
    עיקר ההטבה עובר ליבואני הרכב ולא לצרכנים.
    שינוי מתווה של תוכנית המיסוי המקורית יפגע באמון הציבור במדיניות ותוכנית ארוכת טווח.
    ההטבה הניתנת בישראל נחשבת לאחר מהגבוהות בעולם בהתייחס לרכב חשמלי.
    גידול בכמות כלי הרכב החשמליים תעודד שימוש ברכב נוסעים פרטי.

    מס גודש- החוק להפחתת גודש בכבישי גוש דן,  נחקק באוקטובר 2021 וייכנס לתוקף במרץ 2025. תעריפי החיוב יתבצע בהתאם לנסיעה לתוך ומחוץ לגוש דן ויתבסס לפי שעות העומס בכבישים.

     
    עבור לתוכן העמוד