מדיה
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    בוחנים מתן פטור ממס קנייה לעמדות טעינה לרכב חשמלי

    30/07/2023
    הגדל
    משרד האנרגיה והתשתיות ורשות המסים, בוחנים תיקון שבמסגרתו יופחת המס על עמדות טעינה איטיות (AC), אך רק על עמדות הניתנות לניהול טעינה ("עמדות חכמות") כמפורט במסמך שיוצג להערות הציבור. כיום חל על עמדות טעינה איטיות (AC) לרכב חשמלי מס קניה בשיעור של 19.2%. צילום: אוטוקום

    הנוהל המוצע, קובע את האופן בו תתבצע האבחנה בין "עמדות חכמות" לעמדות שאינן כאלה, באמצעות הפניה לרשימה סגורה של דגמי עמדות המבוססת על רשימות של ארגון בינ"ל העוסק בעמדת טעינה (OCA) ומממשלת בריטניה המובילה בתחום. הרשימה תתעדכן אחת לרבעון.

    מגמת המעבר עם כניסתו של הרכב החשמלי למשק הישראלי בהיקפים הולכים ועולים, הופך האתגר של אספקת חשמל לכל עמדות הטעינה להיות משמעותי, זאת בעיקר מכיוון שכלי רכב חשמליים הינם צרכן משמעותי של חשמל ועשויים לצרוך אותו  בשעות של שיא הביקוש ועומס על רשת החשמל. מגמה זו עשויה לחייב השקעת משאבים משמעותית הן בהגדלת כושר הייצור והן בפיתוח ותחזוקה של רשת החשמל, כדי לתת מענה ספציפי לצורך זה. 
    במשרד האנרגיה והתשתיות מאמינים כי אחד הפתרונות שיכולים לסייע למשק החשמל להיערך לכך, הוא האפשרות לבצע ניהול של טעינת הרכבים החשמליים. כך תתאפשר הסטת הטעינה משעות שיא לשעות שפל בביקוש. על ידי כך מושגים בפועל שני יתרונות מרכזיים: האחד, משק החשמל חוסך בהקמת תשתיות חשמל הן בייצור, הן בהולכה והן בחלוקה. השני, צריכת החשמל תועבר לשעות בהן ייצור החשמל זול יותר ומזהם פחות. על מנת לאפשר את ניהול הטעינה, עמדות הטעינה צריכות להיות בעלת פונקציונאליות חכמה, כלומר בעלות רמת תקשורת המאפשרת לגורם כלשהו (בעל העמדה או גורם הפועל בהרשאתו) לקבוע את שעות וקצב הטעינה.


    עבור לתוכן העמוד