מדיה
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    מאזדה CX-90 בישראל

    21/10/2023
    הגדל
    לא כל יום מותג עובר קפיצת מדרגה משמעותית כזו. דלק מוטורס, יבואנית מאזדה לישראל, השיקה לאחרונה את ה-CX-90. בכך היא נכנסת לסגמנט הפרמיום SUV, במנוע העוצמתי ותצורתו הייחודית, בעיצוב החיצוני והפנימי וברמת איכות ונוחות לנוסעים שטרם נראתה במותג. צילום: יצרן

    עיצוב חיצוני- ה-CX-90 משתייך לקטגוריית הקרוסאוברים הגדולים, עם אורך כללי של 5,100 מ' ובסיס גלגלים של 3,120 מ' הוא מתמקם בחלקה העליון של הקטגוריה מבחינת ממדים, אך העיצוב המאזדאי המסורתי, תחת שפת ה-Kudo Design בשילוב חישוקי ה-"21 הדו-גוונים, גורמים לו להיראות דינמי יותר. 

    עיצוב פנים- היכן שממדיו החיצוניים של ה-CX-90 באים בעיקר לידי ביטוי, הוא במרווח הפנימי והשימושיות אותם יודע הרכב להציע עם שפע של מקום למטען וחשיבה חכמה על כל אחד מהנוסעים ברכב. תא הנוסעים האיכותי ויוקרתי. החומרים מכילים: מתכת בגימור מוברש, עץ מסורתי, עור NAPPA, משטחי זכוכית בגג הפנורמי. ה-CX-90 ממזגת באופן מושלם טכנולוגיה מתקדמת לצד גימור יוקרתי ומוקפד. ברכב נעשה שילוב של חומרים טבעיים שונים, שמעובדים ביד אמן, על פי מסורת ארוכת השנים שנלקחו מהתרבות העשירה של יפן. כך, לדוגמא, רמת גימור Signature תכלול ריפוד עור Nappa בגוון חום (Tan), גלגל הגה ייחודי בשני גוונים (Two-Tone) ועוד. 

    מנוע ותיבת הילוכים- ה-CX-90 יגיע עם מנוע חדש ועוצמתי: בעל שש בוכנות בטור, בנפח של 3.3 ליטרים מוגדש טורבו. המנוע מעניק תחושה חלקה, מעודנת ונטולת מאמץ והוא מפיק 345 כ"ס. המנוע העוצמתי ביותר שייצרה מאזדה אי פעם במכונית סדרתית.  ב-CX-90 המנוע מותקן לאורכה של המכונית, תצורה שמשפרת את חלוקת המשקל ואת התנהגות הכביש. יחידת ההנעה כוללת גם מערך היברידי מתון (Mild Hybrid) אשר אחראי על תוספת קבועה של כוח ממנוע חשמלי הנמצא בין מנוע הבנזין לבין תיבת ההילוכים. המערך תורם גם לתחושה כוחנית יותר בלחיצה על הדוושה וגם להפחתה של צריכת הדלק ופליטת המזהמים של הרכב.

    כמו כן, מציגה מאזדה תיבת הילוכים אוטומטית חדשה לחלוטין בת שמונה יחסי העברה, להאצה חלקה, אשר גם משפיעה לטובה על החיסכון בדלק. הסוד הטכנולוגי מסתתר עמוק בתוך התיבה: לתיבה החדשה אין ממיר מומנט, בניגוד לרוב תיבות ההילוכים האוטומטיות אשר מסייע בחיסכון בדלק. מעבר לכך, ה-CX-90 יגיע עם מערכת הנעה לכל ארבעת הגלגלים (AWD), הנקראת I-ACTIV. באמצעות שורה של חיישנים, המערכת מנטרת אובדן אחיזה ומתאימה את עצמה לתנאי הדרך. המערכת גם יודעת לשנות אוטומטית את העברת הכוח בין הגלגלים, בהתאם לנדרש.

    אבזור- לחוויית הקישוריות המושלמת, מתנוסס צג מרכזי בגודל ''12.3. כדי להמשיך ולהעשיר את חווית הנהיגה, קיים גם לוח מחוונים דיגיטלי, גם הוא בגודל ''12.3, כמו גם תצוגה עילית המוקרנת על השמשה הקדמית ומערך מצלמות 360 מתקדם עם מאפיין See Through לתמרון קל יותר במקומות חניה/תמרון צפופים. על כל זה שולט מערך ה-Personalization System אשר לאחר התאמה ראשונית ושמירת פרופיל אישי של הנהג, מזהה באמצעות מצלמה פנימית את הנכנס לרכב ומתאים שורה של הגדרות אישיות כגון תנוחת הישיבה (מושבים), כיוון המראות וההגה, מערך התצוגה העילית, תחנות אהובות ברדיו, הגדרות מערכות הבטיחות ועוד.

    מאזדה  CX-90 משווקת בישראל בשלב הראשון בשתי רמות גימור יוקרתיות: 
    1. Exclusive עם שבעה מושבים: שניים בשורה הראשונה, שני "מושבי קפטן" בשורה השנייה ומושב שלישייה בשורה השלישית. 
    2. Signature עם שישה מושבים: אשר יכלול שני מושבים בכל שורה. המושבים בשורה השנייה יכללו גם אפשרויות של קירור וחימום המושבים וקונסולה ייחודית ביניהם. 

    מחירים ₪:
    385,000 - לרמת Exclusive
    399,000 - לרמת Signature


    עבור לתוכן העמוד