עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמודטויוטה תציע באירופה רכבים נטולי פליטות
נועם קום
13/12/2023
טויוטה, תציע באירופה כ-15 רכבים שונים עם אפס פליטות עד שנת 2026. התחזית לכך שהיקף מכירות הרכבים החשמליים עם אפס פליטות יעמוד על למעלה מ- 250,000 רכבים לשנה, שיהוו יותר מ- 20% מסך המכירות באירופה. צילום: יצרן
טויוטה אירופה מציגה את אסטרטגית ה multi-path לפתרונות ניידות נגישים עם אפס פליטות או פליטות כדי לענות על צרכים וסביבות פעולה שונות. טויוטה, מציגה היצע מורחב של כלי רכב עתידיים מונעי סוללה ומימן. מפעל המימן האירופי של טויוטה מציג אב טיפוס של היילקס מבוססת הנעת מימן. טויוטה פרופשיונל מוסיפה לצי הרכבים את פרואייס מקס, ואן גדול חדש המשלים את היצע הדגמים בקטגוריית רכב מסחרי קל. בנוסף, חשפה לאחרונה רכב הסעות נגיש לבעלי מוגבלויות Accessible People Mover - APM שיהיה כחלק מפתרונות הניידות המכלילה למשחקים האולימפיים בפריז 2024.
ה-"קנשיקי"- תובנה ביפנית, הוא האירוע השנתי המרכזי של טויוטה מוטור אירופה (TME). באירוע שנערך באירופה בשבוע שעבר, הציג צוות מנהלים גלובליים ואירופיים את המוצרים והטכנולוגיות החשמליים המתקדמים ביותר של החברה. האירוע השנה שאירח יותר מ-300 אנשי תקשורת התמקד ברכבים חשמליים מונעי סוללה ומונעי מימן אשר ימלאו תפקיד משמעותי באסטרטגית ה multi-path של החברה בשנים הבאות.
יישום חזון ניידות - הקו המנחה של טויוטה בפיתוח מוצריה החדשים הוא עיקרון ה"ניידות לכולם" והתחייבות החברה להגיע לניטרליות פחמנית מלאה באירופה עד שנת 2040 ובעולם כולו עד שנת 2050. גישה זו של טויוטה מיושמת על ידי אסטרטגית ה multi-path של טויוטה במסגרתה היא מפתחת פתרונות ניידות עם אפס פליטות או פליטות נמוכות כדי לענות על צרכים שונים באזורים שונים; מוצרים שעונים על הביקוש מצד הלקוחות ורלבנטיים לתשתית המקומית שלהם, ועם זאת פתרונות הנגישים לכל,כדי שאיש לא יישאר מאחור במסע לקראת ניטרליות פחמנית.
במסגרת האירוע הוצגו מספר דגמי קונספט שיעמדו בחוד החנית של הדור הבא של רכבים חשמליים מונעי סוללה של מותגי לקסוס וטויוטה. הוא הסביר כי ארכיטקטורת העיצוב המודולרית, המשלבת שלדה ביציקת ענק (gigacast), מזעור רכיבים ואת מערכת ההפעלה החדשה Arene, מאפשרת חופש עיצובי לשיפור כלל חווית המשתמש. המבחר המרשים של רכבים חשמליים עתידיים מונעי סוללה של טויוטה ולקסוס שהוצג ובכלל זה לקסוס LF-ZC, טויוטה FT-Se, טויוטה FT-3e, רכב הקונספט טויוטה ספורט קרוסאובר ורכב קונספט פנאי-עירוני של טויוטה הצפויים לעלות על כבישי אירופה בשנים הקרובות. בשנה שעברה טויוטה הודיעה על יעדה להשגת ניטרליות פחמנית מלאה באירופה עד שנת 2040. החברה ציינה כי עד שנת 2030, תושג ניטרליות פחמנית במתקני הייצור של חברת טויוטה מוטור באירופה בהתאם לרמות 1 ו-2 של יוזמת יעדים מבוססי מדע (SBTi). החברה עדכנה כי תגיע ליעד של כ-100% הפחתת פחמן דו-חמצני במכירות רכבים חדשים עד שנת 2035, ולניטרליות פחמנית מלאה עד 2040, בשרשרת הערך והלוגיסטיקה תחום בו כבר רשמה התקדמות, והתחילה שימוש במשאיות חשמליות מונעות מימן בארבעה נתיבים לוגיסטיים מרכזיים מבלגיה לגרמניה, צרפת והולנד.
היצע הרכבים החשמליים- בכוונת טויוטה להשיק מוצרים בטווח הבינוני אם כי תמשיך להציע מגוון של טכנולוגיות הנעה להפחתת פחמן, אך תגדיל בהתמדה את היצע הדגמים שלה עם אפס פליטות. תמהיל רכבי ה-BEV (חשמליים) ו-HEV (חשמליים-היברידיים) טויוטה באירופה עומד כיום על 71%, וצפוי לגדול לכ-75% בשנת 2024. מגמה זו תמשיך להתרחב, כאשר מכוניות חשמליות מונעות סוללה חדשות ימלאו יותר ויותר תפקיד משמעותי בהיקפי המכירות של החברה. עד שנת 2026, טויוטה מוטור אירופה תציע כ-15 רכבים שונים עם אפס פליטות, מרכבי נוסעים ועד רכבים מסחריים קלים. תמהיל הרכבים החשמליים מונעי הסוללה של טויוטה באירופה צפוי להוות יותר מ- 20% משיעור הרכבים שתציע החברה עם צפי מכירות של יותר מ-250,000 רכבים בשנה.
הנעת מימן- אסטרטגיית המימן של טויוטה באה לידי ביטוי במספר קטגוריות. בקטגוריית רכבי נוסעים, היא מציעה את דגם מיראי ואת דגם קראון שהושק לאחרונה. בקטגוריית רכבים מסחריים, מפעל המימן האירופי של טויוטה משלב את טכנולוגיית תא הדלק הנוכחית שלו במשאיות, אוטובוסים עירוניים, אוטובוסים בין-עירוניים וסירות וטנדרים כפי שנראה באב הטיפוס של היילקס המונע על ידי תא דלק מימן שהוצג בקנשיקי. טכנולוגיית המימן עתידה לרשום התקדמות נוספת עם השקת הדור השלישי של מערכות תא דלק של טויוטה בשנת 2026.
רכב מסחרי PROACE MAX- את היצע הדגמים של רכב מסחרי קל תחת סדרת Toyota Professional משלים הפרואייס מקס החדש, רכב ואן גדול שקיים בשלושה אורכים וגבהים המעניקים ללקוחות את הרב-תכליתיות הרצויה בסגמנט זה. בדומה לדגמי פרואייס הקודמים, הפרואייס מקס קיים עם מערכת הנעה על סוללה בלבד המעניקה טווח נסיעה של 420 ק"מ (WLTP). פרואייס מקס מצטרף לדגמי פרואייס ופרואייס סיטי שעודכנו לאחרונה, המאפשרים ללקוחות לבחור בין רכב מסחרי גדול, בינוני או קטן - כולם עם אופציה של הנעה חשמלית מבוססת סוללה.
לדגם ההיילקס תפקיד חשוב בצי הרכב של טויוטה פרופשיונל, והוא מהווה עמוד תווך מרכזי בצי הרכב המסחרי של החברה ללקוחות שמעריכים איכות, עמידות ואמינות. בשנה הבאה יקבל הרכב תאוצה נוספת, עם השקת גרסה המצוידת במערכת היברידית 48 וולט, המעניקה יותר הספק ומומנט תוך שיפור החיסכון בדלק ב-10%.
טויוטה פרופשיונל נמצאת כיום במגמת תנופה חזקה, ומכירותיה צפויות לגדול בשנת 2023 ליותר מ-140,000 רכבים, עלייה של יותר מ-20% ביחס לשנת 2022. היצע מוצרים חזק הוא רק חלק אחד מהמשוואה, כאשר הגורם המבדל המרכזי הוא המצוינות המוכרת של שירות הלקוחות של הרשת הקמעונאית.
שותפת הניידות הראשית לאולימפיאדת פריז 2024- במשחקים האולימפיים בפריז 2024 יוצעו עד עשרה פתרונות מונעי מימן. טויוטה, כשותפת הניידות העולמית של הוועד האולימפי והוועד הפראלימפי הבינלאומיים תספק צי של רכבי נוסעים המונה יותר מ-2,650 רכבים חשמליים ו-700 פתרונות ניידות חשמליים עבור המייל האחרון.
צילום: יצרן
עוד בחדשות התחבורה
- NIO EL8 בישראל, 27/11/2024
- קבוצת ברן תקים בישראל תחנות להחלפת סוללות לרכב, 27/11/2024
- תאונות דרכים ינואר - נובמבר 2024, 27/11/2024
- ליפ C10 חשמלי הושק בישראל, 27/11/2024
- איוניק 9 נחשף לראשונה, 27/11/2024
- עדכון לחשמלית BYD אטו 3 הנמכרת ביותר בישראל, 27/11/2024
- דלק מוטורס נציגת דונפנג בישראל, 27/11/2024
- פוטון טנדר דיזל 4X4 משווק בישראל, 13/11/2024
- ג'נסיס השיקה את ה- GV80 החדש, 12/11/2024
- צ'רי FX EV ברמת גימור SENSE, 12/11/2024