עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמודלקסוס LBX הושק בישראל
נועם קום
20/12/2023
קרוסאובר האורבני החדש של לקסוס LBX תוכנן לקהל לקוחות חדש וצעיר המעוניין ברכב יוקרה שמגדיר מחדש איכות בלתי מתפשרת. ה-LBX, הלקסוס הקומפקטי ביותר, הוא קרוסאובר היברידי בטעינה עצמית שנועד להיות נגיש וכזה שקל ליהנות ממנו. צילום: אוטוקום
הוא מציע הרבה יותר ממה שניתן היה לצפות ממכונית בקטגוריה, תוך אימוץ טכנולוגיות מתקדמות, ללא פשרות על האיכויות הייחודיות של לקסוס. לראשונה, לקסוס מיקדה את פיתוח הרכב באופן ספציפי בהתייחסות להעדפות, לטעמים ולמגמות של צעירים. ה-LBX יהפוך באופן מיידי לדגם ליבה בקו המוצרים של לקסוס. השימוש בשם בן שלוש אותיות - LBX הוא משמעותי. בעבר רק מכונית העל LFA נהנתה מהבחנה זו. הבחירה בשם LBX Lexus Breakthrough Crossover , ממחישה את המחויבות והאמון של לקסוס בדגם החדש שלה. בדיוק כפי שה-LFA הראתה צד שונה למותג מבחינת גישה וביצועים, כך ה-LBX תאתגר את הסטטוס קוו ותגדיר מחדש מה מכונית קומפקטית יכולה להציע.
עיצוב חיצוני- הצוות שיצר את ה-LBX קיבל עידוד ליישם חשיבה רעננה, מה שהוביל אותו לפתח את עקרונות העיצוב של Lexus Next Chapter, שהגדירו את הדור האחרון של דגמי NX, RX ו-RZ. זוהי גישה עיצובית שמפרשת ישירות את ההנאה מנהיגה, במקרה של LBX, כזה מתבטא שהוא קומפקט וזריז ברחבי העיר ונעים בכבישים מפותלים ויציבה ומעודנת בנהיגה בכבישים מהירים. הרצון היה לייצר רכב בעל נוכחות חזותית חזקה ואטרקטיביות גבוהה לקהל של צעירים עירוניים, המעדיפים איכות פרימיום עם מראה ותחושה קז'ואלית ועכשוויית יותר. עיצוב החזית של ה-LBX מציג "פנים" חדשות ללקסוס ומהווה פרשנות חדשה למאפיין הייחודי של דגמי לקסוס כבר מעל עשור. קדמת הרכב מעוצבת כעת כיחידה קטנה, מאוחדת ונטולת מסגרת, שמשתלבת עם הרכב. לכל אורכו, תא הנוסעים מבטא את הגישה של לקסוס לאירוח האומוטנאשי כדי לגרום לנוסעים ב- LBX להרגיש בנוחות ביתית, עם פרטי עיצוב שצופים את צרכיהם - החל מתאורה ובקרת אקלים, דרך העיצוב וההתאמה של המושבים, מערכת המולטימדיה ומערכת שחרור הדלת האלקטרונית E-latch.
עיצוב פנימי- סביבת הנהג היא פרשנות לקונספט ה-Tazuna של לקסוס, שהוצג לראשונה ברכב השטח ה- NX, והוא ממקם סביב הנהג/ת פונקציות בקרה ומקורות מידע באופן נגיש וקרוב, כך שתפעול או קריאה דורשים רק תנועות מינימליות של יד או עין, מה שעוזר לנהג/ת לשמור על מיקוד במשימת הנהיגה, עם מינימום הסחות דעת. האיכות הממוקדת של קונספט Tazuna משופרת עם לוח מחוונים חדש ודיגיטלי לחלוטין של 12.3 אינץ' בהתאם לרמת הגימור. הפריסה והבולטות של המונים והנתונים משתנים בהתאם למצב הנהיגה שנבחר וניתן להתאים אותם להעדפות אישיות. ניתן להתאים גם את התוכן הרב של תצוגת המידע בתוך היחידה.
מנוע- מנוע חשמלי -היברידי חדש של לקסוס בנפח 1.5 ליטר. הספק של 136 כ"ס ומומנט מרבי של 18.5 קג"מ. מנוע שלושה צילינדרים קומפקטי וקל משקל עם יעילות תרמית ברמה עולמית. סוללה היברידית דו-קוטבית חדשה מציעה צפיפות הספק ותפוקות גבוהות יותר ונעה קדמית. תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תושג ב-9.2 שניות.
סוללה- ה-LBX הוא הדגם השני של לקסוס (לאחר ה- RX) שנהנה מסוללה בטכנולוגיה היברידית חדשה דור 5 בעלת תפוקה גבוהה מסוג ניקל מטאל הידריד (NiMH). הטכנולוגיה החדשנית הזו מאפשרת להשיג צפיפות הספק גבוהה יותר, הגורמת לביצועים זריזים ומלהיבים, ומעניקה סוג של אספקת מומנט גבוה במהירויות נמוכות שבדרך כלל מזוהה עם כלי רכב חשמליים טהורים. בעת בלימה, יש התחדשות כוח מהירה יותר. ה- LBX גם נהנה ממערכת קירור שעוצבה מחדש כדי לסייע בהארכת חיי הסוללה וביצועיה. חבילת הסוללות כולה ממוקמת מתחת למושבים האחוריים, ובכך נמנע אובדן של מקום בתא הנוסעים או בתא המטען. באשר לביצועים, התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות לדגם ההנעה הקדמית. נתוני מחזור משולב רשמיים של WLTP מצביעים על צריכת דלק משולבת של -4.5 ליטר ל- 100 ק"מ לדגמי ELEGANT וEMOTION ו 4.6 ליטר ליטר ל-100 ק"מ בדיגמי RELAX ו - COOL ופליטת CO2 מ-103 גרם לק"מ משולב.
בטיחות- מערכת הבטיחות לקסוס דור שלישי + מערכות בטיחות אקטיביות ומערכות סיוע לנהג, מסופקות כסטנדרט ב- LBX. המערכות הללו כולל מערכות נוספות נועדו כדי לזהות סיכוני תאונות, להתריע בפני הנהג ולספק באופן אוטומטי בקרת היגוי, בלימה וכוח נהיגה במידת הצורך כדי לעזור למנוע או להפחית את התוצאות של התנגשות. בהם: מערכת קדם-התנגשות. בקרת שיוט אדפטיבית ממצב עמידה. התרעת סטייה מנתיב, סיוע בתמרורים ועוד.
אבזור- כחלק מהמחויבות של לקסוס "להפוך את היוקרה לאישית", ה-LBX תוצע במבחר של 5 רמות גימור כולן ברמת אבזור גבוהה כסטנדרט וכל אחת מהן מתאימה לטעם וסגנון שונה. מערכת השמע הסטנדרטית של ה-LBX כוללת שישה רמקולים, תכנון יחידת המיזוג התמקד בחיסכון במשקל ובתפעול שקט ויעילות המסייעת לחיסכון הכולל בדלק. ביצועי החימום והיעילות האנרגטית שופרו באמצעות עיצוב חדש של כניסת אוויר המגדיל את קצב האוויר הממוחזר. קונסיירז' האקלים משפר עוד יותר את איכות האוויר בתא הנוסעים, באמצעות nanoe-X, טכנולוגיה של Panasonic הפולטת חלקיקי מים ננואיים מיקרוסקופיים מפתחי האוורור אשר הוכחו כמסירות חיידקים, וירוסים וריחות לא נעימים.
מחירים:
דגם ELEGANT 199,990 ₪
דגם ELEGANT plus 209,990 ₪
דגם EMOTION 214,990 ₪
דגם RELAX 220,990 ₪
דגם COOL 225,990 ₪
צילום: יצרן
עוד בחדשות התחבורה
- NIO EL8 בישראל, 27/11/2024
- קבוצת ברן תקים בישראל תחנות להחלפת סוללות לרכב, 27/11/2024
- תאונות דרכים ינואר - נובמבר 2024, 27/11/2024
- ליפ C10 חשמלי הושק בישראל, 27/11/2024
- איוניק 9 נחשף לראשונה, 27/11/2024
- עדכון לחשמלית BYD אטו 3 הנמכרת ביותר בישראל, 27/11/2024
- דלק מוטורס נציגת דונפנג בישראל, 27/11/2024
- פוטון טנדר דיזל 4X4 משווק בישראל, 13/11/2024
- ג'נסיס השיקה את ה- GV80 החדש, 12/11/2024
- צ'רי FX EV ברמת גימור SENSE, 12/11/2024