מדיה
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    מיסוי עתידי לרכב חשמלי: תוכנית האוצר ל - 2025

    30/01/2024
    הגדל
    במשרד האוצר מגבשים תוכנית עתידית בכל הקשור למיסוי המוטל על כלי רכב חשמליים. 

    בהתאם למתווה המיסוי שהחל בשנת 2019, בינואר 2025, אמורה להתבטל ההטבה במיסי קניה הניתנת לכלי רכב חשמליים שכיום עומדת על 35%, ולהשתוות לרכבי הנעת בנזין בשיעור של 83%. בכך, יתבטל התמריץ הניתן לצרכנים במטרה לעודד רכישת רכבים חשמליים שאינם מזהמים ועלותם גבוהה. 

    מס קנייה לרכב חשמלי- על פי טיוטה תקציב המדינ,ה עולה תוכנית חדשה שכוללת מתווה לשנים שבין 2025 עד 2027. בהם מס הקנייה יעלה ל- 50% ועד 65%. מנגד תופחת תקרת ההטבה הכספית הניתנת לרכב חשמלי. 

    תוכנית מיסוי לכלי רכב חשמליים

    שנת מס

    שיעור מס קנייה %

    תקרת ההטבה ב- ₪

    2025

    50

    35,000

    2026

    57

    30,000

    2027

    75

    25,000


    ביטול אגרת רישוי מוזלת- בכוונת האוצר לבטל את ההטבה הניתנת בתעריף אגרת הרישוי לרכב חשמלי שעלותה כ- 500 ₪. הכוונה לשייך את כלי הרכב החשמליים ל- 7 קבוצות הרכה שבהתאם למחירים נקבע תעריף אגרת הרישוי. 

    מס נסועה לרכב חשמלי- בכוונת האוצר, ליישם את מס הנסועה על רכב חשמלי משנת 2026. מס הנסועה המוצע יעמוד על 15 אגורות לק"מ ויהיה צמוד למדד. מס הנסועה נכלל במסגרת חוק ההסדרים. כיום, מוטל מס בלו על דלק המסופק לרכבים עם בעירה פנימית. מס הבלו מהווה כיום 47% ממחיר ליטר בנזין. בפועל מכונית חשמלי הטוענת חשמל פטורה מס זה. מס הנסועה אמור להשוות את את המס המוטל על האנרגיה להנעת כלי הרכב. 
    עבור לתוכן העמוד