עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמודניאו EL6 הושק בישראל
נועם קום
20/05/2024
דלק מוטור יבואנית ניאו בישראל, השיקה את ה- EL6, ה-SUV החשמלי מבית NIO. ה-6EL , מצטרף לדגמי הסדאן ET5 ו-ET7 ודגמי SUV, ה-EL7 וה-EL8 שכבר הושקו בישראל השנה. צילום: יצרן
ה-6EL הוא הרכב החדש ביותר של המותג וזה שמגיע כעת לישראל, שייך לסגמנט הקרוס-אוברים היוקרתיים
(D-SUV) בגודל בינוני - Premium Mid-Size.
עיצוב חיצוני- ה-EL6 הוא הרכב הרחב ביותר בקטגוריה עם רוחב של 1,995 מ', אורך: 4,854 מ', וגובה של 1,703 מ' ובסיס הגלגלים של 2,915 מ' המעניק חלל פנימי מרווח מאד גם ליושבים מלפנים ומאחור. מעל השמשה הקדמית נמצא את סימן ההיכר של NIO בדמות שדרת החיישנים האחראית על הנסיעה האוטונומית יחידות תאורה מרשימות: יחידת תאורה אחורית תלת ממדית בעלת אופי ייחודי, עם חתימת תאורת לד illumiblade הכוללת מעל 800 נורות ופנסי חזית בטכנולוגייתMatrix ((Adaptive LED. העיצוב החיצוני מציג חישוקי סגסוגת קלה-אווירודינאמיים ''20, חבילת עיצוב MOON הכוללת פריטים בגימור אפור מאט, שילוב צביעה דו גוונית עם גג וקורות צד בצבע שחור, מסילות גג בגימור שחור ושמשות אחוריות כהות, זאת לצד
יחידת הנעה- ה-EL6 מתמודדת בסגמנט היוקרה מול השמות הגדולים, המוכרים והמוערכים ביותר והיא מוכנה לכך עם שני מערכי סוללות בקיבולת 75 או 100 קוט"ש, טווחי נסיעה של עד כ-530 ק"מ וביצועי האצה ובלימה ברמה של מכונית ספורט. יחידת ההנעה כוללת שני מנועים חשמליים, אחד לכל סרן, המספקים יחד 489 כ"ס ומומנט מירבי משולב של 71 קג"מ. למרות המשקל המכובד, יחידת ההנעה הזו מאפשרת תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות. חלוקת הכוח בין המנועים משתנה בהתאם לאופי הנסיעה, ממצב של הנעה כפולה ביציאה מהמקום ובתאוצות למצב של הנעת סרן בודד בשיוט לטובת חסכון באנרגיה. ה- EL6 , מגיע עם שתי סוגי סוללות: את 2 הסוללות ניתן לטעון בקצב של עד 11 קוט"ש בטעינה ביתית-AC, את סוללת ה-75 קוט"ש ניתן לטעון בקצב של עד 140 קוט"ש בטעינה מהירה DC. את סוללת ה-100 קוט"ש ניתן לטעון בקצב של עד 170 קוט"ש בטעינה מהירה DC (בשני המקרים, טעינה מהירה 10-80% תערוך כ-30 דק') כאשר כמו בכל דגמי NIO, גם ה-EL6 תומכת בטכנולוגית החלפת הסוללות המוכרת של המותג, אשר תהיה זמינה לשימוש בישראל בהמשך. 75 קוט"ש מאפשר טווח נסיעה חשמלי של עד 406 ק"מ ו-100 קוט"ש מאפשר טווח נסיעה עד ל-529 ק"מ.
בטיחות- ה-EL6 נולדה גם כמכונית אוטונומית. ניתן לראות הוכחות לכך בצורה בה מערך מערכות החישה השונות הקיימות בה מוטמעות בצורה טבעית בעיצוב הרכב. מערך מתקדם זה, העונה לשם NIO Aquilaומשמש גם את מערכות הבטיחות ברכב, כולל 33 יחידות חישה וביניהם: מערכת Li-Dar ברזולוציה גבוהה לטווח רחוק במיוחד, 7 מצלמות 8MP ברזולוציה גבוהה לטווחים רחוקים. 4 מצלמות 3MP (רגישות תאורה) למערך ה-360. 5 מערכות רדאר (קדמיות ואחוריות) ו- 12 חיישני קירבה. מערך זה מנוהל ע"י Nio Adam שהינה אחת מפלטפורמת המחשוב הנייד החזקות ביותר הקיימות היום ברכבים, אשר יודעת לנתח את המידע מידית ולתת פקודות למערכות הרכב השונות וכוללת גם חיבור למערכות ניווט לוויני, למצלמה לניטור תפקוד הנהג ולתקשורת V2X בין הרכב לסביבתו אשר מסוגלים בעתיד, באישור הרגולטור, נהיגה אוטונומית מלאה. מערך מערכות ההגנה עשיר וכוללני: מערכת להתראה בפני התנגשות (FCW) וסיוע בבלימה במהירויות עירוניות ובינעירוניות (AEB), מערכת להתראה בפני סטייה מנתיב (LDW) עם סיוע בהחזרתו לנתיבו המקורי (LKA), מערכת המסייעת לשמירת הרכב במרכז הנתיב (LCC), מערכת להתראת תעבורה צולבת מלפנים (FCTA) ומערכת להתראת שטח מת במראות הצד (BSD). לצד כל זה, ניתן למצוא גם מערכת להתראת תעבורה צולבת בנסיעה לאחור עם סיוע בבלימה (RCTA-B), מערכת בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת שמירת מרחק, עצירה מלאה וזינוק מעמידה (i-ACC), מערכת להתראה בפני פתיחת דלתות הצד (DOW) ומערכת בקרת אלומה גבוהה (AHB). מערכת לזיהוי והתראה מפני עייפות בזמן נהיגה, מערכת עזר לחניה ועוד. ה-EL6 מצויד ב-7 כריות אוויר ובעל ציון 8 בישראל. הדגם נבחן במבחני הבטיחות הנוקשים והעדכניים ביותר של ארגון ה-Euro NCAP (2024) בו קיבל ציון כולל של 5 כוכבים יחד עם ציונים גבוהים בכל הפרמטרים ובמיוחד בהגנה על נוסעים (מבוגרים 93% וילדים 85%) ברכב.
אבזור- בניאו EL6 אבזור נוחות סטנדרטי שכולל: חלון שמש פנורמי עם כיסוי ייעודי נגלל להצללת תא הנוסעים, כניסה לרכב ללא מפתח, סגירה רכה (וואקום) אוטומטית לדלתות, ידיות דלתות שקועות, שמשה קדמית וחלונות צד אקוסטיים, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען בהנפת רגל ועוד. למושבים הקדמיים מבנה ייעודי המעניק תמיכה מיוחדת במקומות הדורשים זאת, שלל כיוונונים וזיכרונות ומשענת ראש ייחודית. כמו כן ישנה אפשרות לחימום (סטנדרטי) אוורור ועיסוי (חבילת Comfort). המושב אחורי גדול עמוק ונוח במיוחד, נהנה מרוחב ייחודי, כוונון חשמלי להטיית גב המושב וכריות לתמיכה בחלקי הגב השונים. מרווח הרגליי נהנה מרצפה שטוחה. חבילת ה-Comfort משדרגת את הישיבה עם תכונות המוכרות מעולמות הפאר: חימום אוורור ותוכניות עיסוי הנשלטות מצג המגע הייחודי ("6.6) השולט גם על האקלים והשמע.
דגם |
סוללה KWH |
רמת גימור |
מחיר ₪ |
EL6 |
75 |
75kWh |
399,000 |
100 |
100kWh |
469,000 |
|
100 |
Comfort Pack |
495,000 |
עוד בחדשות התחבורה
- ראם מתחדש 2500 LIMITED LONGHORN, 26/09/2024
- סקיוול תחשוף דגמים חדשים באוקטובר, 26/09/2024
- קיה פיקנטו מתחדשת, 26/09/2024
- אאודי Q7 מתחדש בישראל, 26/09/2024
- קריאת שרות לרכבי קיה פיקנטו שנת יצור 2024, 26/09/2024
- אפקון תקים עמדות טעינה בחניוני היכלי הספורט בתל אביב, 26/09/2024
- Zeekr MIX עידן חדש וסוללות משודרגות, 26/09/2024
- BUD Seal U הושק בישראל, 26/09/2024
- שוק הרכב לאן?, 26/09/2024
- אפליקציית Cello משיקה רשת טעינה ותשלום, 15/09/2024