מדיה
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    שטר מטען דיגיטלי לראשונה בישראל

    21/07/2024
    הגדל
    משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל, חשפו ב- 16/7/24 בכנס לקציני בטיחות בתעבורה הפועלים בתחום ההובלה, את פרויקט: שטר מטען דיגיטלי. צילום: אוטוקום

    שטר מטען דיגיטלי הינו, שטר מילוי פרטים אלקטרוני, המיועד בעת פעולת למשאית בעלת רישיון הובלה, משאית במשקל שמעל 10 טון ולרכב המוביל חומרים מסוכנים. מובילי המטענים, יחויבו בעתיד לאחר תהליך חקיקה, להפעיל שטר מטען דיגיטלי באמצעות אתר אינטרנט או אפליקציה ייעודית.  

    לשטר מטען דיגיטלי, יתרונות רבים, בהם: שליטה בתכולת המטען המובל, מידות המטען, כך שיאפשר לנהג שליטה בטוחה בהובלה ותכנון מסלולי נסיעה אידיאלים. למנהל משרד ההובלה ולקצין הבטיחות תהיה בקרה תמידית על אופן ההובלה, באמצעות מחשב ובאפליקציה. המערכת, מספקת בנוסף נתונים כגון: פרטי רישיון הנהיגה, סוגי מטען, תוקף רישיונות והתרעות על משקל גבוה בייחס לגובה הגשרים שבמסלול. שטר המטען הדיגיטלי, יחובר ברציפות לנידות משטרת התנועה. פרויקט השטר הדיגיטלי, מופעל בשל זה כפיילוט ב- 12 חברות תובלה בישראל ומקיף 1,100 משאיות. עד כה הופעלו כ- 90 אלף שטרי מטען דיגיטליים והתוצאות טובות. המעוניינים להצטרף לפרויקט יכולים לפנות לווצאפ מס': 050-4859588

    דלית רגב- מנהלת אגף פיקוח ובקרת רכב לכבישים ולארגונים: השינוע במדינת ישראל מבוצע בעיקר באמצעות משאיות כ- 95% וכ- 3% ברכבות. משרד התחבורה הכריז על  תוכנית אב לענף המטענים כאשר כיווני הפעולה העיקריים שלה: בתחום התשתיות- יבנו מפרצי עצירה וחניוני מנוחה, נתיבי זחילה ועקיפה, ותשתיות לרכבות מטענים. 

    בתחום הטכנולוגי - ייבנו מערכות שקילה בתנועה, התרעות לנהגים לגובה הגשרים ומטען במסלול הנסיעה, פעולות אכיפה ועוד
    בתחום מערכות מידע- יישום שטר מטען דיגיטלי שכעת בניסוי, ניווט לרכבי תובלה, ניטור רכבים מזהמים, ושיתוף הובלות למניעת גודש. 

    במסגרת התוכנית, נשנה בעתיד את המדיניות, כך שתשפיע על פעילות הובלת מטענים וחומרים מסוכנים בשעות הגודש.

    עבור לתוכן העמוד