עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמודתבוטל הטבת ייבוא לרכבים חשמליים בתקינה אירופאית פחותה
נועם קום
12/08/2024
מחודש ינואר 2025 יבוטל האישור לייבא כלי רכב חשמליים שלא סיימו תהליך תקינה אירופאית בסדרות קטנות. בשנת 2019 מתוך מטרה לקדם את הייבוא של כלי רכב חשמליים, התיר משרד התחבורה ייבוא כלי רכב מסוג: M1 + N1 תחת תקינה אירופאית חלקית של סדרות קטנות, בכמות מוגבלת של עד 400 כלי רכב לשנה קלנדרית. צילום: יצרן
בחוזר שפורסם לאחרונה מטעם אגף הרכב, לאחר בחינת מגמת ייבוא כלי הרכב החשמליים שחצתה את ה- 40 אלף רכבים כ- 25% מכלל המסירות, נראה שהמטרה לגידול בכלי הרכב הושגה. על כן הוחלט, כי משנת 2025 לא יתחדש ההיתר. המשמעות, סגירת אפשרות לייבא מותגים שאינם עומדים בתקינה אירופאית בהם: ליפמוטור, פורטינג, נטע עוד. ההתאמה לתקינה אירופאית מחייבת השקעה כספית משמעותית שאינה כדאית ליצרנים מסין, בעיקר לאור החסמים במיסוי המוטלים עליהם במדינות האיחוד האירופאי.
עוד בחדשות התחבורה
- צ'רי טיגו 8 PRO PHEV פלאג-אין היברידי הושק בישראל, 11/02/2025
- עמדות טעינה על גבי תשתית התאורה, 11/02/2025
- שרות טסט חדשני לרכב, 11/02/2025
- מסירת מכוניות חדשות ינואר 2025, 11/02/2025
- מחירי הדלק לחודש פברואר 2025, 11/02/2025
- BYD דולפין 2025 בישראל, 11/02/2025
- רשת טעינה אולטרה מהירה בפריסה ארצית ללקוחות זיקר, 11/02/2025
- 29.1.25: תמונות מיום העיון בחסות UMI ועוד. היכנסו לעדכון השבועי מאתר ארגון מנהלי תחבורה , 29/01/2025
- שווי שימוש ברכב צמוד - עדכון ינואר 2025, 29/01/2025
- עלייה במחירי המכוניות, 29/01/2025