מדיה
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    NIO EL8 בישראל

    27/11/2024
    הגדל
    דלק מוטורס היבואנית הרשמית של ניאו, השיקה בישראל את ה- EL8, ה-SUV החשמלי הגדול והמרווח ביותר מבית NIO. צילום: יצרן

    ה-8EL מצטרף לשאר דגמי המותג סדאן ET5 ו-ET7 ודגמי SUV, ה-EL7, EL6 שכבר הושקו בישראל מדובר במניפת  דגמים שהושקה בתחילת השנה המוכוונת לתחרות ישירה אל מול מותגי ודגמי היוקרה המסורתיים.

    ה-8EL הוא הרכב החדש ביותר של המותג וזה שמגיע כעת לישראל, שייך לסגמנט הקרוס-אוברים היוקרתיים-בגודל מלא.

    עיצוב חיצוני- ה-EL8 הוא רכב 6 מושבים, שתוכנן בתצורת 2-2-2 (Captain Seats) כך שיציע מרווח ונוחות, בהתאמה לקטגוריה המאוד יוקרתית אליה הוא משתייך: 2,119 מ' רוחבו, 5,099 מ' אורכו וגובהו 1,750 מ'. בסיס הגלגלים המכובד 3,070 מ', מבטיח חלל פנימי מרווח מאד ליושבים מלפנים ובמיוחד לאלו היושבים מאחור. מקדם גרר נמוך (0.25) תורם לחוויית נסיעה שקטה במיוחד ויעילות אנרגטית. תא מטען בנפח 265-810 ליטר מבטיח גם שימושיות יומ-יומית גבוהה אליו מצטרף תא תחתון נוסף בנפח 25 ליטרים לאחסון כלי עבודה במקום ייעודי. מעל השמשה הקדמית נמצא את סימן ההיכר של NIO בדמות שדרת החיישנים האחראית על הנסיעה האוטונומית. 

    יחידות תאורה מרשימות: פנסי החזית בעיצוב האופייני למותג, הפעם בטכנולוגייתMatrix  ((Adaptive LED. יחידת התאורה האחורית תלת ממדית בעלת אופי ייחודי, עם לד הנקרא ע"פ היצרן illumiblade וכוללת מעל 800 נורות שונות המרכיבות חתימת תאורה מובחנת. הצד כולל חישוקי סגסוגת קלה-אווירודינאמיים ''21-22 ומערכת בלמים מתקדמת מבית Brembo עם קאליפרים בצבע כתום, חבילת עיצוב MOON הכוללת פריטים בגימור אפור מאט, שילוב צביעה דו גוונית עם גג וקורות צד בצבע שחור, מסילות גג בגימור שחור ושמשות אחוריות כהות, זאת לצד שפע אבזור נוחות: חלון שמש פנורמי נפתח עם כיסוי ייעודי נגלל להצללת תא הנוסעים, סגירה רכה (וואקום) אוטומטית לדלתות, ידיות דלתות שקועות, שמשה קדמית וחלונות צד אקוסטיים, פתיחה חשמלית לדלת תא המטען בהנפת רגל.

    עיצוב פנימי- ההשראה לעיצוב תא הנוסעים של ה-EL8 החדש, הביא מעצבו מעבודתו הקודמת כמעצב תאי הנוסעים של.... מטוסי סילון פרטיים. התא מציג את העיצוב המוקפד והנקי של המותג בשילוב טכנולוגיה ופרטי נוחות ברמה הגבוהה ביותר. לא פחות חשוב וכיאה לעידן המודרני ולתפיסת הפרימיום החדשה של המותג, נעשה שימוש מלא בחומרים ידידותיים לסביבה חדשניים, איכותיים ועמידים:

    ראטן מחודש מסוג Karuun® - חומר גלם ייחודי המופק מייערות הגשם המשרה מראה טבעי וטקסטורה ייחודית המזכירה עץ ומשמש כגימור העיקרי בתא הנוסעים. 

    ריפודי עור Haptex® (סינטטי) מגיע מעולמות האופנה ורהיטי היוקרה. ל-Haptex עמידות גבוהה, משקל קל ואיכות גבוהה המעניקים רכות ונוחות של עור אמיתי ללא המחיר הסביבתי שבשימוש בו. 

    הריפודים זמינים ב-3 גוונים קלאסיים: אפור כהה, *בז' *וחום. (*בתוספת תשלום) 

    גימוריMicrofiber  – חומר סינטטי דמוי Suede עדין, נעים למגע ומתחשב בסביבה המכסה את מגוון רב של חלקי פנים כמו למשל הקורות הפנימיות ותקרת הרכב.

    כיאה לרכב פאר שתוכנן להציע גם לנהג .ת וגם לנוסעים, את מערך הישיבה הנוח ביותר בתעשייה, מציע ה-EL8, התאמה נרחבת ופרסונלית בכל מושב ומושב, על מנת להעניק נוחות ישיבה יוצאת דופן בתנאים משתנים: 

    למושבים הקדמיים מבנה ייעודי המעניק תמיכה מיוחדת במקומות הדורשים זאת, שלל כיונונים וזיכרונות ומשענת ראש ייחודית. כמו כן ישנה אפשרות לחימום אוורור ועיסוי.

    מושב הנוסע הוא מסוג Lounge seat הייחודי של NIO המתוכנן בצורת Recliner ויכול להגיע למנח כמעט מאוזן (תנוחת שכיבה), המושבים האחוריים (Captain seats) גדולים, עמוקים ונוחים במיוחד. מציעים, כוונון חשמלי מלא, להטיית גב המושב וכריות לתמיכה בחלקי הגב השונים ובנוסף חימום, אוורור ועיסוי. מרווח הרגליים נהנה מרצפה שטוחה. את הארכיטקטורה והחומרים בתא הנוסעים משלימות מערכות נוספות ליצירת חוויה רב חושית בחלל הרכב: תאורת אווירה מסוג Dynamic Waterfall Ambient Lighting עם 256 שילובי תאורה ו-7 מצבי אווירה המדגישים את קווי המתאר האלגנטיים של תא הנוסעים.

    בטיחות- ניאו  EL8 פרט לכך שנולדה כמכונית חשמלית, ה-EL8 נולדה גם כמכונית אוטונומית. ניתן לראות הוכחות לכך בצורה בה מערך מערכות החישה השונות הקיימות בה מוטמעות בצורה טבעית בעיצוב הרכב (בשמשה הקדמית). מערך מתקדם זה, העונה לשם  NIO Aquila ומשמש גם את מערכות הבטיחות ברכב, כולל 33 יחידות חישה וביניהם: מערכת Li-Dar ברזולוציה גבוהה לטווח רחוק במיוחד, 7 מצלמות 8MP ברזולוציה גבוהה לטווחים רחוקים, 4 מצלמות 3MP (רגישות תאורה) למערך ה-360, 5 מערכות רדאר (קדמיות ואחוריות), 5 חיישני קירבה ועוד. 

    מערך זה מנוהל ע"י Nio Adam – אחת מפלטפורמת המחשוב הנייד החזקות ביותר הקיימות היום ברכבים, אשר יודעת לנתח את המידע מידית ולתת פקודות למערכות הרכב השונות וכוללת גם חיבור למערכות ניווט לוויני, למצלמה לניטור תפקוד הנהג ולתקשורת V2X בין הרכב לסביבתו אשר מסוגלים בעתיד, באישור הרגולטור, נהיגה אוטונומית מלאה. 

    מערך מערכות ההגנה עשיר וכוללני: מערכת להתראה בפני התנגשות (FCW) וסיוע בבלימה במהירויות עירוניות ובינעירוניות (AEB), מערכת להתראה בפני סטייה מנתיב (LDW) עם סיוע בהחזרתו לנתיבו המקורי (LKA), מערכת המסייעת לשמירת הרכב במרכז הנתיב (LCC), מערכת להתראת תעבורה צולבת מלפנים (FCTA) ומערכת להתראת שטח מת במראות הצד (BSD). לצד כל זה, ניתן למצוא גם מערכת להתראת תעבורה צולבת בנסיעה לאחור עם סיוע בבלימה (RCTA-B), מערכת בקרת שיוט אדפטיבית הכוללת שמירת מרחק, עצירה מלאה וזינוק מעמידה (i-ACC), מערכת להתראה בפני פתיחת דלתות הצד (DOW) ומערכת בקרת אלומה גבוהה (AHB). מערכת לזיהוי והתראה מפני עייפות בזמן נהיגה, מערכת עזר לחניה ועוד. ה-EL8 מצויד ב-7 כריות אוויר ובעל ציון 8 (רמת הבטיחות הגבוהה ביותר) הדגם זכה ב- 5 כוכבים במבחן ה-Euro NCAP.

    ה-EL8 מתמודד בסגמנט היוקרה מול השמות הגדולים, המוכרים והמוערכים ביותר בתעשיה והוא מוכן לכך עם יחידת ההנעה- כוללת שני מנועים חשמליים, אחד לכל סרן, המספקים יחד 653 כ"ס ומומנט מירבי משולב של 86.6 קג"מ. הכסוללה בקיבולת 100 קוט"ש וטווחי נסיעה של עד כ-510 ק"מ. 

    זמן התאוצה 4.1 שניות 0-100 קמ"ש ובלימה ברמה של מכונית ספורט. חלוקת הכוח בין המנועים משתנה בהתאם לאופי הנסיעה ומצב הנהיגה, ממצב של הנעה כפולה ביציאה מהמקום ובתאוצות למצב של הנעת סרן בודד בשיוט לטובת חסכון באנרגיה. הדגם ישווק בישראל עם סוללה אחת בלבד - 100 קוט"ש, אותה ניתן לטעון בקצב של עד 11 קוט"ש בטעינה ביתית-AC ובקצב של עד 125 קוט"ש בטעינה מהירה DC (טעינה מהירה 10-80% תערוך כ-30 דק') כאשר כמו בכל דגמי NIO, גם ה-EL8 תומכת בטכנולוגית החלפת הסוללות (NIO Power) המוכרת של המותג, אשר תהיה זמינה לשימוש בישראל במהלך שנת 2025. התנהגות כביש- ה-EL8 מכוון לשילוב של יכולות דינאמיות גבוהות ונוחות נסיעה מעולה ועושה זאת באמצעות.

    מערך מתלי האוויר אדפטיביים, המתקדם ביותר של Smart Dual Chamber. מערך המתלים מאפשר שינוי של אופי השיכוך של בולמי הזעזועים, לטובת אופי רך שיתאים לנהיגה יומ-יומית נינוחה ורכה או לטובת אופי קשיח יותר שיתאים לקטעי נהיגה דינאמית-מאומצת. טכנולוגיה ייחודית זו מאפשרת למתלה להגיב בצורה טובה יותר לאנרגיה איתה הרכב מתמודד בכל רגע נתון. מדובר על טכנולוגיה שמגיעה מעולם הספורט המוטורי, כאשר המטרה היא להגיב בצורה המהירה ביותר למה שמתרחש בזמן אמת - צמצום זוויות הגלגול ושימור נוחות נסיעה של מחלקה ראשונה. כמו שאר דגמי המותג גם כאן חלוקת המשקל מושלמת 50-50, את החבילה הדינאמית משלימים צמיגים בטכנולוגיית בידוד רעשים.

    אבזור- ה-EL8 עם אבזור עשיר שכולל: מערכת שמע מתקדמת7.1.4 Immersive sound system  הכוללת 23 רמקולים, הספק של 2,230 וואט וטכנולוגיות  Dolby Atmosו-Dirac Pro, מבטיחה חווית שמע High-End עוצמתית ומרגשת, בסטנדרט שמכוון ל-"אודיופילים". מערכת בקרת אקלים מפוצלת ל-5 איזורים נפרדים הכוללת בקרה על איכות האוויר, בנוסף למערך בישום ריחות אווירה הכולל 3 ניחוחות לבחירת הנהג, מבטיח אוויר נקי בניחוח בישום עדין היוצא משלל פתחי המיזוג הפזורים בתא הנוסעים. בנוסף, התצוגה הראשית מוצגת על מסך מגע מרכזי בגודל "12.8 בטכנולוגיית AMOLED, ומסך HDR בגודל 10.2" המשמש כלוח מחוונים דיגיטלי. בנוסף, תצוגה עילית ענקית המוקרנת על השמשה הקדמית בגודל "16.3. מאחור מסך מגע HDR נוסף בגודל "6.6 ממנו שולטים הנוסעים בתאורה, שמע, אופציות המושבים ועוד. ה-EL8 מצויד ב-NOMI העוזרת האישית החכמה בטכנולוגית A.I אשר מנגישה את הטכנולוגיה הקיימת בחלל הפנימי של הרכב למשתמשים.

    מחירים: 

    דגם

    סוללה

    רמת גימור

    מחיר ₪

    EL8

    100kWh

    EL8 Ultimate

    584,900

    100kWh

    EL8 Ultimate Console

    604,900

    100kWh

    EL8 Ultimate Console 22"

    619,900


    עבור לתוכן העמוד