עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמודפיג'ו 3008 הושק בישראל
נועם קום
17/12/2024
קבוצת לובינסקי, יבואנית פיג'ו בישראל, השיקה את פיג'ו 3008 החדש. ה-SUV המוביל והמבוקש ביותר של פיג'ו בארץ ובעולם, מגיע כעת בדורו השלישי שלא רק התחדש בכל היבט, אלא מבטיח להצעיד את המותג קדימה. הדור השלישי של ה- 3008, קיבל עיצוב חיצוני מרשים ומושך במיוחד, עם חזית עוצמתית, פרופיל גבוה וחלק אחורי אלכסוני המייצר דרמה עיצובית ונוכחות עוצמתית. תא הנוסעים מעצים את פילוסופיית ה-i-Cockpit עם תכנון חכם במיוחד ופיסול מתקדם המבוסס על פלטפורמת 'סטלה-מדיום'. צילום: יצרן
עיצוב חיצוני - השינוי המובחן ביותר בדור השלישי של ה-3008, הוא כמובן עיצוב ה'פאסטבק' בחלקו האחורי של הרכב. פיג'ו בחרו לפסל מחדש את חלקו האחורי של דגם זה כדי להעניק לו נראות קלה, מודרנית ודינמית יותר לצד אווירודינמיות משופרת, וזו מועצמת על ידי הספוילר הצף בחלקה העליון של השמשה האחורית. במבט מהפרופיל, קל להבחין הצללית החדשה והזורמת של ה-3008, ובמבט מקרוב, ניתן להבחין בהסתרה מושלמת של חיבורי הדלתות וגומיות האטימה, מה שלא רק משפר את האווירודינמיות, אלא גם את בידוד הרעשים בתא הנוסעים על ידי הפחתת רעשי הרוח. פיג'ו בחרו "לנקות" עוד את מראה דגם זה, על ידי הסרת כל חלקי הכרום, מה שתרם למראה הרמוני וחלק.
עיצוב פנימי - תא הנוסעים של ה-3008 החדש, ללא ספק מוקד המשיכה העיקרי של דגם זה. זו האבולוציה השלישית של פילוסופיית ה-i-Cockpit ובה קפיצת מדרגה של ממש בתכנון כל סביבת המחיה ברכב. החל מהפיסול הכללי שיוצר הפרדה ברורה בין היושבים מלפנים כשבניהם מחיצה רחבה ועליה משענות יד, מתגי התפעול ושלל תאי אחסון, המשך במושבים שלא רק נראים מצוין, אלא גם נוחים ביותר לישיבה (מושבים ארגונומיים AGR) וכלה באופן שבו מעוצב הדשבורד עם מסך פנורמי שגודלו 21 אינץ' ותאורת האווירה הפנימית המקורית אשר מקיפה את תא הנוסעים כולו ומעשירה את האווירה, בשמונה גוונים לבחירה. תא הנוסעים מקרין איכות ויוקרה הודות לשימוש בחומרים איכותיים מאוד וההקפדה בגימור והירידה לפרטים משדרגת מאוד את תחושת החוסן שבו. את תשומת הלב תופס מיד לוח המחוונים הפנורמי, אשר צף על חלק משמעותי מרוחבו של הדשבורד כולו. מיקומו של המסך הפנורמי, המושב, ההגה והדוושות, מאפשרים לנהג\ת להגיע לתנוחת נהיגה מושלמת, גבוהה ונוחה, גם הודות לתפעול החשמלי של מושב הנהג\ת, עם זיכרונות (בהתאם לרמת האבזור). בסיס גלגלים של 274 ס"מ ותכנון חכם, מאפשרים מרחב מחיה גדול לכל יושבי הרכב, גם במושב האחורי, שם מוצעים גם פתחי מיזוג ושקעי טעינה (USB ו-USB-C).
יחידות הנעה - פיג'ו 3008 החדש יחל את דרכו בישראל בשתי גרסאות הינע חשמלית מלאה וגרסת בנזין היברידית מתונה. הראשונה, חשמלית מלאה, מצוידת בסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 73 קוט"ש ומנוע חשמלי בהספק של 210 כ"ס. יחד הם מספקים טווח נסיעה בין טעינות של 499 ק"מ לפי תקן WLTP וכן 8.8 שניות להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 170 קמ"ש. טעינת הסוללה יכולה להתבצע עד הספק של 160 קוט"ש, כך שטעינת הרכב מ-20 ל-80 אחוז תארך כ-30 דקות בלבד.
הגרסה ההיברידית המתונה מצוידת במנוע בנזין חדש בנפח 1.2 ליטר מוגדש טורבו אשר מפיק 136 כ"ס ב-5,500 סל"ד וכן 23.45 קג"מ ב-17,750 סל"ד ומשודך לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים. המנוע החשמלי מספק מצדו סיוע בהספק של 22 כ"ס ו-5.2 קג"מ ויחד הם מאפשרים זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 10.2 שניות, להעפיל למהירות מרבית של 210 קמ"ש ולהציג צריכת דלק משולבת של 5.5-5.6 ליטר ל-100 ק"מ (בהתאם לרמת האבזור).
בטיחות - רשימת ציוד הבטיחות ב- 3008 החדש מקיפה וכוללת (רמת אבזור ALLURE): מערכת התרעת ערנות נהג, מערכת התרעה לסטייה מנתיב הנסיעה, מערכת התרעה לניטור המרחק מלפנים, זיהוי תמרורי מהירות והמלצה לשינוי המהירות בבקרת השיוט, זיהוי תמרורים מורחב, התרעה על הימצאות רכב בשטח המת של המראות, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת הימצאות כלי רכב בעת פתיחת דלתות הרכב, מערכת למניעת סנוור והחלפת עצמת התאורה בהתאם לתנאי הדרך, מערכת בלימת חירום אקטיבית, מערכת סיוע לשמירת נתיב הנסיעה כולל תיקוני היגוי, בקרת שיוט ומגביל מהירות, כולל עצירה וחזרה לתנועה, התרעה ובלימה בזיהוי רכב דו-גלגלי.
רמת האבזור GT מוסיפה לרשימת מערכות בטיחות אלה גם מערכת שמירת מיקום בנתיב בזמן השימוש בבקרת השיוט האדפטיבית ותאורת פיקסל לד אקטיבית בחזית.
אבזור - פיג'ו 3008 החדש, מוצע בישראל בגרסה ההיברידית המתונה בשתי רמות אבזור - ALLURE ו-GT ובגרסה החשמלית ברמת אבזור יחידה, GT. כבר ברמת ה-ALLURE מוצע אבזור נוחות רב כמו 3 מצבי נהיגה, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, מצלמת חניה 360 מעלות הכוללת מבט על וירטואלי, חיישני גשם, תאורה ומרחב מסביב לרכב, כניסה והתנעה ללא מפתח, תא אחסון מקורר בין המושבים, מושבים בריפוד משולב דמוי עור ובד, חישוקי 19 אינץ' ועוד.
רמת ה-GT מוסיפה תפעול חשמלי למושב הנהג עם זיכרונות, מושב נוסע חשמלי, כוונון רוחב חשמלי לתמיכה הצידית מושבי AGR עם פונקציית עיסוי ב-8 מצבים ו-3 רמות עצמה, חימום ואוורור במושבים בעצמה משתנה, פתיחה חשמלית לתא המטען כולל חיישן הפעלה עם הרגל, פנסי LED PIXEL אדפטיביים, ריפודי עור Nappa, חישוקי 19 לגרסת ה-MHEV ו-20 אינץ' לגרסה החשמלית, גג שמש פנורמי, תאורת אווירה, גג שחור ועוד.
שירות ואחריות- פיג'ו 3008 החדש מגיע עם אחריות מלאה ל-3 שנים או 100,000 ק"מ לרכב וכן 8 שנים או 160,000 ק"מ על הסוללה, המוקדם מבניהם. הגרסה החשמלית מציעה מרווח טיפולים של 25,000 ק"מ או שנה וההיברידית המתונה מציעה מרווח טיפולים של 15,000 ק"מ או שנה, המוקדם מבניהם.
מחירים ₪:
3008 MHEV ALLURE: 186,990
3008 MHEV GT: 206,990
3008 BEV GT: 258,990
צילום: רונן טופלברג
עוד בחדשות התחבורה
- מסירת מכוניות חדשות: סיכום 2024, 17/01/2025
- שווי שימוש לרכב עדכון 2025, 17/01/2025
- רנו חושפת את ארקנה החדשה, 17/01/2025
- מסירות אוטובוסים: סיכום 2024, 17/01/2025
- אוטו חן השיקה את מותג מקסוס בישראל, 17/01/2025
- מסירות רכב דו גלגלי - אופנועים: סיכום 2024, 17/01/2025
- מבחן דרכים: מקסוס 7 MIFA, 17/01/2025
- דרוג הבטיחות בכלי רכב עדכון 2025, 17/01/2025
- מסירת משאיות סיכום 2024, 17/01/2025
- דגמי ג'ילי שיגיעו לישראל ב- 2025, 17/01/2025