מדיה
    עבור לתוכן העמוד
    דלג על עבור לתוכן העמוד

    IM Motors מותג חשמלי יוקרתי בקרוב בישראל

    5/03/2025
    הגדל
    קבוצת לובינסקי, אחת מקבוצות הרכב הוותיקות והמובילות בארץ, המייצגת את מותגי פיג'ו, סיטרואן, אופל, DS ו-MG בישראל, מודיעה כי חתמה על ייבוא מותג IM Motors לישראל  החברה הראשונה בעולם לחתום על הסכם הפצת דגמי IM Motors מחוץ לגבולות סין. צילום: יצרן

    מותג הפרמיום IM Motors הוא פרי שיתוף פעולה משולש בין יצרנית הרכב SAIC Motors, עם חברת הטכנולוגיה Zhangjiang Hi-Tech ועם קבוצת Alibaba (BABA- Alibaba Group Holding Limited). 

    Intelligence in Motion: שמו של המותג IM הנו קיצור של Intelligence in Motion והוא נשען על שלושה ממדים: 

    נהיגה עצמאית – יותר מאשר האצה, טווח או התנהגות כביש, זו עצמאות שמושגת באמצעות שימוש בטכנולוגיה חכמה בכל היבטי התפעול של הרכב הכוללת שימוש בכלי AI מתקדמים להתאמת ביצועי הרכב לצרכי הנהג והנוסעים. המטרה, לייצר חווית נהיגה של מכונית על, המאפשרת לכל נוהגי הרכב ליהנות מאיכויות נהיגה ברמה הגבוהה ביותר בבטחה. 

    תא נוסעים עתידני מבוסס AI – כל מערכות השליטה ברכב, לרבות מערכות הנהיגה האוטונומית מבוססות בינה מלאכותית, ומגדירות מחדש את הבטיחות והנוחות. זו בדיוק הפילוסופיה שעל פיה מתוכננים ומיוצרים דגמי IM – מעבר לחיבור שבין נקודה אחת לשניה, IM מספק פתרונות ניידות מתקדמים, בהטמעת טכנולוגיית AI חדשנית תוך הקפדה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות, הכל בכדי להפוך כל נסיעה לחוויה. 

    הדור הבא של מערכות הינע חשמליות – רכבי IM יצוידו בעתיד הקרוב בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחומי ההינע החשמלי. בשיתוף עם יצרנית הסוללות CATL, פיתחו במעבדות IM סוללות מצב מוצק במתח 800 וולט המאפשרות טעינה אולטרה מהירה (תוספת של כ-200 ק"מ ב-5 דקות, בעמדות תומכות טעינה אולטרה מהירה של 396 קוט"ש). מנועי הוריקן חדשניים מבטיחים תפוקה גבוהה במיוחד לצד יעילות אנרגטית חסרת תחרות ומאפשרים טווחי נסיעה גבוהים של מעל 600 ק"מ (WLTP) לדגמי ה- ULR (Ultra Long Range) ומעל ל-700 ק"מ (WLTP) לאלו של ה-IM5.

    תכנון כלי הרכב של IM נבע מהרצון לבצע קפיצת מדרגה מוחשית בעולם הרכב בעזרת טכנולוגיה חכמה, מתקדמת וקפדנית ושימוש בחומרים מתקדמים. השלדה הדיגיטלית של כלי הרכב בנויה מסגסוגת אלומיניום קלה ועמידה לפיתול ומבוקרת באמצעות בקרת VMC (קיצור ל-Vehicle Motion Control) בשישה צירים, אשר מאגדת את כל הנתונים הדינאמיים של הרכב (היגוי, בלימה, שיכוך באמצעות מתלי אוויר, מנועים) למחשב מרכזי אחד. באמצעות אלגוריתמים ייעודיים, ה-VMC מנתח את כל הנתונים הדינאמיים שנאספים כדי להתאים באופן המיטבי את פקודות הנהג למצב הנהיגה, הדרך והתנאים הסביבתיים ולבצע התאמות מידיות של כל מערכות הרכב בהתאם לכך. 

    לא בכדי נקרא מחשב הדרך של IM - Cerebellum, ה"מוח" של הרכב ותפקידו לייצר קפיצת מדרגה של ממש באיכות הנסיעה – בהתנהגות, בבטיחות ובנוחות – שלושת הממדים החשובים ביותר. הפעלת ההיגוי בגלגלים האחוריים (עד 12 מעלות לכל כיוון) בהתאם למהירות הנסיעה באופן אשר מאפשר רדיוס סיבוב זעיר (פחות מ 5 מ') במהירויות נמוכות כשל מכונית מיני (הפניית הגלגלים האחוריים בכיוון מנוגד לקדמיים).במהירויות גבוהות, היגוי זה משפר בכ-80% את היציבות, חדות תגובת ההיגוי ושמירת קו הנסיעה (צמצום תת היגוי והיגוי יתר למינימום האפשרי) באמצעות הפניית הגלגלים האחוריים בהתאם. מערכות ה-AI הפועלות גם בתנאי סביבה משתנים (גשם ושלג) מביאות להפחתה של עד 33% בסכנת ההתהפכות, שיעור כפול ביחס למערכות ייצוב אלקטרוניות קיימות בשוק. בנוסף, בקרה זו מנתחת את איכות פני הדרך כדי להתאים את עצמת הבלימה ולמקסם אותה בהתאם לתנאי הכביש. מערכת זו מציעה שליטה בזווית הגלגול של הרכב במהלך פניה על ידי שינוי שיכוך המתלים בהתאם לעומסים המופעלים על הרכב ומנטרת את תנאי הדרך באופן תמידי על מנת להפחית באופן משמעותי את צלילת החרטום בבלימה והנדנוד האופייני שמופיע  בכלי רכב אחרים ברגע העצירה, גם במדרון. 

    מותג IM דוחק את גבולות הביצועים, הבטיחות, העמידות והאמינות. לדוגמה, בניסויי דרך, דגם ה-IM6 הצליח להגיע למהירות מרבית של 305 קמ"ש. ה-SUV הסיני הראשון בעל מהירות מרבית של מעל ל-300 קמ"ש (הדגמים הסדרתיים מוגבלים אלקטרונית עד 252 קמ"ש). נתון זה משקף את האיכויות הגבוהות והדקדקנות שבתכנון רכבי IM כמו גם איכותם ורמת ייצורם. השלדה הדיגיטלית מעלה משמעותית את רף הבטיחות במבחן האייל (Moose Test - התחמקות ממכשול). ה-IM5 השיגה נתון מהירות של 90.96 קמ"ש בזמן התחמקות ממכשול – הנתון מהווה שיא חדש בקטגוריה אשר ממחיש את רף הבטיחות הגבוה אליו מכוון מותג IM.

    רכבי IM מצוידים בממשק תפעול (IM OS) ובמערכות נהיגה אוטונומיות מתקדמות אשר משולבות יחד בתא נוסעים עתידני, איכותי, בטוח ונוח במיוחד. לדוגמה, בנהיגה בלילה גשום, תנאי הסביבה יכולים לפגוע משמעותית ביכולת של הנוהגים להבחין בתנאי הדרך ובסכנות. מערכת ה-AI של IM, באמצעות מערך של 9 מצלמות ראשיות וחיישנים רבים נוספים, ישקפו את הנעשה מסביב לרכב ויתריעו על סכנות על גבי מסך תצוגה גדול בתא הנוסעים. מערכות הרכב המתקדמות של IM יודעות לזהות מצבים בהם שדה הראיה במראות הצד מוגבל ומפעילות באופן אוטומטי את המצלמות ההיקפיות של הרכב על מנת להציג את הנעשה מאחוריו ומצדדיו על גבי המסך, בתצוגה בבהירות משופרת על ידי AI. בנוסף לכך, המערכת תדגיש בתצוגה הולכי רגל וכלי רכב הנמצאים מסביב, בהתאם לרמת הסיכון שהם מהווים. מערכות אלה מעלות מאוד את רף הבטיחות ומהוות יתרון ברור ולקוחות IM.

    מערכות הנהיגה האוטונומיות מציעות שלל אפשרויות להתגבר על אתגרי נהיגה. מערכת ה-AI Chauffer יודעת להציע פתרונות בלחיצת מתג יחיד (One Touch) כמו – זיהוי וחניה אוטונומית בניצב או במקביל (One Touch Parking), יציאה אוטונומית מחניה, גם כאשר מדובר בתנאים צפופים ומורכבים לתמרון (One Touch Escape), נסיעה אוטונומית לאחור במרחק של עד 100 מטר (One Touch Reverse) וכן תכונות נהיגה אוטונומיות בשיוט שכוללות שמירת מהירות, מרחק מכלי רכב מלפנים, שינוי נתיבים, יציאה במחלפים, זיהוי רמזורים, הימנעות מכלי רכב גדולים ונהיגה בעומסי תנועה באופן אוטונומי.

    טכנולוגיה מתקדמת זו ארוזה בתאי הנוסעים בין המפוארים ביותר בתעשייה, המתהדרים בגימור יוקרתי במיוחד ובזכוכית רבודה לבידוד רעשים מקסימלי. עיצובם הייחודי של דגמי IM נעשה בשיתוף עם האוניברסיטה לאומנויות סנטרל סיינט מרטין שבלונדון, המעניק לדגמים אלה נראות מושכת ותאי נוסעים העוטפים את יושביהם ברכות. כך, כל מושבי הרכב מציעים חימום, אוורור ועיסוי, מערכת שמע המעניקה חוויית במה אקוסטית עם יותר מ-20 רמקולים באיכות גבוהה (בהתאם לדגם) וכן פונקציית ביטול רעשים סביבתיים, ליצירת סביבת נסיעה חרישית ונעימה. בנוסף לכך, עזרים חדשניים כגון כוסות, גופי תאורה, מדפים ומתלים פותחו במיוחד לרכבי IM עם תאימות מגנטית לנקודות מגנטיות ייעודיות אשר הותקנו בכל סביבת תא הנוסעים, ומאפשרים נוחות מלאה של סביבת השימוש ברכב בהתאם לצרכי המשתמשים בו. 

    מתי בישראל ? בשלב ראשון, מותג הפרימיום IM Motors יכלול שני דגמי כלי רכב הרלוונטיים לשוק האירופי, וייחשף בהופעת הבכורה שלו בישראל  במהלך הרבעון השלישי של 2025 עם אולמות תצוגה ויאפשר ללובינסקי להציע ללקוחות את דגמי היוקרה של הרכבים החשמליים, בסטנדרטים החדשים בעולם הרכב.
    צילום: יצרן

    עבור לתוכן העמוד