עבור לתוכן העמוד
דלג על עבור לתוכן העמודטויוטה bZ4X בגרסה מחודשת
נועם קום
16/06/2025
הרכב החשמלי הראשון של המותג הושק לפני 3 שנים, ונמכרו ממנו בישראל יותר מ-2,300 רכבים. צילום: יצרן
כעת, יוניון מוטורס יבואנית טויוטה חושפת נסיעת מבחן הראשונה ברכב הפנאי החשמלי של טויוטה לאחר מתיחת פנים מקיפה הכוללת שיפור בביצועי הנהיגה, הטעינה והעיצוב הפנימי והחיצוני. חבילת השדרוגים הטכנולוגיים והעיצוביים החדשה תחזק את ביצועיו ויכולותיו של הדגם ותעשיר את חווית הנהיגה בו. ה-bZ4X החדש צפוי להיות זמין לצרכן הישראלי ברבעון האחרון של 2025.
עיצוב חצוני- חזית הרכב מעוצבת בסגנון ראש פטיש המזוהה עם דגמי טויוטה החדשים, אך בדגם ה-bZ4X עוצבה צורת ראש הפטיש באופן מובחן יותר, עם קווים אלגנטיים ומעודנים המדגישים את שפת העיצוב של טויוטה. יחידת התאורה חדשה במרכז המחברת בין יחידות הפנסים משני הצדדים. עיצוב חדש לגלגלי ה-18 וה-20 אינץ'. הטסות של גלגלי ה-18 אינץ' כוללות כיסוי מלא דו-גוני המורכב על מסגרת חישוק סגסוגת. גימורי הגלגלים בגודל 20 אינץ' מציגים דוגמה גיאומטרית מרשימה המשלבת קווים מקבילים לבין מצולעים בגימור מלוטש בשחור מבריק. הגג הפנורמי עבר שיפור עיצובי המעניק מראה פתוח: הוסר החיזוק המרכזי שהתאפשר הודות לשימוש בפלדה בעלת חוזק מתיחה גבוה במיוחד וחיזוק נקודות החיבור של הגג. השינוי הגדיל את שטח הזכוכית ב-20% ויצר תחושה של מרחב גדול יותר בתא הנוסעים.
עיצוב פנימי- תא הנוסעים, מציע מרחב פנימי נדיב ולוח מחוונים אופקי חדש, התורם לתחושת פתיחות ונוחות. פתחי האוורור האחוריים הוקרבו ב-10 ס"מ יותר לכיוון הנהג. תחושת המרחב הפתוח מתעצמת עם העיצוב החדש של לוח המחוונים הדק במיוחד, היוצר מראה אופקי בולט. הקונסולה המרכזית וצג המולטימדיה הם כעת שתי יחידות נפרדות. בתא הנוסעים יש שפע מקום לאחסון נוח של מגוון פריטים שימושיים. בקונסולה יש מגש נמוך גדול לאחסון חפצים. בתא הכפפות שבקונסולה המרכזית, הנפתח לצד שמאל או לצד ימין ומעניק בכך גישה מהירה. מערכת תאורת האווירה החדשה מציעה 64 צבעים שונים לבחירה. בנוסף, התאורה מספקת גם התרעה נוספת המקושרת למערכת יציאה בטוחה מהרכב, המאירה את הידיות הפנימיות באדום כאשר קיימת סכנה בפתיחת הדלת עקב רכבים המתקרבים מאחור.
יחידת הנעה- ה-bZ4X כולל מנועים שהתפוקה והמומנט שלהם גדלו משמעותית. ההספק המרבי של ציר ההנעה הקדמי עלה מ-150 ל-167 קילוואט, והמומנט עלה מ-266.3 ל-268.6 ננומטר. ביחידה האחורית, ההספק עלה ל-87 קילוואט עם מומנט של 169.8 ננומטר. עם הסוללה החדשה בעלת הקיבולת הגבוה שנעה מ- 57.7 ועד 73.1 קוט,ש. טויוטה צופה טווח נסיעה של עד 569 ק"מ לעומת 502 ק"מ בדגם הנוכחי. חלקי המנוע החשמלי תוכננו מחדש לביצועים בעלי הספק ומהירות גבוהים- זמני הטעינה בטמפרטורה נמוכה שופרו עם חימום הסוללה ופונקציית החימום המוקדם.
הסוללה בקיבולת 57.7 קוט"ש תוצע באופן בלעדי בדגם ההנעה הקדמית של ה bZ4X- הסוללה בקיבולת 73.1 קוט"ש תוצע בגרסאות ההנעה הקדמית וההנעה הכפולה 4X4 לא הייתי מתחייב לכך כעת. זמן הטעינה המהירה הסטנדרטי מ-10% ל-80% קיבולת הסוללה צפוי להימשך כ-30 דקות. בזכות השיפורים במערכת הטעינה, הסוללה ומערכת החימום המוקדם החדשה. הביטחון של טויוטה באיכות הסוללה בא לידי ביטוי באחריות כי הסוללה תשמור על מינימום 70% מקיבולתה המקורית במשך עד עשר שנים מגיל הרכב. האחריות מכוסה על ידי אחריות הייצור המקורית לרכב חשמלי עד 8 שנים או 160,000 ק"מ, ועם חבילה מורחבת לטיפול בסוללה עד 10 שנים או מיליון ק"מ המופעלת באמצעות בדיקת תקינות רכב חשמלי שנתית.
לדברי היבואן , הדגם צפוח לנחות בישראל ברבעון האחרון של 2025
עוד בחדשות התחבורה
- גניבות רכבים נתוני פוינטר 2025, 13/07/2025
- מחירי דלק חודש יולי 2025, 6/07/2025
- מבחן דרכים: יונדאי טוסון היברידי, 6/07/2025
- תוקף רישיונות רכב- הנחיות משרד התחבורה, 6/07/2025
- KGM טורס מתחדש בגרסה מוזלת, 6/07/2025
- IVECO Daily Van החדש הושק בישראל, 6/07/2025
- גניבות רכבים נתוני איתורן ינואר-יוני 2025, 6/07/2025
- קבוצת FWD בחרה בצ'יינה מוטורס כשותפה אסטרטגית, 16/06/2025
- תעשיית הרכב בסין ועידן הרכב החשמלי, 16/06/2025
- טויוטה האורבן-קרוזר החשמלי נחשף לראשונה, 16/06/2025